بازدید 6377

قیمت خودرو در سراشیبی سقوط / بازار در رکود کامل

یکی از مهم‌ترین عامل کاهش قیمت و رکود در بازار خودرو ثبات نسبی نرخ ارز در بازار آزاد، کاهش شدید تقاضا به دلیل انتظار افت بیشتر قیمت‌ها و اخبار مربوط به ورود خودروهای کارکرده خارجی است همچنین احتمال افت بیشتر قیمت‌ها در اثر تسریع در عرضه خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه نیز کم نیست.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 26 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از برنا، بررسی بازار آزاد خودرو نشان می‌دهد روند کاهشی قیمت‌ها مانند هفته گذشته ادامه خواهد داشت. البته به دلیل رکود در بازار و اعلام قیمت‌های مختلف در فضای مجازی قیمت‌های اعلامی برای خودرو چندان قابل اعتماد نیز و قیمت معدود خودروهایی که معامله می‌شودند کمتر از نرخ‌های اعلامی است و به دلیل انتظار ادامه کاهش شدید قیمت‌ها تقاضا چندانی وجود ندارد و در حال حاضر بازار خودرو وارد شرایط رکود شده است.

بازار خودرو امروز در حالی هفته خود را آغاز کرد که معاملات چندانی در بازار صورت نگرفته و معاملات بازار به صفر رسیده است و احتمالا تا پایان این هفته افت قیمت چشمگیری در بازار رقم بخورد.

در این شرایط، فعالان بازار خودرو عنوان می‌کنند اگر کسی خریدار و فروشنده واقعی باشد، فروشنده به جهت رسیدن به پول خود در این بازار رکودی، مجبور است تخفیف دهد، همچنین هفته آینده با توجه به شرایط بازار و ثبات نرخ ارز بازار خودرو نیز هم‌چنان در رکود بماند و حتی شاهد افت بیشتر قیمت نیز باشیم.

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین عامل کاهش قیمت و رکود در بازار خودرو، ثبات نسبی نرخ ارز در بازار آزاد و احتمال عرضه خودروهای کارکرده خارجی است، همچنین احتمال افت بیشتر قیمت‌ها در اثر اخبار مربوط به تحویل خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه نیز کم نیست.

 قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد طی یک هفته گذشته قیمت برخی از محصولات ایران خودرو مانند هایما، دنا پلاس، سورن پلاس افت قیمت ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومانی را ثبت کردند.

در حال حاضر پراید ۱۵۱ SE در بازار ۲۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ هم ۵۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ در حدود ۴۸۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ ۵۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

پژو ۲۰۷ MC اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۷۳۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ در حدود ۶۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۶۱۰ میلیون تومان اعلام شده است.

همچنین تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ در بازار ۸۰۵ میلیون تومان قیمت خورده است. تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۶۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ در بازار خودرو ۳۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

دناپلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۸۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود همچنین راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار خودرو ۴۸۰ میلیون تومان قیمت دارد و ساینا EX دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۳۳۵ میلیون تومان رسیده است.

شاهین مدل ۱۴۰۲ هم در بازار ۵۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ در بازار خودرو به ۴۱۵ میلیون تومان رسیده است.

برای محصولات وارداتی همانند هیوندای و کیا نیز، تقاضایی در بازار وجود نداشته و قیمت‌ها روز به روز درحال کاهش هستند. حتی بازار وارداتی‌ها به طوری است که فروشندگان واقعی نیز با چالش فروش خودرو مواجه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست