بازدید 1756

درگیری سنگین در نابلس؛ ۶۰فلسطینی زخمی شدند

یورش صهیونیست‌ها به نابلس  به رویارویی مسلحانه مقاومت با اشغالگران انجامید و با چهار زخمی از میان ارتش رژیم صهیونیستی همراه شد.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 31 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صدها شهرک‌نشین اشغالگر یهودی تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شرق نابلس به ویژه منطقه مقبره حضرت یوسف یورش بردند که در پی آن جوانان فلسطینی اقدام به مقابله با اشغالگران کردند.

مبارزان مقاومت فلسطین نیز در چندین منطقه با صهیونیست‌ها وارد درگیری مسلحانه شدید شده و در مسیر آن‌ها بمب منفجر کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرده که نزدیک به ۶۰ فلسطینی در این درگیری‌ها زخمی شدند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش‌ها، انفجار یک بمب کوچک باعث شد تا حداقل چهار سرباز صهیونیستی مستقر در ورودی مقبره یوسف در شهر نابلس کرانه باختری زخمی شوند.

انفجار باعث آسیب دیدن یک خودروی نظامی و نیروهای نظامی شد و پس از انفجار نیروهای اضافی برای بیرون آوردن سربازان مجروح در منطقه مستقر شدند.

نظامیان صهیونیست در محل حادثه مستقر شدند تا از عبور افراد به این مکان مذهبی که تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری قرار دارد، محافظت کنند.

تصاویر نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست که در داخل شهر نابلس در کرانه باختری فعالیت می‌کنند، تحرکات خود را پس از انفجار بمب کوچک درنابلس بیشتر کرده‌اند.

یکی از شاخه‌های محلی گروه مقاومت جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت این انفجار موفق را بر عهده گرفت و گفت که یک بمب کنار جاده‌ای را در نزدیکی نیروهای اسرائیلی جاسازی و سپس منفجر کرده است.

در واکنش به این انفجار، «محمد حماده» سخنگوی حماس گفت که انفجار بمب در مسیر نظامیان صهیونیست، پیامی کوبنده به کابینه افراطی اشغالگران بود مبنی بر اینکه در هیچ وجب از سرزمین فلسطین امنیت ندارند.

طی یک سال و نیم گذشته شدت خشونت‌ها و درگیری‌ها در کرانه باختری دو چندان شده است. به تازگی نیز اتحادیه اروپا نسبت به تشدید خشونت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی ابراز نگرانی کرده است و بر اساس گزارش‌ها، اتحادیه اروپا اعلام کرده که تشدید خشونت صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی موجب نگرانی شدید است.

همچنین مصطفی شتات وکیل فلسطینی در گفتگو با خبرگزاری فلسطین الان اعلام کرد که سال جاری میلادی خشونت بارترین سال از جهت تعقیب نیروهای مقاومت توسط نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری است.

وی گفت: تعداد زندانیان سیاسی در کرانه باختری به دلیل اقدامات دانشجویی و مقاومتی هر روز در حال افزایش بوده و در واقع بازداشت نیروهای مقاومت بر اساس قوانین فلسطینی خیانت به شمار رفته و مرتکبین آن باید مجازات شوند.

این وکیل فلسطینی ادامه داد اقدامات مقاومتی علیه اشغالگران اولین عاملی است که نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان به خاطر آن نیروهای مقاومت و هر کسی را مخالف آنها است بازداشت می‌کنند و نبرد اخیر جنین ثابت کرد اشغالگران با مقاومت سخت مواجه بوده و به کابوسی برای آنها تبدیل شد.

شتات شهروندان را به مستند سازی تجاوزات انجام شده به حقوق خود و ارائه آنها به نهادهای حقوق بشری و دادگاه‌ها توصیه نموده و تاکید کرد: ما در برابر افرادی قرار داریم که احکام صادر شده از سوی دادگاه‌های فلسطینی را اجرا نمی‌کنند.

وی به عنوان نمونه صدور سه باره حکم دادگاه در خصوص منع تعقیب مصعب اشتیه را مورد اشاره قرار داد که هنوز اجرا نشده است و بهانه مقامات فلسطینی برای نگاه داشتن این اسیر در زندان برای محافظت از جان وی از تعرض اشغالگران را ادعایی واهی توصیف کرد.

شتات ضمن اشاره به حضور ۵۵ زندانی سیاسی در زندان‌های تشکیلات خودگردان، نهادهای حقوقی و رسانه‌ای را به مسئولیت پذیری و نشان دادن تعرضات نهادهای فلسطینی به حقوق اسرا و عدم اجرای احکام دادگاه‌ها برای آزادی آنها دعوت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست