بازدید 2564

نصرالله: جوانان مسلمان انتقام قرآن را بگیرند

نصرالله با تأکید بر اینکه در نشست روز گذشته کشور‌های سازمان همکاری اسلامی هیچ موضع قاطعی علیه این اهانات اتخاذ نکردند، خاطر نشان کرد: از همه جوانان مسلمان می‌خواهم از کسی که قرآن را آتش زده است، انتقام بگیرند.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 02 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله بعد از ظهر روز سه‌شنبه به مناسبت سیزدهم محرم، در شهر «النبطیه» واقع در جنوب لبنان سخنرانی خود را آغاز کرد.نصرالله: از جاسوس موساد که قرآن را آتش زد باید انتقام گرفت

حزب الله پیش از این، با صدور بیانیه‌ای از همه مردم و به ویژه شیعیان لبنانی برای حضور در راهپیمایی بزرگ حسینی در روز سیزدهم محرم دعوت کرد. عنوان این راهپیمایی «کربلا مسیر ما به سمت مهدی (عج)» است. آغاز این راهپیمایی از میدان عاشورای النبطیه در جنوب لبنان است.

وی در آغاز سخنرانی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در مجلس ابن زیاد، جهاد تبیین را به بهترین نحو اجرا کرد، گفت: جهاد تبیین پس از ظهر عاشورا آغاز شد. امروز باید با این حادثه تاریخی همگام شد. مهمترین درس کربلا این است که ایستادگی کنیم و عقب‌نشینی نکنیم؛ زیرا تشنگی، گرسنگی، خیانت و غربت هیچ چیز را در حرکت امام حسین (ع) تغییر نداد.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه احساس مسئولیت یکی دیگر از دروس کربلاست، ادامه داد: احساس مسئولیت یعنی اینکه بی‌طرف نباشیم. روز گذشته هم بار دیگر قرآن کریم در سوئد آتش زده شد. این رفتار، چالش اهانت‌آمیزی برای دو میلیارد مسلمانان است. این فرد که جاسوس موساد است، نباید به مسلمانان اهانت کند. این مسئله نشانگر خیانت و نفاق سوئد و به صورت کلی کشور‌های غربی است.

جوانان مسلمان، انتقام قرآن را بگیرند

نصرالله با تأکید بر اینکه در نشست روز گذشته کشور‌های سازمان همکاری اسلامی هیچ موضع قاطعی علیه این اهانات اتخاذ نکردند، خاطر نشان کرد: از همه جوانان مسلمان می‌خواهم از کسی که قرآن را آتش زده است، انتقام بگیرند. جوانان! منتظر هیچ کس نمانید، نه سازمان همکاری اسلامی، نه اتحادیه عرب، نه دولت‌ها و نه ارتشها. شما باید مسئولیت خود عمل کنید و این ملعون‌های جنایتکار را به سزای اعمالشان برسانید. قرآن آتش زده شده خطاب به دو میلیارد مسلمان می‌گوید که آیا کسی هست که مرا یاری کند؟.

وی با بیان اینکه با این حادثه می‌توان فهمید که چگونه قدس و بخش‌های گسترده‌ای از آن توسط صهیونیست‌ها اشغال شد، تصریح کرد: مجاهدان واقعی بسیار کم هستند و به همین دلیل قدس از دست رفت. اگر لبنان هم منتظر سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می‌ماند، این کشور هم از دست می‌رفت، ولی به خاطر وجود علمای بزرگ و به برکت انقلاب اسلامی ایران و ندا‌های امام خمینی (ره) این اتفاق رخ نداد.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه ملت لبنان فقط به خداوند و دوستان اندک خود به ویژه جمهوری اسلامی ایران و سوریه اعتماد کردند و اجازه ندادند این کشور اشغال شود، ادامه داد: این مسئله باعث شد که اسرائیل نتواند لبنان را ببلعد. آنچه امروز در جهان رخ داده است، ما را مطمئن‌تر می‌کند که انتخاب ما انتخاب درستی است. آنچه مخالفان می‌گویند، هیچ ارزشی ندارد و قابل ذکر کردن هم نیست. جامعه بین‌الملل هم خائن، دروغگو و منافق است. چیزی که این مردم و خاک این کشور را حفظ می‌کند، مقاومت است. آیا این واقعیت نیست؟ همه شواهد بیانگر این حقیقت است.
ترس حکام عرب از سوئد و دانمارک مایه تأسف است

نصرالله ضمن تجدید بیعت با سیره امام حسین (ع) که هیچ محاصره، تشنگی، گرسنگی یا جنگی آن را از بین نمی‌برد، گفت: اگر حاکمان کشور‌های اسلامی شجاعت، غیرت و تعصبی برای دفاع از قرآن خود ندارند، آیا چنین شجاعتی دارند که از ما یا فلسطین و مسجدالاقصی دفاع کنند؟. اگر این‌ها از آمریکا می‌ترسیدند و می‌گفتند که به خاطر بزرگی آن، از این کشور واهمه دارند، جای تعجب نداشت، ولی سوئد و دانمارک کشور‌هایی نیستند که بخواهیم آن را به حساب آوریم. ما در زمان پیروزی قرار داریم. ما به ملت فلسطین می‌گوییم که هیچ حسابی بر روی حکام عرب باز نکنند، بلکه فقط به بازو و همت جوانان خود حساب باز کنند.

وی با بیان اینکه فقط این حاکمان به بیانیه‌هایی در محکومیت و ابراز انزجار بسنده خواهند کرد و هیچ اقدام دیگری انجام نخواهند داد، تصریح کرد: امروز محور مقاومت در عراق، ایران و لبنان اجازه نخواهد داد صهیونیست‌ها بتوانند فلسطین را از بین ببرند.

دبیر کل حزب الله در پایان گریزی هم به درگیری‌های اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در شهر «صیدا» واقع در جنوب لبنان زد و گفت: آنچه در عین الحلوه رخ داد، جای تأسف دارد و درگیری‌ها باید سریعا متوقف شود؛ زیرا به همه آسیب می‌زند و باعث آوارگی خانواده‌ها می‌شود. ما امروز از همه کسانی که اردوگاه حضور دارند، می‌خواهیم که درگیری را متوقف کنند. هر کس هم که می‌تواند هر تلاشی برای توقف این درگیری انجام دهد، این کار را بکند. نباید این درگیری ادامه یابد؛ زیرا پیامد‌های آن متوجه ساکنان اردوگاه و کل مردم جنوب لبنان خواهد بود.

درگیری‌های خشونت‌آمیز و مسلحانه در عین الحلوه از شنبه شب آغاز شد و همچنان ادامه دارد و با وجود همه تلاش‌های ارتش و نیرو‌های امنیتی لبنان، آتش این درگیری همچنان شعله‌ور است. ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گرو‌ه موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه، بهانه آغاز این درگیری‌ها شد.

این فرمانده امنیتی مجروح شد، اما یک پناهجوی فلسطینی به نام «عبد فرهود» از اعضای گروه موسوم به «الشباب المسلم» کشته و شش نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند. در روز یکشنبه هم پس از تیراندازی به سوی خودروی فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا»، درگیری‌های مسلحانه تشدید شد و مناطق «الصفصاف» و «البرکسات» در اردوگاه عین الحلوه، شاهد بیشترین تنش امنیتی بود.

دوشنبه و امروز هم این درگیری‌های مشکوک در این اردوگاه با شلیک گلوله و راکت و آر. پی. جی ادامه دارد و منابع رسانه‌ای از حضور عناصر مسلح گروه افراطی «جند الشام» در این درگیری‌ها خبر می‌دهند. درگیری‌هایی که در دو منطقه عین الحلوه ادامه داشت، اکنون به چندین محور گسترش یافته است.

کارشناسان در این خصوص، درگیری‌های خونین در عین‌الحلوه را مشکوک دانستند و تأکید کردند: بعید ندانست که رژیم صهیونیستی در این فتنه نقش داشته باشد؛ زیرا در سایه افزایش قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان و تضعیف ارتش اشغالگر به دلیل اختلافات و درگیری‌های داخلی، ایجاد هرگونه تنش و درگیری در داخل لبنان به ویژه در مرز‌های جنوبی این کشور به نفع تل‌آویو خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست