بازدید 2850
۲

جذب ۱۱ هزار نیروی جدید پرورشی در آموزش و پرورش

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای جذب ۱۱ هزار نیروی جدید پرورشی برای این وزارتخانه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 25 September 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی امروز (۳ مهرماه) در جمع خبرنگاران در اهواز با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: دولت لایحه برنامه هفتم توسعه را از ماه‌های گذشته به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. به استناد قانون، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم متشکل از ۹ نفر از کمیسیون برنامه و بودجه و ۳۶ نفر از کمیسیون‌های تخصصی هستند. مدت زیادی است که در این خصوص تلاش شده و موضوعات مختلفی در حوزه آموزش و پرورش بررسی و تصویب شده است.

وی ادامه داد: در ماده ۸۷، موضوعی اختصاصی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شد که تا پایان ۱۴۰۶ وزارت آموزش و پرورش به اهداف در نظر گرفته برسد. حمایت‌های خوبی در این برنامه از سهم بودجه عمومی دولت که  ۱۵ درصد است، شده است. برنامه تقویت دانشگاه فرهنگیان و هنرستان‌ها نیز در آن لحاظ شده است.

معاون حقوق و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در خصوص نیروی انسانی و نحوه جذب آن به آموزش و پرورش برنامه‌های خوبی دیده شده است؛ سالانه حدود ۷۰ هزار نفر خروجی بازنشسته داریم بنابراین نمی‌توانیم با جذب سالانه ۲۰ هزار نفر مشکل را حل کنیم و در این خصوص اعلام شده است که تا پایان برنامه هفتم به ازای هر خروجی نیرو، یک ورودی هم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده، جذب حداقل ۱۱ هزار نیروی مربی پرورشی به زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
معاونت پرورشی باید حذف بشود . نیرو در سایر زمینه های مورد نیاز جذب شود
ساعات تدریس مربیان پرورشی را افزایش دادند و فعالیت را به حداقل رساندند
در شهری مثل زاهدان.
حوزه پرورشی رو دریابید تا بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برطرف شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست