بازدید 5428
۱

چشم انداز بورس روشن است

یک کارشناس بازار سرمایه با بررسی شاخص‌های این بازار بر این نکته تاکید کرد که نباید از ورود نقدینگی به بازار سرمایه ممانعت کرد و چشم انداز بورس روشن است.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 22 June 2023

به گزارش «تابناک»، فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فضای بازار سرمایه در هفته منتهی به ۳۱ خردادماه رکودی شد، اظهار کرد: تا هفته آخر اردیبهشت ماه شاهد حدود ۲۹ درصد بازدهی در شاخص کل بورس و ۴۸ درصد در شاخص هم وزن بودیم. این در حالی است که  شاخص کل بورس روز گذشته دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحد و شاخص هم وزن ۷۴۷ هزار واحد بودند، بنابراین  بازدهی شاخص‌ها به ترتیب  به ۱۱ و ۲۷.۷ درصد  شده است. به عبارت دیگر شاخص کل بیش از ۶۰ درصد نسبت به پیک بازدهی در سال جاری افت کرده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث ایجاد چنین فضایی شد پیش فروش محصولات دو شرکت خودروساز  بود، چراکه باعث شد جریان نقدینگی از سمت بازار سرمایه به سمت بازار خودرو برود. ازسوی دیگر هشدارهای پیاپی مقامات مسئول که مخالف ورود نقدینگی به بازار هستند، روی بورس تاثیرگذار است. دلیل دیگر نیز انتظار ایجاد شده برای کاهش نرخ دلار محسوب می شود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با تاکید بر اینکه وضعیت بازار سرمایه با سال ۱۳۹۹ متفاوت است، عنوان کرد: سطح ارزندگی بازار سرمایه از دریچه مقایسه شاخص‌هایی مانند P/E TTM، افزایش سود شرکت‌ها، افزایش نقدشوندگی و حجم معاملات نشان می‌دهد وضعیت بازار نسبت به سال ۱۳۹۹ متفاوت است. به طور کلی سطح ارزندگی بازار نسبت به بازارهای موازی از جمله مسکن و خودرو بالاتر است. در عین اینکه بازارهای دیگر از نظر جذب نقدینگی اشباع شده‌اند.

آقابزرگی افزود: بنابراین جریان طبیعی حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه بوده و چشم انداز این بازار کاملا رو به رشد است. ارزش بازار حدودا ۱۹۰ میلیارد دلار است درحالی که سال قبل ۳۰۰ میلیارد دلار بود و این نشان می دهد بازار جای رشد دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
آره برای خودتون که پول مردم رو میسوزونین و سود هنگفت میکنین خیلی هم روشنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست