بازدید 2132

درخواست بایدن از نتانیاهو برای توقف اصلاحات قضایی

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به تحولات رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواست تا به روند رای‌گیری درباره لایحه اصلاحات قضایی در کنست ادامه ندهد.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 24 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بایدن در بیانیه‌ای که بامداد دوشنبه در تارنمای آکسیوس منتشر شد، اعلام کرد: به نظر می‌رسد که پیشنهاد اصلاحات قضایی بیش از پیش باعث تفرقه شده است.

وی افزود: با توجه به طیف تهدیدها و چالش‌هایی که هم اکنون پیش روی اسرائیل وجود دارد، عقلانی نیست که سران اسرائیل برای تصویب این اصلاحات تعجیل کنند. تمرکز آنها باید بر گرد هم آوردن مردم و ایجاد اجماع باشد.

بایدن چندی پیش در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان بشدت و به شکل بی‌سابقه‌ای کابینه نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: کابینه نتانیاهو شامل اعضایی است که تندروترین افرادی هستند که در زندگی خود دیده‌ام و من را به یاد «گلدا مایر» نخست وزیر اسرائیل در سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ می‌اندازند.

بایدن ادامه داد: بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه بخشی از مشکل کرانه باختری هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند ماه پبس با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهوری این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

سرانجام هفته گذشته بایدن در تماسی با نتانیاهو وی را به کاخ سفید دعوت کرد.

طی ماه‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئرالسبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه اصلاحات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

روسای گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست