بازدید 3244
۴

امیرعبداللهیان: در نقطه توافق موقت قرار نداریم

وزیر امور خارجه گفت: ما امروز در نقطه توافق موقت قرار نداریم و آنچه اتفاق افتاده، بازپس گیری عزتمندانه دارایی‌های ملت ایران در دو نوبت، از انگستان و کره جنوبی بوده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 12 September 2023

به گزارش تابناک؛ نشست هم‌اندیشی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و مدیران ارشد این وزارتخانه با جمعی از اساتید رشته‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها، روز یکشنبه در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست، امیرعبداللهیان، پس از شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات اساتید دانشگاه در خصوص برخی موضوعات سیاست خارجی و تحولات روابط بین‌الملل، بر اهتمام دستگاه دیپلماسی نسبت به ارتباط، مشورت و تبادل نظر با نخبگان و اندیشمندان در حوزه سیاست خارجی تاکید کرد و افزود: نگاه اساتید حوزه روابط بین الملل در جمهوری اسلامی ایران متمرکز بر منافع ملی است و وزارت امور خارجه نیز همواره ارتباط نزدیکی با نخبگان این حوزه داشته و از نظرات کارشناسی آنان استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه با تشریح رویکرد کلی دولت سیزدهم در مواجهه با تحریم‌ها مبنی بر تلاش برای بی اثر سازی تحریم‌ها از یک سو، و در عین حال باز نگاه داشتن پنجره مذاکرات برای لغو تحریم‌ها از سوی دیگر گفت: ما امروز در نقطه توافق موقت قرار نداریم و آنچه اتفاق افتاده، بازپس گیری عزتمندانه دارایی‌های ملت ایران در دو نوبت، از انگلستان و کره جنوبی بوده است.

او خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا با حفظ خطوط قرمز، برای احقاق حقوق حقه ملت ایران و لغو تحریم‌ها بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کند، اما به آن اکتفا نکرده و همزمان به صورت جدی بی اثر کردن تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی دستاوردهای اخیر کشورمان در افزایش همکاری‌ها با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را نمونه‌ای از این رویکرد عنوان و تأکید کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس گام بلندی است که نشان از جایگاه و ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران در میان اقتصادهای نوظهور جهانی دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از سخنان خود، به سیاست دولت سیزدهم در تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش روابط با همسایگان پرداخت.

او آخرین وضعیت تحولات روابط با عربستان سعودی، برنامه‌های وزارت امور خارجه برای توسعه روابط و افزایش سطوح همکاری با این کشور و سایر کشورهای منطقه را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه در خصوص اوکراین نیز بار دیگر بر سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و تخریب زیرساخت‌ها، تأکید بر حفظ تمامیت ارضی همه کشورها، توجه به اقدامات ناتو در زمینه‌سازی و تداوم جنگ، تلاش جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی طرفین به صلح تأکید و خاطر نشان کرد: تا این لحظه هیچ سندی مبنی بر استفاده از تسلیحات ایرانی در این جنگ از سوی مقامات اوکراینی ارائه نشده و آنچه بیان می‌شود، صرفاً تبلیغات رسانه‌ای غربی با اهداف سیاسی علیه کشورمان است.

در این نشست برخی از مدیران کل سیاسی وزارت امور خارجه حضار را در جریان تحولات مهم سیاست خارجی در حوزه مسئولیت خود قرار داده و اساتید حاضر نیز به تشریح دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
باشه
اینکه طلب خودمون رو با هزار منت و بدبختی گرفتیم غزته ؟
با گروگان گیری و پرونده سازی واهی پول خودمان را گرفتیم شد عزت مندانه !!!
جاسوس رو با طلبهای حاصل از درآمد دولت روحانی بدشانس،تبادل کردید...ملت و کشور رو به مرحله عزتمندانه!!!! نفت در مقابل غذا و دارو رسوندید،،بعد بهش افتخار هم می کنید..شیخ امیر! ملت آگاه شدن و یادشون نرفته که هم فکران شما،،چه فشارهایی رو به دولت روحانی آوردند..دکتر ظریف چقدر شاهد رفتارهای ظالمانه مخالفین داخلی و کفن پوشان بود؟!! الان کجان اون دلواپسانِ تحریم معاش!!؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست