بازدید 3476

مرگ ۶۸ موتورسوار در مازندران در ۶ ماه

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۶۸ نفر موتورسوار در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۳۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰ 01 November 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، علی عباسی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال ۶۸ نفر (۶۵ مرد و ۳ زن) موتورسوار‌ها در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشت، اظهار کرد: بابل با ۱۴ و بهشهر با ۱۲ و ساری با هشت مورد بیشترین و شهرستان نکا با یک نفر کمترین تلفات موتورسوار را دارند.

بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان، ماه‌های خرداد با ۲۱ و مرداد با ۱۲ فوتی بیشترین و فروردین با ۶ مورد فوتی گزارش شده است.

بر اساس آمار بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با آمار ۱۵ فوتی و کمترین گروه سنی کمتر از ۱۰ سال با یک فوتی به ثبت رسید.

بر این اساس بیشترین برخورد موتورسوار با ۳۰ مورد سواری، ۱۲ مورد با کامیون، وانت بار ۱۰ مورد، برخورد با شی ثابت ۶ مورد، واژگونی ۵ مورد، موتور ۴ مورد و ماشین کشاورزی یک مورد گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به فوت تعداد ۴۹ نفر (۷۲ رصد) از موتور سوار‌ها در محور برون‌شهری و راه روستایی و ۱۹ مورد هم محور درون‌شهری افزود: از کل فوت‌شدگان ۴۴ نفر در بیمارستان و ۲۴ نفر هم در محل حادثه جان خودر را از دست دادند.

گفتنی است، ۳۴۷ نفر ۶ ماهه سال جاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۶۸ نفر (۲۰ درصد) آن مربوط به موتورسوار‌ها هستند.

وی گفت: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در ۶ ماهه ماهه سال جاری بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر