بازدید 2035
۱

دانمارک درحال وضع قانون برای جلوگیری از اهانت به قرآن

وزیر امور خارجه دانمارک در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای مصری خود ضمن ابراز تأسف از هتک حرمت قرآن کریم، گفت: این کشور در حال تدوین قوانینی است تا از اهانت مجدد به قرآن کریم جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴ 05 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر و «لارس راسموسن» همتای دانمارکی او، امروز (جمعه)، با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

طبق گزارش روزنامه الیوم السابع، «احمد ابو زید» سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد دو طرف در این تماس تلفنی به مسئله هتک حرمت مکرر قرآن کریم پرداخته‌اند و وزیر خارجه دانمارک از اهانت‌های صورت‌گرفته علیه قرآن کریم ابراز تأسف و نارضایتی کرده است.

لارس راسموسن در ادامه گفت که این اقدامات غیرمسئولانه بیانگر ارزش‌های جامعه دانمارک نیست و «دولت این کشور در حال حاضر در حال اتخاذ اقدامات و صدور قوانینی است که از تکرار چنین رویدادهای تأسف‌بار جلوگیری کند.»

اما در مقابل، وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که این کشور قاطعانه هر گونه اهانت به قرآن کریم را رد می‌کند و از تکرار چنین جرم‌هایی در دانمارک ناراضی است. سامح شکری در ادامه با اشاره به اینکه هتک حرمت قرآن کریم احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند و در تضاد با ارزش حقوق بشر و همزیستی مسالمت‌آمیز است، تاکید کردکشورها باید به‌شکلی قاطعانه جلوی تکرار چنین اقداماتی را بگیرند و مسئولیت خود را ایفا کنند.

سوئد و دانمارک در هفته‌های گذشته تحت پوشش آزادی بیان مجوز هتک حرمت قرآن کریم صادر کردند که این اقدام خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

گروهی دانمارکی به نام «میهن‌پرستان دانمارک» با تجمع در برابر سفارت عراق و سپس سفارت مصر در کپنهاگ -پایتخت دانمارک- به قرآن کریم اهانت کردند.

به دنبال این اقدام، کشورهای اسلامی یکی پس از دیگری سفرای دانمارک را احضار کردند و مراتب شدید اعتراض خود را به آن‌ها اعلام کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
به این میگن آدم عاقل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست