بازدید 10472
با تحولات منطقه و جهان

پاکسازی نقاط مرزی ایران از گروه‌های تروریستی توسط ارتش عراق / بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه / تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۲۹ فرد و نهاد ایرانی / برکناری و بازداشت وزیر دفاع چین

پاکسازی نقاط مرزی ایران از گروه‌های تروریستی توسط ارتش عراق، بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۲۹ فرد و نهاد ایرانی، برکناری و بازداشت وزیر دفاع چین و استقبال آمریکا از سفر هیات انصارالله به عربستان سعودی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ 16 September 2023

پاکسازی نقاط مرزی ایران از گروه های تروریستی توسط ارتش عراق/ بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۲۹ فرد و نهاد ایرانی/ برکناری و بازداشت وزیر دفاع چین

بین الملل تابناک: پاکسازی نقاط مرزی ایران از گروه‌های تروریستی توسط ارتش عراق، بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۲۹ فرد و نهاد ایرانی، برکناری و بازداشت وزیر دفاع چین و استقبال آمریکا از سفر هیات انصارالله به عربستان سعودی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پاکسازی نقاط مرزی ایران از گروه های تروریستی توسط ارتش عراق

فرماندهی نیروهای مرزبانی وزارت کشور عراق اعلام کرد، پس از درگیری با گروه‌های غیرقانونی، نقاط مرزی این کشور با ایران در استان اربیل را که در سیطره این گروه‌ها بود، بازپس گرفته شد.

در این بیانیه‌ آمده است: در چارچوب تلاش‌های فرماندهی نیروی مرزبانی عراق برای کنترل کل مرزهای این کشور با کشورهای همسایه، نیرویی از تیپ دوم مرزی و هنگ تکاوران مرزی منطقه یکم با پشتیبانی نیروهای گارد پیشمرگه توانستند نقاط مرزی بین ایران و عراق را پس از درگیری با گروه های غیرقانونی که بر نقاطی از استان اربیل سیطره یافته بودند، باز پس بگیرند.

این بیانیه افزود، فرماندهی نیروهای مرزبانی مصمم است اقتدار کشور عراق را در تمام مرزهای این کشور با کشورهای همسایه اعمال کند و پرچم عراق را در دورترین نقطه آن به اهتزاز درآورد.

پیشتر فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق گفته بود که کشورش ملتزم و متعهد به اجرای توافق امنیتی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفته بود: ما اقدامات لازم را برای حذف گروه های مخالف از مرز عراق و ایران انجام داده ایم و قانون اساسی ما به هیچ طرفی اجازه نمی دهد، از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده کند.

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به اینکه روابط کشورش با ایران قوی است و این رابطه مانع استفاده از خشونت می‌شود، تاکید کرد: عراق اجازه نخواهد داد از خاک خود برای حمله به ایران توسط برخی گروه ها استفاده شود.

بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه

رهبر کره شمالی در ادامه سفر خود به روسیه، به منظور دیدار با وزیر دفاع این کشور، وارد فرودگاه «کنویچی» واقع در شهر ولادیوستوک در خاور دور روسیه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان این بازدید، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سه هواپیمای استراتژیک نیروهای هوافضای روسیه را نشان داد. رهبر کره شمالی بمب افکن‌های راهبردی روسیه را که قادر به حمل تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های مافوق صوت هستند، یعنی بمب‌افکن‌های توپولف تو-۱۶۰، تو-۹۵ ام‌اس و تو-۲۲ ام۳ روسیه را از نزدیک دید؛ این سه بمب‌افکن جزو تجهیزات هوایی نیروهای اتمی استراتژیک روسیه هستند.

همچنین هواپیماهای مدرن نیروهای هوافضای روسیه به کیم جونگ اون نشان داده شدند. کیم جونگ اون از پیشرفت سریع فناوری هوانوردی روسیه اظهار شگفتی کرد.

اون به عنوان بخشی از بازدیدی که واشنگتن و متحدانش از تقویت ارتش روسیه در اوکراین و حمایت از برنامه موشکی پیونگ یانگ بیم دارند، از یک کارخانه هواپیماهای جنگنده روسی که تحت تحریم‌های غرب قرار دارد، بازدید کرد.

وی با خلبانان آزمایشی در کارگاه مونتاژ بدنه جنگنده‌ها دیدار کرد و برای شنیدن توضیحات مفصل در مورد مشخصات فنی و عملکرد پرواز هواپیمای جنگنده نسل پنجم، سوار هواپیمای Su-۵۷ شد.

رهبر کره شمالی برای آگاهی از عملکرد این جنگنده‌ها، سوار هواپیمای تولید شده توسط این کارخانه شد و پرواز آزمایشی هواپیمای جنگنده Su-۳۵ را تماشا کرد.

شویگو به اون گفت که یک هواپیما می‌تواند از مسکو به ژاپن پرواز کرده و دوباره برگردد.

کیم جونگ اون درباره نحوه پرتاپ موشک‌ها از این هواپیما سوال کرد و در پاسخ شویگو به او گفت که بمب افکن‌های استراتژیک یکی از بخش‌های اصلی نیروهای اتمی روسیه هستند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۲۹ فرد و نهاد ایرانی

روز جمعه به وقت محلی، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: «امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، ۲۹ فرد و نهاد را در ارتباط با سرکوب خشونت آمیز اعتراضات سراسری از سوی حکومت ایران در پی کشته شدن مهسا «ژینا» امینی هنگام بازداشت توسط «گشت ارشاد» و تلاش‌های مستمر این حکومت برای بازداشت صداهای مخالف و محدود کردن دسترسی به اینترنت آزاد، تحریم می کند.»

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم های جدید «۱۸ عضو کلیدی نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلام و نیروی انتظامی؛ رئیس سازمان زندانهای ایران؛ سه فرد و یک شرکت در ارتباط با سانسور سیستماتیک و مسدود کردن دسترسی به اینترنت و سه رسانه تحت کنترل سپاه و حکومت از جمله فارس نیوز، تسنیم نیوز و پرس تی وی  و سه مقام ارشد ایران را هدف قرار می دهد.»

در این بیانیه با تکرار ادعاهای حقوق بشری آمریکا و غرب آمده است: اقدام امروز با هماهنگی شرکای انگلیسی، کانادایی، استرالیایی و سایر شرکای آمریکا انجام می شود. این کشورها  نیز تحریم هایی را علیه کسانی که در سرکوب از سوی حکومت ایران دست دارند، اعمال خواهند کرد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این بیانیه مدعی شد: با نزدیک شدن به سالگرد مرگ دلخراش و بی‌معنای مهسا امینی هنگام بازداشت توسط گشت ارشاد، حرکت زنان و مردان در سراسر ایران، اعم از مذاهب و اقوام مختلف را که با خشونت هولناک، حبس جمعی و اختلال سیستماتیک اینترنت توسط حکومت ایران مواجه شد به یاد می آوریم. آمریکا در کنار انگلیس، کانادا، استرالیا و دیگر متحدان و شرکای بین‌المللی آن، به اقدامات  مشترک علیه کسانی که حقوق بشر ایرانیان را سرکوب می‌کنند، ادامه خواهد داد.»

نام ۲۹ نهاد و فرد ایرانی که دولت بایدن به فهرست تحریم‌ها به بهانه نقض حقوق بشر افزوده است، عبارتند از: چهار نهاد تحریم شده شامل خبرگزاری فارس، خبرگزاری تسنیم و شبکه تلویزیونی پرس تی وی و نیز شرکت یافتار پژوهان پیشتاز رایانش.

۲۵ فرد تحریم شده نیز عبارتند از: حمیدرضا مقدم فر، مجید قلی زاده زحمت کش، پیام تیرانداز، محمد عبدالله پور، علیرضا عابدین نژاد، عبدالرضا عابد زاده، دلاور القاصی مهر، حسین امجدیان، رهام بخش حبیبی، غلامحسین غیب، محمد معظمی گودرزی، سهیلا کسایی، مظاهر مجیدی، غلامعلی محمدی، سعید منتظر المهدی، عباسعلی محمدیان، احمد نادریان، عامر نجفیان پور، علی اکبر پور جمشیدیان، بهمن ریحانی، سید خلیل صفوی، خدا رحم سارانی، حسن مفخمی شهرستانی، جمال شاکری و احمد طاهری.


برکناری و بازداشت وزیر دفاع چین

روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از سه مقام مسئول آمریکایی و دو منبع آگاه نوشت: واشنگتن معتقد است «لی شانگفو» وزیر دفاع چین بازداشت است.

این روزنامه مدعی شد، لی شانگفو از مسئولیت‌های خود کنار گذاشته شده و در حال بازجویی خانگی است. او بیش از دو هفته است که در انظار عمومی ظاهر نشده و در نشستی که قرار بود در ویتنام برگزار شود حاضر نشده است.

به نوشته فایننشال تایمز، وزیر دفاع چین که یکی از اعضای پنجگانه شورای حاکمیتی چین است، آخرین بار دو هفته پیش در ۱۵ آگوست و در کنفرانس امنیتی با کشورهای آفریقایی دیده شد.

بنا بر این گزارش، «لی شانگفو» قرار بود در نشستی با مقامات وزارت دفاع ویتنام در هفته گذشته دیدار کند که یکباره این نشست لغو شد. مقامات ویتنامی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که دلیل لغو نشست به شرایط جسمانی وزیر دفاع چین باز می‌گردد.

در این راستا «رام امانوئل»، سفیر آمریکا در ژاپن نیز روز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مدعی حبس خانگی وزیر دفاع چین شد. او نوشت: «لی شانگفو، وزیر دفاع چین طی سه هفته گذشته در مجامع عمومی دیده نشده است. او برای سفر برنامه ریزی شده به ویتنام حضور نداشت.»

وی در ادامه مدعی شد: «اکنون نیز ما شاهد آن هستیم که وی در دیدار برنامه ریزی شده با فرمانده نیروی دریایی سنگاپور غیب داشت. آیا وی در حبس خانگی به سر می‌برد؟»

عدم حضور لی شانگفو در انظار عمومی پس از آن است که برکناری  «کین گانگ» وزیر خارجه سابق چین نیز در سوم مرداد پس از غیبت طولانی، به شکل رسمی اعلام شد. در دهم مرداد نیز «لی یوشائو» فرمانده یگان موشکی چین پس از چند هفته غیبت، به دلیل «فساد» برکنار شد.

استقبال آمریکا از سفر هیات انصارالله به عربستان سعودی

در شرایطی که مقام‌های جنبش انصارالله یمن از ادامه مذاکرات با عربستان سعودی خبر می‌دهند، مقام‌های آمریکایی از حضور هیات صنعاء در ریاض استقبال کردند.

وزارت خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دو بیانیه جداگانه درباره حضور هیات انصارالله یمن در ریاض و گفت‌و‌گوها با عربستان سعودی اظهارنظر کردند.

 عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که از هیات جنبش انصارالله یمن برای سفر به ریاض و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

به روایت بیانیه‌ وزارت خارجه عربستان سعودی، «در راستای ابتکار سعودی که در ماه مارس ۲۰۲۱ ارائه شده و در راستای تکمیل دیدارها و مذاکراتی که تیم سعودی به ریاست "محمد آل جابر" سفیر عربستان در یمن با دوستان در سلطنت عمان انجام دادند، عربستان از هیات صنعا برای سفر به این کشور در راستای تکمیل دیدارها و مذاکرات دعوت کرده است.»

طبق گزارش رسانه‌ها، روز پنجشنبه و تنها دو روز پس از سفر ناگهانی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به مسقط پایتخت عمان، هیأت میانجیگر عمان همراه با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن به صنعا سفر کرده بود.

«محمدعلی الحوثی»، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر اینکه گفت‌وگوها با «عربستان سعودی به عنوان رهبر ائتلاف» ادامه دارد، به میانجی‌گری‌های عمان برای رسیدن به راه‌حل اشاره کرد. وی گفت: امیدواریم بحث جدی به نفع دو ملت صورت گیرد و بتوانیم بر چالش‌ها فائق آییم.

در بیانیه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمده است: «ما از ورود یک هیات ارشد حوثی به ریاض عربستان سعودی استقبال می‌کنیم. این اولین سفر رسمی نمایندگان حوثی به ریاض از زمان آغاز جنگ یمن طی حدود یک دهه پیش است. این سفر پس از تقریباً هجده ماه آرامش متوالی که پس از اجرای آتش بس با میانجی‌گری سازمان ملل در دوم آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد.»

به گفته مشاور امنیت رئیس‌جمهور آمریکا،  بایدن از نخستین هفته‌های ریاست جمهوری خود، تنش زدایی و پایان دادن به جنگ در یمن را یکی از اولویت های اصلی سیاست خارجی خود قرار داده است. ایالات متحده مفتخر است که از این تلاش‌های صلح در هماهنگی با طرف‌های یمنی و سازمان ملل حمایت دیپلماتیک می‌کند.»

سالیوان افزود: «ما از رهبری عربستان سعودی به خاطر این ابتکار فعلی تمجید و از رهبری عمان به خاطر نقش مهمش تشکر می‌کنیم. ما از همه طرف‌های این درگیری وحشتناک می‌خواهیم مزایای آتش‌بس را که تا حدودی صلح را برای مردم یمن به ارمغان آورده است، تقویت کنند و گسترش دهند و در نهایت این جنگ را به پایان برسانند.»

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود در این باره تصریح کرد: «ایالات متحده از میزبانی پادشاهی عربستان سعودی از هیات تحت رهبری حوثی‌ها برای گفت‌و‌گو در ریاض استقبال می‌کند. این گام مهم به سوی صلح سلسله تعاملات بین عربستان سعودی و حوثی‌ها (انصارالله) را گسترش می‌دهد.»

طبق این بیانیه، «ایالات متحده از تقویت دوباره روند سیاسی یمنی-یمنی تحت نظارت سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری‌ها حمایت می‌کند. ما به ویژه از نقش مهمی که سلطان نشین عمان در تسهیل این سفر ایفا کرد، قدردانی می‌کنیم؛ سفری که امیدواریم اعتماد را تقویت و راه‌هایی را برای پایان قطعی جنگ در یمن پیدا کند و در عین حال یمنی‌ها را قادر می‌کند آینده خود را تعیین کنند. گفت‌وگوها در ریاض به دنبال سفر مقامات ارشد آمریکایی به عربستان سعودی، عمان و امارات عربی متحده طی هفته گذشته برای مشورت با شرکای منطقه‌ای ما و طرف‌های یمنی درباره مسیری مناسب به سوی صلح صورت می‌گیرد.»

وزارت خارجه آمریکا در پیان بیانیه خود نوشت: «ما در هجدهمین ماه آرامش از زمان آغاز آتش بس در دوم آوریل ۲۰۲۲ هستیم. ایالات متحده مشتاقانه منتظر دستیابی به پیشرفت در زمینه آتش بس پایدار، گفت‌و‌گوهای فراگیر یمنی-یمنی، و حل بحران وخیم انسانی است. ما برای عربستان سعودی، عمان و همه ذینفعان در این دیدار مهم، آرزوی توفیق داریم و بازگشت به یک روند صلح را تشویق می‌کنیم که بازتابی از طیف گسترده بازیگران یمنی و آرزوهای آنها باشد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵۱
خبرگزاری فارس از اینکه تحریم بشه خوشش میاد در سال‌های اخیر بارها از ظریف که تحریم‌های نفتی را لغو نموده بود ابراز ناخشنودی می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
تحریم برای جماعتی نعمت و برای مردم مصیبت هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
میشه بفرمائید ظریف کدام تحریم را با چه مکانیسمی لغو نمود.
پس سخت ترین تحریم های دوران روحانی از کجا آمده بودند.
خروج یک طرفه اروپا پس از ترامپ چه عواقبی برای آنان داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
تحریمها هیچ تاثیری بر روی دولتها و مسئولان ندارند. بلکه دست بالا را هم به آنها می دهد. این تحریم ها فقط موجب زجر مردم و ملتها می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
ظریف تحریم‌ها را با مکانیسم امتیاز دادن و امتیاز گرفتن لغو نمود اما عده ای عاقل گفتند باید فقط امتیاز می گرفتی و امتیاز نمی دادی حال که چنین است باید بازی بهم بخورد و خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
ظریف خودش تحریم بود دستاوردهاشم بیشتر داخلی و برای هم حزبی های خودش بود تا خارجی و برای ایران. به مردم بیچاره توهم می فروخت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
امثال ظریف حداکثر یک مباشرند. نه لغو تحریمها کار او بود نه برقرارمجددش کار کسی ازطیف مقابل ظریف ودرحد او
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
درود به شرف؟؟؟؟؟!!!!کسی که گفت تحریم ها نعمتند و قطعنامه های شورای امنیت کاغذ پاره اند!اینقدر قطعنامه بدید تا...
با تعامل مثبتی که با دولت عراق صورت گرفته مناطق غربی از لوث گروههای تروریستی پاکسازی میشوند.ولی بایدتوجه داشت که دولت عراق یک دولت مسئول و پایبندبه موازین همسایگی است.ولی دولت اقلیم آذربایجان شمالی که متشکل از گروهی اوباش است که بخصوص در2سال اخیر با حمایتهای 2 پدرنامشروع خود روسیه وترکیه درحال ماجراجویی در شمالغرب ایران است ودیگر کاملامعلوم شده که زبان خوش ودیپلماسی واینجورحرفا حالیشون نیست. امنیت ملی ایران هم چیزی نیست که بازیچه دولت یک اقلیم (که خودش جزوی از ایران بود) بشود.واکنش قاطعانه مسئولان سیاسی ونظامی موردانتظار کل مردم ایران وبخصوص آذریهای عزیز که عملکرداین اوباش متظاهربه آذری باعث شرم آنها شده میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
نظام حمایت مارو برای ادب کردن این اوباش داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
اقلیم اذربایجان شمالی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ چی میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
1256 راست میگه اقلیم آذربایجان شمالی درست نیست. صحیحیش اقلیم شمال آذربایجان است.چون اونجا چندخانات درشما آذربایجان بود که فتلیشاه به روسیه بخشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
اگر از پشت کامپیوترت پا بشی یه چرخی تو دنیا بزنی متوجه میشی کیا از عملکرد کیا شرمنده هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
آذربایجان کشور مستقل هست. اقلیم جاییه که زیر پرچم یه کشور مستقل باشه
ربیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
1643 صرف داشتن پرچم نشانه کشورنستقل نیستدرکشورهایی مثل آلمان هرایالت پرچم خودشو داره.یا همین اقلیم کردستان پرچم مستقل از عراق داره.ولی اینو همه میدونند که ازحدود20 سال پیش به اصطلاح جمهوری آذربایجان تحت کنترل کامل کشورترکیه است وحتی زبان وخط آنجاهم به استانبولی تغییریافته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
احسنت 2 پدرنامشروع روسیه وترکیه را خوب اومدی.واقعاهم دولت فعلی باکو مولود ایندو است
علی
| United States of America |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
ناشناس ۱۲؛۵۶
چرا به رگ غیرتت برخورده؟؟؟ مگه غیر از اینه که زمان نه چندان دوری جزو خاک ایران بوده….شرم کن نا ایرانی
علی
| United States of America |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
آقا رضا
آسیاب به نوبت برادر. خیلی طول نمیکشه. قطار پیشرفت دولت رئیسی در همه زمینه ها پر قدرت موانعی رو که دولت‌های اصلاح طلب قبلی برای ایران ایجاد کرده بودن رو یکی یکی از سر راه بر میداره. نوبت این دماغ گراز هم میرسه.
خدا میدونه اینا چند‌ تا اسم دیگه دارن.
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
روسیه عدم لغو تحریم‌های ایران را محکوم کرد

?وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به قصد انگلیس، آلمان و فرانسه برای عدم لغو تحریم‌های ضد ایرانی، تاکید کرد که مسکو از شرکت کنندگان اروپایی برجام انتظار دارد به جای تهدید و تحریم، به تعهدات خویش در چارچوب این توافقنامه بین‌المللی عمل کنند.
فرزانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
زنده‌باد پوتین این قهرمانی که یک تنه علیه غرب زیاده خواه ایستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
دادگاه یانکی ها
دیروز انسیه خزئلی، مشاور زنان رییسی توسط دولت کانادا تحریم شد.

آیا فرزند ایشان ساکن کانادا هم شامل این تحریم می شود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
خیر اتفاقاً به پسر او و فرزندان سایر مدیران امکانات بیشتری داده خواهد شد. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
کیم جونگ جاهل به یاد بیاور دوره تحریم که مردم کشورت به خوردن جلبک و علف ناچارن آیا روسیه و پوتین تخریم های شورای امنیت را وتو کرد ؟؟؟!!!! آیا قدمی برای نقض تحریم هه بنفع تو و مردمت برداشت ؟؟
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
گذشته از این که موافق نظرت هستم ولی خواستم گوشزد کنم اون جلبکهایی که مردم کره شمالی میخورن تو ژاپن مردم براش سر و دست میشکونن. اون جلبکها کمیابه و برای ژاپنی‌ها یک غذای اشرافی به حساب میاد. این منو یاد تبلیغات سؤ غربیها علیه ایران میندازه که یک زمانی میگفتن مردم ایران به خاطر نون تو صف وای میستن. بعدأ دوزاریشون افتاد که چون مردم ایران دوست دارن نون تازه بخورن برای هر وعده غذاشون می‌رن و از نانوایی نون تازه میخرن که طبیعیه صف ایجاد میشه. وبین وعده ها تو نانوایی‌ها مگس هم پر نمیزنه.
تحریم های کشورهای غربی علیه افراد و مسئولان ایرانی پشیزی ارزش ندارد. اینان نه به این کشورها مسافرت می کنند و نه مال و اموالی به نام خود در این کشورها دارند. ضمن اینکه این تحریم ها شامل بستگانشان هم نمی شود. از این جهت، این تحریم ها فقط و فقط جنبه نمایشی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
اگر نه سفر داشتند نه پل تحریم نمیشدند خیلی گوگولی هستی خیلی
رهبر کره شمالی دلقکی بیش نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
رهبر آمریکا و اوکراین و نخست وزیر انگلیس مگر دلقک نیستند؟
چرا طالبان را از اطراف مرزهای ایران پاکسازی نمی کنند؟!
چرا مرزهای افغانستان را بیشتر محافظت نمی کنند تا روزی 10 هزار افغانی و مقادیر انبوهی مواد مخدر وارد کشور نشوند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
تروریست های کوموله واجب ترن
بمب افکن های استراتژیک روسیه اگر ارزش و خاصیتی داشتند، اینطور در اوکراین و در مقابل پدافند هوایی اوکراین گند نمی زدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
اوکراین اسمشه
اما در واقع آمریکا و ژاپن و اروپا و همه بلوک غرب است.
چرا نمیگی یک تنه روسیه حریف جهان تو شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
۱۳:۱۸
روسیه کشور شروع کننده جنگ بوده است .
شما از جبهه متخاصم دفاع می کنید ؟؟؟
واقعیت روشن این است که آمریکا یک تنه از پس مجموع ارتشهای روسیه، چین، کره شمالی و... بر می آید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
فقط usa
علی
| United States of America |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
ناشناس ۱۲:۳۴
شب دراز است و قلندر بیدار. روسیه با اکراین فعلأ داره بازی بازی میکنه تا خود بازیگران اصلی از پشت عر‌وسک خیمه شب بازی زلنسکی بیان بیرون. هنوز اتفاق مهمی نیوفتاده.
جنبش فواحش لحظه به لحظه حقیرتر از قبل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
به شهادت تاریخ
همی مرگ نیز بر جهان شما می گذرد
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
۱۵ : ۴۶ خدا صدات را بشنوه و آمین
کانادا هم به طور نمایشی چند نفر رو تحریم‌ می کنه که ما نفهمیم چه کسانی با غرب جیک و پوک دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
همش شو آف و نمایش هست که مثلاً بگن ما مدافع حقوق بشر و حامی مردم ایران هستیم در حالی شواهد نشون میده فقط فکر منافع خودشون هستند و پوز حقوق بشری میدن نمیدونم اگه این بساط تحریم نبود چه در آستین داستن
رهبر کره شمالی کمی هم به فکر امکانات برای رفاه مردمش باشه که از گرسنگی و بیماری نمیرن
هیچ پاکسازی صورت نگرفته در مرز وهمش دروغ محضه
پاسخ ها
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
قدرت این گروهک‌ها، مانند میزان آسیب‌رسانی حشرات موذی به انسانه. فقط نیاز به یه امشی دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
سعودی نشنال گفته بهت
چرا امریکا تابناک را هیچوقت تحریم نمیکند؟!!
کدوم پاک سازی؟؟؟چرا هیچ جا خبری ازش نیست نه تو خود عراق و نه تو اقلیم کردستان.کجارو پاک سازی کردید ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست