بازدید 3165
۴
زارع پور:

فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بحث فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت بوده و کمیته‌ای که در این زمینه وجود دارد، دولت سهم عمده‌ای در آن ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 05 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: امیدوار هستیم که مرکز ملی فضای مجازی از ظرفیت‌های خود در دوره جدید استفاده کند تا نقش موثرتری نسبت به گذشته در حوزه فضای مجازی کشور ایفا کند.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: به مرکز ملی فضای مجازی ماموریت داده شد و ما امیدوار هستیم که مرکز ملی فضای مجازی از ظرفیت‌های خود در دوره جدید استفاده کند تا نقش موثرتری نسبت به گذشته در حوزه فضای مجازی کشور ایفا کند. از این نقش فرادستگاهی که این مراکز دارد استفاده کنیم برای اینکه مشکلاتی که خارج از اراده وزارت ارتباطات در حوزه شبکه است، برطرف شود.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه حاکمیت شرکتی و نقشی که شرکت‌های خصوصی در شبکه که بنا به دلایلی که در گذشته بوده ماموریت خود را به درستی انجام ندادند. به عنوان مثال شرکت مخابرات ایران که در این روز‌ها بحث آن مطرح است و در حوزه تجمیع و شبکه داخلی شهر‌ها و استان‌ها طی سالیان گذشته وظیفه خود را به درستی انجام نداده است و شبکه اشباع بوده و در برخی از ساعات مشکلاتی را در برخی از استان‌ها ایجاد کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: موضوع دوم بحث فیلترینگ است که خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت بوده و کمیته‌ای که در این زمینه وجود دارد، دولت سهم عمده‌ای در آن ندارد. امیدوار هستیم همان طوری که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی که توسط رئیس جمهور صادر شده است، بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ مطرح شده و یکی از خواسته‌های رئیس جمهور از ایشان بوده، این امر مورد توجه قرار گیرد. بخشی از گلایه‌های مردم از سرویس‌ها و سایت‌هایی است که به اعتقاد ما نیز بلاوجه بسته شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
بزرگترین ضربه را کشور به کسانی زد که درگیر کارهای اینترنتی و ... زد چون خارج از کشور هم ما تحریم کرده بودند و تنها از طریق فیلتر شکن امکان کار بود که الان با این بستن فیلتر شکن های که متخصصین استفاده می کردند بزرگترین ضربه را خوردند و با در حال خروج از کشور هستند .....
اینو که ما هم میدونستیم. کلا هیچکدومتون کاره ای نیستید. برای همینم رای بی رای
برای مثال مردم بیشتر کشورهای دنیا از youtube درآمد دلاری دارند ضمن ایجاد شغل برای کشورشان ارز آوری می شود و دولت هم مالیات ارزی از آنها دریافت می کند اما مردم ایران محروم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست