بازدید 2880
۴

اخراج ۱۵ هزار پناهجوی افغان از ترکیه در ۶ ماه گذشته

انجمن حمایت از پناهجویان افغان در ترکیه اظهار داشت طی شش ماه سال جاری میلادی بیش از ۱۵ هزار پناهجوی افغان از این کشور اخراج شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ 24 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، «علی حکمت» مسئول انجمن حمایت از پناهجویان افغان در ترکیه در بیانیه‌ای اظهار داشت از اول ژانویه تا 22 ژوئن سال جاری 15 هزار و 20 پناهجوی افغان از ترکیه اخراج شده است.

وی افزود این رقم بیش از 55 درصد پناهجویان افغان را تشکیل می‌دهد که طی سال جاری میلادی در ترکیه بازداشت شده‌اند.

حکمت گفت بر اساس ارقام وزارت کشور ترکیه، پلیس از ژانویه تا ژوئن سال جاری 88 هزار پناهجوی کشورهای مختلف را بازداشت کرده است که در این میان بیش از 27هزار نفر از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

بر اساس رده‌بندی وزارت کشور ترکیه، شهروندان افغانستان در صدر پناهجویان غیرقانونی در این کشور قرار دارند که بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که ترکیه در سال گذشته میلادی بیش از 115 هزار شهروند افغانستان را بازداشت کرده بود.

بر اساس آمارها، تا کنون حدود 300 هزار پناهجوی افغان در ترکیه ثبت شده‌اند.

ارقام انجمن حمایت از پناهجویان افغان در ترکیه نشان می‌دهد که بیش از 48 هزار افغان با اقامت درازمدت، نزدیک به 38 هزار نفر با اقامت یک ساله و کمتر از آن، و نیز پنج‌ هزار دانشجوی افغان در ترکیه حضور دارند.

به گزارش رسانه‌ها، افرادی که اقامت کوتاه مدت ترکیه را دارند و در شهرهای مختلف این کشور زندگی می‌کنند، به دلیل مشکل پاسپورت نمی‌توانند اقامت‌شان را تمدید کنند.

 

به نوشته «ترکیه آی رزیدنس» پناهجویانی که می‌خواهند بیش از 90 روز در این کشور بمانند، باید در هر 180 روز مجوز اقامت شان را تمدید کنند.

گفته می‌شود این مجوز برای مدت یک تا دوسال اعتبار دارد و پناهجویان افغان برای تحقق این کار باید مدت اعتبار پاسپورت آنها منقضی نشده باشد. این در حالی است که پاسپورت جدید باری افغانها صادر نمی‌شود.

با این حال، اخراج پناهجویان افغان پس از سقوط حکومت گذشته افغانستان تا مدتی متوقف شده بود اما بار دیگر از سرگرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
افرین
اخراج شدن به ایران مستقیم
ایران که شعبه از افغانستان شده این 15 هزار نفر هم اضافه کنند
ای کاش دولت ایران هم بخودش بیاد و از ترکیه یاد بگیره و این مهمانان ناخوانده را از ایران اخراج کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست