بازدید 2522

وزارت خارجه آمریکا برای تعطیلی دولت بایدن آماده می‌شود

میتو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از احتمالی دولت ایالات متحده گفت که این وزارتخانه برای مدیریت امور خود در صورت احتمال تعطیلی، برنامه‌ریزی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴ 28 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، میلر چهارشنبه گفت که وزارت خارجه آمریکا نگران است که کنگره لوایح مربوط به جلوگیری از تعطیلی دولت را تصویب نکند و این وزارتخانه برای چنین وضعیتی (تعطیلی دولت) برنامه‌ریزی می‌کند.

در صورتی که تا ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر) بودجه دولت فدرال تصویب نشود، بخش‌هایی دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تعطیل خواهد شد. در چنین شرایطی، این چهارمین بار در یک دهه اخیر خواهد بود که بخش‌هایی از دولت آمریکا تعطیل می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، قصد دارد بودجه درخواستی دولت بایدن را کاهش دهد اما به نظر نمی‌رسد که خواسته‌های آنها به قانون تبدیل شود و صرفا موجب خواهد شد که از روز یکشنبه آینده بخشی از دولت آمریکا تعطیل شود.

تعطیل دولت باعث می‌شود که صدها هزار کارمند دولت فدرال به مرخصی اجباری فرستاده شوند و همچین شمار زیادی از خدمات دولت از جمله انتشار آمار مربوط به کمک‌های غذایی متوقف خواهد شد.

سنا روز سه‌شنبه لایحه‌ای برای جلوگیری از تعطیلی دولت تا ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) تصویب کرد تا فرصت برای مذاکره بیشتر در مورد بودجه دولت فراهم شود. اما کوین مک‌کارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ورود این لایحه به مجلس نمایندگان جلوگیری و دولت را به تعطیلی نزدیک‌تر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست