بازدید 4999

واکنش‌ها به انتقال سفارت هندوراس به قدس

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن شامگاه پنجشنبه ضمن محکوم کردن انتقال سفارت هندوراس از تل آویو به قدس اشغالی، این اقدام را نقض حقوق بین‌الملل دانستند.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴ 24 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از  ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، در بیانیه وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان آمده است: با شدیدترین عبارت‌ها اقدام هندوراس برای انتقال سفارتش به قدس را محکوم می‌کنیم، اقدامی که نقض آشکار حقوق بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در خصوص شهر قدس و جایگاه حقوقی و سیاسی آن است.

در این بیانیه اضافه شده است: بسیار تأسف آور بوده که رییس جمهوری هندوراس تصمیم گرفته است که از بخش اشتباه تاریخ حمایت کند و در مسیر دشمنی با ملت فلسطین گام بردارد.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این تصمیم هندوراس همزمان با آن صورت می‌گیرد که دولت اشغالگر اسرائیل اقدامات ناقض خود علیه ملت فلسطین را افزایش داده و طرح‌های نژادپرستانه را در شهر قدس با هدف تحکیم اشغالگری و نابودی هرگونه فرصت واقعی برای برقراری یک صلح جامع و عادلانه تشدید کرده است.

وزارت امور خارجه اردن نیز افتتاح سفارت هندوراس در قدس را اقدامی غیر قانونی، مردود، باطل و نقض آشکار حقوق بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد دانست.

دولت امان تصریح کرد: هرگونه اقدامی که هدف آن تغییر وضعیت شهر قدس یا جایگاه حقوقی آن باشد، اقدامی باطل و غیر قانونی است.

خوان اورلاندو هرناندز رییس جمهوری هندوراس امروز پنجشنبه با "نفتالی بنت" نخست وزیر جدید رژیم صهیونسیتی ساختمان سفارت هندوراس در قدس غربی را افتتاح کرد تا این کشور پس از آمریکا و گواتمالا سومین کشوری باشد که سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند.

آمریکا ۲۴ اردیبهشت ۹۷ رسما سفارت خود را به قدس انتقال داد و آن را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد. این تصمیم با مخالفت جامعه جهانی از جمله اتحادیه اروپا روبرو شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی