بازدید 2356
۲

دولت آمریکا به تعطیلی نزدیک می‌شود

در میان مخالفت گروه کوچکی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان با ادامه اختصاص بودجه برای تامین هزینه‌ ها, دولت فدرال آمریکا در آستانه اولین تعطیلی خود از سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 30 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "ایندپندنت", روز جمعه، جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در کنگره در تلاش برای یافتن توافقی برای تامین بودجه دولت فدرال بودند.

اگر تا ساعت ۱۲ صبح روز یکشنبه توافقی در این زمینه بدست نیاید, هزاران کارمند دولت بدون حقوق خواهند بود و نهادهای دولتی با حداقل تعداد کارکنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

در صورت تعطیلی دولت آمریکا, درخواست‌ها برای روادید ممکن است با اختلال مواجه شود و پارک‌های ملی در آمریکا نیز تعطیل خواهند شد.

تعطیلی دولت همچنین خطری برای اقتصاد آمریکا به همراه خواهد داشت زیرا علائم نشان دهنده ادامه تورم در این کشور است.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی در آتلانتا گفت: «شکست جمهوری‌خواهان مجلس در انجام اقدام مسئولانه به خانواده‌های آمریکایی آسیب می‌زند و باعث ایجاد مشکلات اقتصادی می‌شود که می‌تواند پیشرفت ما را تضعیف کند.»

وی ادامه داد که جمهوری خواهان باید برای جلوگیری از تعطیلی «خطرناک و غیرضروری» دولت به سرعت اقدام کنند.

جمهوری خواهان مجلس از طرحی رونمایی کرده‌اند که بودجه دولت را تا ماه نوامبر تمدید می‌کند، اما این امر مستلزم کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها در بیشتر زمینه‌ها است. کاخ سفید اعلام کرده که این طرح را رد خواهد کرد.

کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: آن‌ها به وعده خود عمل نمی‌کنند. توافق دو حزبی که چهار ماه پیش دو سوم آن‌ها به آن رای دادند را نادیده می‌گیرند و کشور ما را به سمت تعطیلی شدید نشات گرفته ازجمهوری‌خواهان سوق می‌دهند. این تعطیلی به اقتصاد و امنیت ملی ما آسیب خواهد رساند.

به گزارش ایرنا, مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، قصد دارد بودجه درخواستی دولت بایدن را کاهش دهد اما به نظر نمی‌رسد که خواسته‌های آن‌ها به قانون تبدیل شود و صرفا موجب خواهد شد که از روز یکشنبه آینده بخشی از دولت آمریکا تعطیل شود.

تعطیل دولت باعث می‌شود که صدها هزار کارمند دولت فدرال به مرخصی اجباری فرستاده شوند و همچین شمار زیادی از خدمات دولت از جمله انتشار آمار مربوط به کمک‌های غذایی متوقف خواهد شد.
سنا روز سه‌شنبه لایحه‌ای برای جلوگیری از تعطیلی دولت تا ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) تصویب کرد تا فرصت برای مذاکره بیشتر در مورد بودجه دولت فراهم شود. اما کوین مک‌کارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ورود این لایحه به مجلس نمایندگان جلوگیری و دولت را به تعطیلی نزدیک‌تر کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هفته گذشته وارد این منازعه شد و جمهوری‌خواهان را در شبکه اجتماعی «تروث» تشویق کرد تا با هرگونه لایحه‌ای که بودجه وزارت دادگستری یا تحقیقات جنایی درباره جرایم او را کاهش نمی‌دهد، مخالفت کنند. وی به دنبال اثبات ناکارآمدی در اداره دولت از سوی بایدن، وفادارانش را به تعطیلی دولت تشویق می‌کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آخ جون تعطیلی!!!!!!!!!!!!!!
زنده باد ترامپ
روزی یه خبر از اوضاع خراب امریکا داریم ولی جالبه با همین خرابی اوضاعش نفس ما رو بریده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار