بازدید 1765

عربستان کاردار دانمارک را احضار کرد

وزارت امورخارجه عربستان بامداد جمعه کاردار سفارت دانمارک را در واکنش به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در این کشور احضار کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 28 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "واس"، در بیانیه صادر شده از وزارت امورخارجه عربستان آمده که کاردار دانمارک به این وزارتخانه احضار و یادداشت اعتراض آمیز دولت سعودی را دریافت کرده است.

این وزارتخانه افزود که این یادداشت اعتراض آمیز حاوی خواسته دولت عربستان برای توقف این گونه اقدامات اهانت آمیز بوده که مغایر با تمام تعالیم دینی، عرف بین الملل است.

در پایان این بیانیه نیز تأکید شده است که عربستان مخالفت قاطع و کامل خود را با تمام اقداماتی اعلام کرده که نفرت میان ادیان را تغذیه می‌کنند.

پیش از این گروهی از کشورهای عربی و اسلامی با احضار کاردار دانمارک در کشورهایشان این اقدام دولت کپنهاگ را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه مصر نیز شامگاه پنجشنبه سفیر دانمارک را در اعتراض به تکرار اقدامات اهانت آمیز به قرآن کریم احضار کرد.

پنج نفر سه‌شنبه روبروی سفارت مصر در کپنهاگ قرآن کریم را آتش زدند که سومین حادثه مشابه در این کشور اروپایی در کمتر از یک هفته است.

این اقدام هتاکانه در کپنهاگ توسط گروهی به نام «میهن پرستان دانمارکی» در حالی صورت گرفت که روز گذشته نیز ۲ نفر دست به چنین کار شنیعی زده بودند و هفته گذشته نیز روبروی سفارت عراق در پایتخت دانمارک چنین اقدام مشابهی انجام شد. سوزاندن قرآن کریم طی یک ماه گذشته در سوئد نیز ۲ بار اتفاق افتاده است.

وزارت امور خارجه عراق نیز روز دوشنبه از مقام‌های اروپایی خواست تا سریعا در مورد به اصطلاح آزادی بیان و دادن مجوز برای سوزاند کتاب آسمانی و مقدس مسلمانان بازنگری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست