بازدید 1819

کاستی‌های ۱۰ ساله به دولت سیزدهم رسیده است

معاون رئیس جمهور گفت: اعضای دولت سیزدهم و شخص آیت‌الله رئیسی با علم به همه کاستی‌ها و مشکلاتی که تلنبار شده با روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر در تلاشند تا وضعیت اقتصادی مردم و کشور ارتقا پیدا کند.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 30 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سید‌محمد حسینی در همایش روشنگری و بصیرت‌افزایی فرهنگیان استان اصفهان و در جمع باشکوه مدیران مدارس و معلمان استان با تقدیر از تلاش و مجاهدت  خانواده بزرگ آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان و نوجوان گفت: دولت توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش و پرورش دارد و حمایت از این حوزه را نوعی سرمایه گذاری برای آینده درخشان کشور می‌داند.

معاون رئیس جمهور معلمین و فرهنگیان را به حضور و نقش آفرینی فعال در عرصه انتخابات فراخواند و گفت: معلمان از گروه‌های مرجع و تاثیرگذار جامعه و مورد احترام عموم مردم هستند و لازم است بیش از پیش در تعامل با دانش آموزان و خانواده‌هایشان ضرورت مشارکت گسترده در انتخابات را به خوبی تبیین کنند. بی‌تردید پاسخ‌های مستدل و منطقی شما به سوالات و ابهاماتی که در ذهن جوانان و نوجوانان وجود دارد می‌تواند آن‌ها را قانع و همراه سازد.

وی نقش انتخابات در عرصه داخلی و معادلات منطقه‌ای و بین المللی را مورد اشاره قرار داد و گفت: انتخابات می‌تواند در مسیر رفع مشکلات و ارتقای سطح تعاملات خارجی کشور سرعت و شتاب ایجاد کند و موثرترین گام در تقویت جبهه مقاومت به شمار می‌رود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در ساختار سیاسی کشورمان از جایگاه مهم و موثری برخوردار است گفت: برخلاف برخی از کشور‌ها که در آن  قوه مقننه و قوه مجریه  جنبه صوری و تشریفاتی دارد در جمهوری اسلامی ایران مجلس از جایگاه و اختیارات فراوانی برخوردار است و در همه امور کشور تاثیرگذار است لذا با پشتوانه قوی مردمی می‌تواند آثار و نتایج مثبتی را رقم بزند از این رو ضرورت دارد اهمیت این موضوع برای مردم بخوبی تبیین شود.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه استان اصفهان در همه عرصه‌ها و مقاطع حساس تاریخی از جمله دوران انقلاب، دفاع مقدس و صحنه‌های حمایت از انقلاب اسلامی پیشتاز و پیشگام بوده است، خاطرنشان کرد: ایثارگری‌ها و رشادت رزمندگان لشکر امام حسین علیه اسلام استان در خاطره‌ها زنده است و روحیه ایثار، فداکاری، رشادت و شهادت طلبی مردم این دیار قابل تحسین است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بیستمین سالگرد حادثه زلزله بم در پنجم دی خاطرنشان کرد: در این حادثه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد کاظمی در شمار اولین مسئولانی بودند که برای امداد رسانی به مردم وارد بم شدند و یکی از ویژگی‌های این عزیزان این بود که به موقع و سریع تصمیم گرفته و وارد میدان عمل می‌شدند و از جمله نشانه‌های اهل بصیرت این است که زمان شناس هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: توابین با وجود اینکه مجاهدت کرده و حتی به شهادت رسیدند، اما از آنجایی که به موقع در رکاب حضرت اباعبدالله الحسین نبودند، مورد ملامت هستند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه بصیرت فراتر از دید و نگاه ظاهری است، تاکید کرد: در بصیرت عقل و اندیشه و عبرت آموزی دخیل است.

حسینی لازمه تشخیص درست در فضای غبارآلود و فتنه را داشتن بصیرت و بینش دانست و اظهارداشت: در جنگ احزاب و خندق صفوف کفار و اسلام جدا و صف بندی‌ها کاملا مشخص بود، اما در جنگ جمل و صفین و نهروان شرایط کاملا متفاوت بود و صف مقابل مولی علی نیز اهل نماز و مناجات و تلاوت قرآن بود، ولی اهل بصیرت نبودند و راه خود را از راه امامت و ولایت جدا کرده بودند و در چنین شرایطی باید برای شناخت جبهه حق اهل بینش و بصیرت بود.

وی تاکید کرد: کسی که می‌خواهد در مسیر صراط مستقیم الهی گام بردارد باید اهل بصیرت، صبر و بردباری باشد و  در قرآن  تاکید شده که اگر کسی اهل بصیرت و صبر باشد پیروز است.

معاون رئیس جمهور گفت: ملت ایران در ۴۵ سال گذشته با آگاهی و روحیه استقامت، توانسته است در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف از انقلاب خود صیانت کند و در این راه نه تنها  با فریب و اغواگری دشمنان دچار تزلزل نشدند بلکه با پایمردی بیشتری بر عهدی که با امام  و شهدا بسته اند، تاکید دارند.

حسینی با اشاره به پیچیدگی فتنه سال ۸۸ گفت: در فتنه ۸۸ مردم با مظلوم نمایی عده‌ای مواجه بودند که در مبارزات قبل از انقلاب حضور داشته و بعضا از یاران امام راحل بودند لذا برخی از مردم تحت تاثیر قرار گرفته بودند، اما رهبر فرزانه انقلاب با سعه صدر و بزرگواری تبیین و روشنگری پرداختند و مردم به تدریج صف خود را از فتنه گران جدا کردند و فضا برای همه شفاف شد. در سال گذشته نیز معاندین با خبرسازی‌ها کاذب هجمه روانی سنگینی براه انداختند و بواسطه آن بخشی از جوانان و نوجوانان را اغفال کردند و در این عرصه نیز با جهاد تبیین و نقش آفرینی معلمان و تشریح واقعیت ها،  آرامش به جامعه بازگشت و دشمنان ناکام ماندند البته همچنان وظیفه داریم حضور فعالی در پاسخ به ابهامات و شبه‌هایی که در جامعه پخش می‌شود داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد:  امروز در عصر اطلاعات و ارتباطات، انبوهی از اخبار درست و نادرست در فضای مجازی و حقیقی پخش می‌شود و معلمان در چنین شرایطی وظیفه خطیری برعهده دارند تا با ارتقای سواد رسانه‌های و اطلاعات خود، پاسخگوی سوالات و ابهامات باشند. بی تردید اگر اطلاعات و تحلیل درستی وجود نداشته باشد نمی‌توان با موفقیت در مسیر هدایتگری گام برداشت.
معاون رئیس جمهور گفت: شهدا با نثار خون خود انقلاب اسلامی را حفظ و مستحکم کردند و امروز وظیفه داریم با جهاد تبیین و روشنگری راه آنان را با قوت ادامه دهیم و در این راستا همه در هر مسئولیت و جایگاهی که هستند باید اولا وظیفه خود را بدرستی تشخیص داده و سپس برای انجام وظیفه نقش آفرینی کنند بی شک اگر در این مسیر یک دستگاه و بخشی کار خود را درست انجام ندهد بقیه بخش‌ها هم با مشکل مواجه خواهند شد.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه سیاست خارجی شاهد پویایی و دستاورد‌های چشم گیری هستیم و با سیاست متوازن سطح روابط  و همکاری با کشور‌ها و سازمان‌های مختلف ارتقا یافته است در این شرایط انتظار می‌رود تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی و دولتی نیز  وارد عرصه شده و از این ظرفیت برای افزایش تبادلات و تعاملات اقتصادی و فرهنگی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: برای داشتن بازدارندگی موثر در مقابل انواع فشار‌های سلطه گران باید در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی قدرتمند باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به حوادث غزه خاطرنشان کرد: رژیم نامشروع صهیونیستی ۷۵ سال قبل شکل گرفت و از ابتدا علمای بزرگ کشورمان و در راس آنان امام راحل با بینش عمیق و ژرف اندیشی علیه این رژیم موضع گرفتند و تازه امروز با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش به تدریج حقانیت این موضع گیری‌ها برای مردم و نخبگان جهان آشکار می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در بخش دیگری از این همایش در پاسخ به سوال تعدادی از فرهنگیان با تاکید بر اینکه دولت گوش شنوایی برای شنیدن حرف حساب دارد، اظهار داشت: دولت در حد توان و بی وقفه تلاش می‌کند که از مشکلات و گرفتاری‌های مردم بکاهد و در این راستا هیچ گونه درنگ و کوتاهی ندارد این دولت با صداقت با مردم سخن می‌گوید و هر مقدار که گشایشی ایجاد می‌کند آنرا برای بهبود وضعیت کشور و جبران کمبود‌ها استفاده می‌کند.

حسینی درباره راه‌های حمایت از مقاومت مردم غزه خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت برای اولین بار است که برای مقابله با رژیم صهیونیستی بصورت فراگیر و ترکیبی عمل می‌کند در گذشته هر کدام به طور جداگانه مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کردند، اما در جنگ غزه اگرچه حماس و مقاومت فلسطین در خط مقدم قرار دارند، اما دیگر گروه‌های مقاومت در عراق، لبنان، سوریه و یمن نیز به نوعی با رژیم صهیونیستی درگیر هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز برای حمایت از مردم مظلوم غزه دیپلماسی فعال و رایزنی‌های گسترده‌ای را در پیش گرفته است. ضمن اینکه اتحاد، انسجام و اقتداری که در ایران اسلامی بعنوان ملجا و پناه مظلومان جهان به واسطه حضور پرشور در انتخابات شکل می‌گیرد می‌تواند بهترین پشتوانه و دلگرمی برای جبهه مقاومت باشد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در ادامه برنامه‌های سفر به استان اصفهان در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه اشرفی اصفهانی با اشاره به روحیه ظلم ستیزی، استقامت و پایداری ملت ایران اظهار داشت: بررسی و مطالعات تاریخی نشان می‌دهد که ملت ایران، ملت بیداری است و در مقاطع مختلف تاریخی در اعتراض به ظلم و سیطره و فتنه انگیزی بیگانگان و بدخواهان به پا خاسته و اعتراض کرده است.

حسینی ۹ دی را از مقاطع تاریخی و پرافتخار ملت ایران دانست و گفت: فتنه گران با به کار گرفتن تجربه انقلاب‌های مخملی و رنگین ۸ ماه کشورمان را در تلاطم و تنش فرو برده بودند و در مقابله با آن رهبر حکیم انقلاب با درایت، حلم، بزرگمنشی و صبوری به تبیین و روشنگری پرداختند و در نهایت مردم با حضور حماسی خود در نهم دی ماه، آتش فتنه را خاموش کردند.

معاون رئیس جمهور گفت: اینکه گفته می‌شود دوران مولا علی علیه السلام از دوران پیامبر اسلام سخت‌تر بود به خاطر این است که در زمان پیامبر اسلام در میدان جنگ، صف بندی‌ها کاملاً معلوم بود، اما امام علی با کسانی مواجه بود که قرآن در دست داشتند و اهل نماز و مناجات شبانه بودند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: انسان باید اهل دانش، بینش و آگاهی باشد به موقع تشخیص دهد و با عزم و اراده در مسیر اقدام و عمل گام بردارد.

حسینی گفت: امام خمینی رحمت الله علیه  سال ۴۲ علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت و امروز اندیشمندان، متفکران و مردم دنیا با تاخیر ۶۰ ساله به حقانیت آن سخنان پی می‌برند.

معاون رئیس جمهور گفت: سال گذشته  با بهانه‌هایی از جمله محاکمه کسی که مرتکب قتل شده است همه توان خود را به صحنه آورده و کشور را به آشوب و تنش کشاندند، اما همان کسانی که از حقوق بشر دم می‌زدند امروز نه تنها جنایت جنگی و قتل عام بی‌رحمانه زنان و کودکان را محکوم  نمی‌کنند بلکه تلاش برای توقف نسل کشی را وتو می‌کنند و این ماهیت واقعی و خبیث نظام سلطه است.

معاون رئیس جمهور گفت: امروز اساتید وظیفه دارند دانشجویانی تربیت کنند که بتوانند در مسیر پیشرفت کشور شتاب ایجاد کنند و دانشجویان نیز  موظف هستند با تلاش و پشتکار جای خالی دانشمندان برجسته‌ای، چون شهید فخری زاده و شهریاری‌ها را پر کنند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آیت الله رئیسی و اعضای دولت بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا کمبود‌ها و کاستی‌ها را جبران کرده و شرایط را به نفع مردم تغییر دهند اظهار داشت: متاسفانه در دوره‌ای افرادی سر کار بودند که نه تنها تحرک و پویایی لازم را نداشتند بلکه حتی افتخار می‌کردند که یک واحد مسکونی نیز نساخته اند و به واسطه این رخوت و کاهلی زندگی مردم با مشکلات فراوانی مواجه شد و آیت الله رئیسی با علم به همه کاستی‌ها و مشکلاتی که تلنبار شده با روحیه جهادی و خستگی ناپذیر در تلاش است تا وضعیت اقتصادی مردم و کشور ارتقا پیدا کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کشورمان از ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف برخوردار است گفت:  فعال کردن این ظرفیت‌ها نیازمند نیرو‌های انسانی با انگیزه فعال و متخصص است و شما جوانان و دانشجویان می‌توانید در همه این عرصه‌ها نقش آفرینی کنید و اطمینان داشته باشید که با روحیه تلاش و مجاهدت می‌توان دستاورد‌های قابل توجهی رقم زد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت مشارکت فعال و گسترده در عرصه انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتخابات در کشورمان موضوعی جدی و واقعی است و برخلاف برخی کشور‌ها که جنبه  تشریفاتی دارد و یا صرفا دو حزب قدرتمند عرصه را در اختیار دارند و به دیگران مجال حضور در انتخابات را نمی‌دهند، اما در کشور ما میدان برای هر کسی که بتواند و شایستگی خدمت داشته باشد، باز است.

حسینی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت:  حضور و مشارکت گسترده مردم در این انتخابات تاثیر زیادی در معادلات داخلی و خارجی دارد و مجلس با پشتوانه قوی رای مردم می‌تواند ریل گذاری‌های خوبی در مسیر پیشرفت کشور داشته باشد لذا از اساتید و دانشگاهیان به عنوان گروه مرجع و مورد احترام جامعه انتظار می‌رود اهمیت این موضوع را برای دانشجویان و افکار عمومی تبیین کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست