بازدید 3813
۲

روسیه: آمریکا باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: آمریکا باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 23 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سفیر روسیه در واشنگتن در مصاحبه با ریانووستی گفت: ایالات متحده آمریکا که در درگیری اوکراین دخالت دارد، موظف است هزینه‌های بازسازی این کشور را متقبل شود.

آنتونوف با تاکید بر اینکه حاکمان آمریکا مستقیماً مسئول هر اتفاقی هستند که در اوکراین رخ می‌دهد، افزود: با توجه به تلاش‌های طولانی‌مدت ایالات متحده برای ایجاد یک وضعیت متشنج در مرزهای روسیه و تبدیل اوکراین به کشوری مخالف مسکو، واشنگتن باید تمام اقدامات لازم را برای بازسازی اوکراین انجام دهد.

سفیر روسیه با اشاره به ناهماهنگی هزینه‌های ایالات متحده در حمایت از رژیم اوکراین و وضعیت واقعی جهان، خاطرنشان کرد: آمریکا بودجه هنگفتی را در رابطه با اوکراین به هدر می‌دهد و این در حالی است که احتمال اشتباه محاسباتی در هزینه تجهیزات نظامی عرضه شده به اوکراین در حد میلیاردها دلار وجود دارد.

آنتونوف افزود: ایالات متحده در حالی این بودجه هنگفت را در اوکراین به هدر می‌دهد که به فقیرترین کشورهای جهان از جمله کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا که مردم آن به کمک نیاز دارند و از گرسنگی رنج می‌برند، توجه لازم را ندارد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

از برگزاری دور اول و دوم گفت‌ وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین در هفته نخست این درگیری‌ها تا آخرین روزها و ساعت‌های سال ۲۰۲۲ که از یک طرف مسکو برای ادامه مذاکرات اعلام آمادگی می‌کرد و کی‌یف در واشنگتن به دنبال دریافت حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر برای ادامه جنگ بود گرفته، تا هفته نخست سال جدید میلادی که پیشنهاد آتش‌بس یک‌جانبه روسیه از طرف اوکراین رد شد و اروپا از ارسال سامانه‌های جدید نظامی به اوکراین پرده برداشت؛ تاکنون دورنمایی برای صلح دیده نشده است.

آمریکا بر اساس آمارها از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین تا اوایل سال جاری میلادی میلیاردها دلار به کی‌یف کمک نظامی و مالی کرده است. دولت بایدن حتی در شرایطی که روسیه پیشنهاد آتش بس موقت را مطرح و سازمان ملل از آن استقبال کرده بود، وعده ارسال حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی را داده بود که به اعتقاد تحلیلگران نشانه تمایل واشنگتن برای ادامه درگیری‌ها و تشدید تنش‌ها در اوکراین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
چون آمریکا به اوکراین حمله کرده است.
خخخخخخخخخ روسیه واقعا جوکه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی