بازدید 3374

مقصران مرگ دو کودک اهوازی پای میز محاکمه

پرونده‌های سقوط مرگبار دختر دو و نیم ساله و پسر ۸ ساله اهوازی به چاه با معرفی مقصران و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 14 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در تشریح این دو پرونده گفت: در پرونده دختربچه دو و نیم ساله که اول اردیبهشت امسال به دلیل سقوط به چاه فاضلاب جان باخت، شرکت آب و فاضلاب خوزستان، شرکت سازه‌سازان کارون و شهرداری منطقه یک اهواز از سوی این دادسرا به صورت مشترک و با درصد تقصیر متفاوت، مقصر شناخته شدند.

وی افزود: همچنین در خصوص فوت پسر ۸ ساله‌ای که دهم فروردین امسال به علت سقوط در سپتیک فاضلاب اجرای پروژه حوضچه ایستگاه پمپاژ در پارک شهدا واقع در کوی مدرس اهواز اتفاق افتاد، پیش از این کیفرخواست صادر شده بود که هر ۲ پرونده برای رسیدگی و صدور رأی به دادگاه ارسال شد.

ماجرای مرگ هولناک میثم و شیرین کوچولو چه بود؟

در نخستین حادثه که ۱۰ فروردین امسال رخ داد، پسر ۸ ساله‌ای به نام میثم برای بازی به پارک شهدای کوی مدرس اهواز رفته بود. او با دیدن دوستانش که همانجا مشغول بازی بودند، جلو رفت تا به آنها ملحق شود اما ناگهان پایش سر خورد و داخل چاهی که کنار پارک مربوط به پروژه آبفا بوده و نه حفاظی داشته و نه تابلوی هشداری، سقوط کرد. ساعتی بعد وقتی پدر و مادرش از غیبت او نگران شده بودند، به پارک رفتند و به جست‌وجو پرداختند تا اینکه با دیدن لنگه کفش میثم کنار چاه متوجه سقوط وی شدند و موضوع را به آتش‌نشانی و اورژانس خبر دادند اما پس از بیرون کشیدن پسر بچه مرگ وی تأیید شد.

محمدرضا قنواتی مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز همان موقع درباره ماجرای سقوط این کودک در سپتیک فاضلاب که برای اجرای پروژه حوضچه ایستگاه پمپاژ در پارک شهدا واقع در کوی مدرس ایجاد شده بود، گفت: شرکت آبفا نکات ایمنی را هنگام اجرای کار رعایت نکرده و منجر به این حادثه شده است. پس از این اتفاق نیز دادستان عمومی استان وارد عمل شد و دستور بازداشت مدیرعامل آبفا و یکی از مدیران شرکت پیمانکار پروژه را صادر کرد.

دومین حادثه

نیمه‌شب اول اردیبهشت امسال نیز دختر دو و نیم ساله‌ای به نام شیرین در کوی مدنیان اهواز هنگام پیاده شدن از خودروی پدرش به درون چاه فاضلاب که عمق آن چهار متر بود، سقوط کرد و جان باخت. جسد این کودک در عملیاتی نفسگیر از درون چاه بیرون کشیده شد. به گفته کارشناسان در کنار منهول شیاری به فاصله ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر وجود داشت که برای قطع و وصل کردن فاضلاب شهری از آن استفاده می‌کردند که این دختر بچه از همان شیار به داخل فاضلاب سقوط کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی