بازدید 2100
۷
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی:

سن امید به زندگی به ۷۵ سال رسید

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از بررسی برای نهایی شدن «سند جامع مدیریت خطر حوادث و سوانح در نظام سلامت»، «سند مداخلات ویژه سلامت و ایمنی ترافیک» و «سند تغییر اقلیم و اثرات آن بر سلامت» خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ 25 September 2023


به گزارش تابناک و به نقل از وبدا، محمد اسماعیل مطلق در جلسه حوادث ترافیکی و تروما، اظهار کرد: در زمینه حوادث ترافیکی و تروما باید سند جامعی داشته باشیم تا بتوانیم از این حوادث پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه سن امید به زندگی در کشور به ۷۵ سال رسیده است، افزود: باید تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با سلامت برای افزایش کیفیت سلامت در جامعه تلاش کنند و در حوزه سلامت باید کیفیت در اولویت باشد. رئیس‌جمهوری نیز نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت دارد و در بیشتر جلسات به کیفیت سلامت مردم و افزایش امید به زندگی مردم تاکید کرده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با بیان اینکه مصوباتی را در شانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در زمینه ارائه خدمات اورژانس داشته‌ایم، گفت: سند جامع مدیریت خطر حوادث و سوانح در نظام سلامت، سند مداخلات ویژه سلامت و ایمنی ترافیک و همچنین سند تغییر اقلیم و اثرات آن بر سلامت از جمله اسنادی هستند که در مراحل بررسی و نهایی شدن هستند.

وی ادامه داد: طی چندین سال اخیر، مرگ ناشی از حوادث ترافیکی بین ۱۷ تا ۲۰ هزار مرگ در سال بوده است و نرخ مرگ ناشی از حوادث ترافیکی حدود ۲۰ در ۱۰۰ هزار نفر است.

مطلق گفت: بر اساس برآوردهای اولیه مستخرج از کوهورت سلامت و ایمنی ترافیک پرشین، حدود ۹ درصد از مصدومیت‌های بستری در بیمارستان‌های با بخش تخصصی تروما، مبتلا به ناتوانی شدید بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی می‌شوند که بخش قابل توجهی از این ناتوانی‌ها دائمی می‌شود، همچنین طبق برآوردها سالانه حداقل ۱۷ هزار نفر به دلیل حوادث ترافیکی دچار اختلال استرس پس از تروما می‌شوند.

وی اضافه کرد: علی‌رغم انتظار روند کاهشی بر اساس برنامه‌های کشوری، آمار مرگ ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است و در چهار ماه سال‌جاری افزایش ۱۰ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

در این جلسه نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه سلامت پیشنهاداتی را برای بررسی و تدوین در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطرح کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
وقتی 41 سالت شد نتونی ازدواج کنی ،حقوقت تازه شده 10 میلیون ، از بس کار کردی دیسک گردن و کمر داری ، دارای لیسانس از دانشگاه دولتی هستی . پدرت سکته کرده و مادرت دیسک کمر داره و نمیتونه راه بره ، و خانه و سرمایه هم نداری ، به چه امید میتوانی داشته باشی . به تعداد داروهایت یا توان از دست رفته بازوهایت .
سن امید به زندگی به ۷۵ فصل رسید .
اگه یه کمی دیگه به زمین امید به زندگی آب بدید مثل لوبیای سحرآمیز قد میکشه و 120 رو هم میگذره .
سن امید به زندگی کی؟ خودتون و آقازاده هاتون یا مردم عادی؟
با این موج های سرطان کی باور میکنه
شاخص رفاه و شادی یا شاخص فقر و فلاکت رو هم بیان کنید تا ببینیم اونجا چه خبره؟
لابد اون کسی که میزان تورم رو گزارش میده این آمار رو درست کرده تورم 200 - 300 درصدی رو میگه 40 - 50 تا خوب اینم میگه 75 سال حالا شما بیا بگو اشتباه فایده ایی داره ؟ کسی گوش میکنه ؟ چیزی درست میشه ؟ بذار بگن اونی که باید بدونه میدونه چه خبره !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار