بازدید 3008
هند؛

کلیه فروشی در فیسبوک و بازار داغ کلاهبرداری

هندی های فقیر سعی می کنند اعضای بدن خود را در فیس بوک بفروشند در حالی که کلاهبرداران از بدبختی آنها سود می برند.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 05 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از الجزیره؛ فروختن اعضای بدن در هند ممنوع است اما شدت فقر باعث شده تا عده زیادی به فکر فروش کلیه خود باشند تا روزگارشان را بگذرانند. در این میان افرادی هم هستند که از بدبختی آنها به خوبی استفاده می کنند. در یک مورد کلاهبرداری به نام دکتر سندی 122 هزار دلار یا 10 میلیون روپیه به یک زن پیشنهاد داد اما گفت برای شروع باید یک کارت بنیاد هدیه کلیه را به قیمت 100 دلار خریداری کند. این آغاز کلاهبرداری است چون این کارت در هیچ کجای هند ثبت نشده است.

هر ساله نزدیک به یک میلیون هندی به بیماری مزمن کلیوی مبتلا می شوند و 200000 نفر به نارسایی کلیه در مرحله نهایی می رسند که منجر به تعداد نگران کننده ای از مرگ و میر می شود. در این میان فیسبوک که برای همه قابل دسترسی است و در هند بسیار ارزشمند است، در دهه گذشته به بازاری برای خرید و فروش انواع چیزها از جمله اعضای بدن تبدیل شده است. کلاهبردارانی که می خواهند چیزی بیش از یک کارت اهدا کننده جعلی به مردم بفروشند، همچنان به رشد خود ادامه می دهند، زیرا دسترسی ارزان و آسان به اینترنت – تقریباً نیمی از جمعیت 1.4 میلیاردی هند دسترسی آنلاین دارند – به رشد خود ادامه می دهند. پلتفرم هایی مانند فیس بوک  به مکانی آسان برای بازاریابی هر چیزی تبدیل شده‌اند.

یکی از درگیری‌های دولت هند با فیسبوک از اینجا شروع می‌شود. دولت هند فیسبوک را متهم می کند به اندازه کافی در هدف قرار دادن صفحات جعلی جدی نیست. با اینکه هند این شبکه اجتماعی را بارها جریمه کرده اما کلاهبرداران فیسبوکی به راحتی به کار خود ادامه می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست