بازدید 2218

طالبان جلوی تحصیل دختران غزنی را گرفت

دو سال پس از روی کار آمدن رژیم طالبان هنوز دختران بالاتر از کلاس ششم اجازه رفتن به مدرسه را ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 05 August 2023

به گزارش تابناک، آماج نیوز نوشت: در ادامه محرومیت آموزش دختران در افغانستان، گروه طالبان در غزنی دستور منع آموزش دختران بالاتر از ۱۰ سال را داده و گفته‌اند آنان از این پس اجازه آموزش در مکتب‌های ابتدایی را ندارند.
 
مسئولان محلی طالبان در غزنی به مسوولان نهادهای آموزشی از جمله موسسه‌های آموزشی دستور داده است که علاوه بر مدرسه برخی آموزش‌گاه‌های کوتاه‌مدت نیز نباید زمینه آموزش را بر دختران بالای ‍۱۰ ساله فراهم کنند.
 
از سوی هم منابع به آماج می‌گویند که مقام‌های محلی وزارت امر به معروف طالبان اقدام به تفکیک دختران براساس سن کرده‌اند و از مدیران مدرسه ها دخترانه خواسته‌اند دانش‌آموزان بالاتر از صنف سوم را به خانه بفرستند.
 
با این حال محمدصادق عاکف، سخن‌گوی وزارت امر به معروف طالبان به رسانه‌ها این موضوع را تایید نکرده و گفته است: «از طرف ما، اداره امر به معروف چنین امری نشده است و اگر کاری انجام شده، مربوط به وزارت معارف می‌شود».
 
لازم به ذکر است که دو سال پس از روی کار آمدن رژیم طالبان هنوز دختران بالاتر از کلاس ششم اجازه رفتن به مدرسه را ندارد.
 
این در حالی است که مقام‌های طالبان بارها در نشست‌های بین‌المللی در مورد تحصیل و کار زنان زبان ملایمی به کار برده و بر «موقتی» بودن آن تأکید کرده‌اند.
 
ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی طالبان گفت: «ما در برخی از زمینه‌ها برای رفتن دختران به دانش‌گاه‌ها و مکتب‌ها مشکل داریم، کار روی آن ادامه دارد و به زودی حل خواهد شد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست