بازدید 2335
۴

جمهوری کنگو سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بامداد جمعه مدعی شد که جمهوری دمکراتیک کنگو سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 22 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از نتانیاهو همچنین گزارش داد که وی گفت که رژیم صهیونیستی نیز در کینشاسا؛ پایتخت جمهوری دمکراتیک کنگو سفارت خود را افتتاح خواهد کرد.

به زمان دقیق انتقال سفارت کنگو ونیز بازگشایی سفارت رژیم غاصب صهیونیستی هیچ اشاره‌ای نشده است.

۱۴ شهریورماه نیز کشور کوچک پاپوآ گینه نو طی مراسمی سفارت خود را در قدس اشغالی افتتاح کرد.

انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس را دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۵ آذر ماه سال ۱۳۹۶ مطرح و اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت 'اسرائیل' به رسمیت می‌شناسد و با امضای نامه‌ای، دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد.

این تصمیم ترامپ با مخالفت جهانی روبه رو شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در ۳۰ آذر ۱۳۹۶ در جلسه‌ای اضطراری پیش نویس قطعنامه‌ای در مخالفت با تصمیم اخیر آمریکا درباره بیت المقدس را به رای گذاشت که نمایندگان ۱۲۸ کشور به قطعنامه مجمع علیه تصمیم آمریکا رای موافق و ۹ کشور به آن رای مخالف دادند. ۳۵ کشور رای ممتنع خود را به این قطعنامه اعلام کردند و ۲۱ کشور نیز در رای گیری شرکت نکردند.

با این حال، ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷در اقدامی تحریک آمیز طی مراسی سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

ترامپ در پیام تصویری به این مراسم که در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام کرد که موقعیت کنونی قدس، مسجدالاقصی و اماکن مقدس حفظ خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ایولا کنگو
به امید انتقال سفارت کنیا به قدس
وقتی بیشتر کشورهای مسلمان و عرب زبان ( مصر و امارات متحده عربی و بحرین و اردن و مراکش و.......) با اسراییل بهترین روابط خارجی را دارند و در کشور هم سفارتخانه و دفاتر کنسولگری دارند شما چرا اینطور عصبانی و ناراحت می شوید

ما هم مثل بقیه......


منافع ملی ایران بزرگ بر هر چیزی ارجحیت و برتری دارد
عالی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی