بازدید 11727
در آستانه جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت،معدن‌وتجارت در خانه ملت

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با تابناک: علی‌آبادی با رای بالا وزیر صمت می‌شود/ میرمحمدی: علی‌آبادی تولید ما را به سطح پیشرفت‌های نظامی برساند / دهقانی: مدیریت مپنا حلقه وصل دانش و صنعت ماست

جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی صمت زودتر از موعد، صبح فردا برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد با توجه به استقبال نمایندگان از معرفی عباس علی‌آبادی، مدیرعامل مپنا با رای اعتماد بالایی سکان وزارتخانه پرچالش دولا را برعهده بگیرد. نمایندگان از اولویت های پیش‌روی وی می‌گویند
کد خبر: ۱۱۷۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 12 June 2023

جلسه بررسی برنامه‌ها و رای گیری در مورد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی، صبح فردا در صحن بهارستان برگزار خواهد شد تا این وزارتخانه کلیدی از بلاتکلیفی بیشتر خارج شود.

به گزارش تابناک؛ سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهوری اینبار با کنار زدن توصیه‌های متداول گروهها و ملاحظات سیاسی مرسوم، یک گزینه مستقل و فراجناحی را به خانه ملت معرفی کرده است که سوابق قابل توجهی در حوزه صنعت به خصوص صنایع دانش‌بنیان دارد و چهره شناخته‌شده و برجسته‌ای در مدیران کلان و اجرایی کشور محسوب می‌شود. 

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با تابناک: علی‌آبادی با رای بالا وزیر صمت می‌شود/ میرمحمدی: علی‌آبادی تولید ما را به سطح پیشرفت‌های نظامی برساند / دهقانی: مدیریت مپنا حلقه وصل دانش و صنعت ماست

به نظر می‌رسد اکثریت قاطع نمایندگان مجلس نیز با معرفی گزینه دولت برای تصدی وزارت صمت موافق و هم‌نظر باشند.

 

میرمحمدی: علی‌آبادی با فساد و مافیای صنعت مقابله می‌کند

سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک به توانایی مدیریتی عباس علی‌آبادی و همچنین چالش‌های پیش‌روی او در جایگاه جدید در صورت رای اعتماد مجلس پرداخت.

همانطور که مستحضرید دکتر علی‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شدند و نامه معرفی ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد. در این خصوص بفرمایید که توانمندی ایشان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ابتدای صحبتم باید عرض کنم من مخالف استیضاح آقای دکتر فاطمی امین بودم چرا که در حال حاضر چند ماه است که وزارت صمت وزیر ندارد. سرپرست بیشتر به کارهای روزمره می‌پردازد و اساسا مجموعه بزرگی همچون وزارت صمت با اینهمه ماموریت های کلان و اساسی بدون وزیر، اصلا درست نیست. بیش از این هم جایز نیست که این وزارتخانه بدون وزیر اداره شود.

  یک وزارتخانه بسیار مهم که با مباحث اقتصادی، صنعت و معدن، تنظیم بازار، صادرات و واردات و ... سرو کار دارد. از طرفی خوشحالیم که رشته تحصیلی ایشان مهندسی مکانیک در دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی خواجه نصیراست که همگی از مراجع علمی معتبر کشور هستند و دانش و تجربه ایشان با بخش صنعت مرتبط است.

ایشان سوابق اجرایی بسیار خوبی در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارند؛ به عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و ... و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا هستند که در این گروه بسیار موفق بودند و حدود 15 سال فعالیت دارند که از نقاط قوت ایشان است و  الحمدلله رزومه بسیار خوبی دارند.

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با تابناک: علی‌آبادی با رای بالا وزیر صمت می‌شود/ میرمحمدی: علی‌آبادی تولید ما را به سطح پیشرفت‌های نظامی برساند / دهقانی: مدیریت مپنا حلقه وصل دانش و صنعت ماست

تجارت بین‌الملل را کاملا درک می‌کنند و در بخش صادرات و واردات با تجربه هستند، می دانیم که ایشان و مجموعه ایشان چندین بار صادر کننده نمونه شدند و مورد تشویق قرار گرفتند که بسیار ارزشمند است.

در بخش توربین هوایی، خودرو برقی و اتوبوس برقی از لحاظ فناوری تجربیات خوبی داشتند و حتی در صنایع ریلی خدمات ارزنده‌ای داشتند.

یکی از مشکلات فعلی صنعت در ایران، دور ماندن از مراکز عالی آموزشی و دانشگاه‌هاست. بنظر شما دکتر علی‌آبادی این توانمندی را دارد؟

قطعا در این زمینه یکی از بهترین‌هاست چراکه ۱۵ سال در مپنا با بزرگترین اساتید دانشگاهی کار کرده و خودش هم رییس دانشگاه و استاد دروس تخصصی صنعتی بوده است.

به احتمال قوی ایشان در مجلس هم رای بسیار قوی می‌آورند و امیدوار هستیم که ایشان در یک دوره زمانی کوتاه از عهده این مجموعه پر چالش اقتصادی بر بیاید و وزارتخانه را به سر منزل مقصود برساند.

تغییر و تحولات مدیریتی در وزارت صمت بسیار زیاد بوده، علی‌آبادی در چنین مجموعه بحران‌زده‌ای چه اولویت هایی دارد.

گرچه طی شش سال گذشته این وزارتخانه پرچالش شش وزیر و سرپرست به چشم خود دیده که این بی ثباتی بزرگی برای این مجموعه مهم و محوری است ولی ما بسیار امیدوار هستیم که ایشان تا آخر این دولت در این حوزه استقرار داشته باشند و ثبات را برقرار کنند و بتواند چالش های بزرگ در حوزه خودرو ، بازرگانی و تجارت ، صنایع معدنی و تنظیم قیمت‌ها در بازار را مرتفع سازند.

مافیا اجازه می‌دهند وزیر کار خود را انجام دهد؟ به نظر شما ایشان حریف مافیای قدرتمند خودرو می شوند؟

این موضوع به خود اجرایی دکتر علی آبادی برمی‌گردد من اعتقاد دارم که مافیا اینقدر قدرت ندارند که بتواند حریف عزم وزرا بشود. نباید بزرگنمایی شود که وزیر کابینه را بترساند ولی خب بی تاثیر هم نیست و البته لازمه این موضوع قدرت و شجاعت مقابله با مافیا به خصوص در صنعت خودرو است. باید شناخت در برخی مسایل زیاد شود و  همراه کردن دولت از رییس جمهور و معاون اول را در حل چالش داشته باشند.

نباید فراموش کرد که آقای دکتر در بنگاه خصوصی و بزرگ اقتصادی مپنا خوش درخشیده و ممکن است که تجربه مافیا در حوزه کاری ایشان نبوده و کمتر درگیر چنین چالش هایی شده باشند و شاید هم آنها را با موفقیت پشت‌سر گذاشتند اما ما امیدوار هستیم که بتواند با فساد مزمنی که به خصوص در بخش خودرو وجود دارد مواجه شود و آنها را رفع کند.

آقای میرمحمدی بفرمایید چگونه باید پیوند صنعت و دانشگاه و یا صنعت و دانش بنیان ها همانطور که در مپنا موفق بوده در وزارت صمت هم اتفاق عملیاتی شود؟

علی آبادی مدیری است که توانمندی این را دارند که این دو حوزه را به هم نزدیک کند، ایشان در مپنا این کار را انجام دادند و صادر کننده ممتاز شدند و منجر به  ارز آوری در رده قوی صنعتی در حوزه نیروگاهی در دنیا شدند که کم دستاوردی نیست،  استخدام و حفظ نیروهای جوان و نخبه داخلی هم از 

ویژگی ممتاز ایشان است که با توجه به اینکه ایشان در زمینه کاری بسیار شلوغ هستند تدریس را رها نکرده و جایگاه علمی خود را حفظ کرد. در مجموعه صنعتی خصوصی متبوع خود با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان متخصص گروه مپنا به عنوان یک برند خوشنام و موفق مطرح باشد.

انشالله خدا کمک کنند که در سال سوم ریاست جمهوری در این عرصه موفق باشند اگر به امید خدا این اتفاق رقم بخورد ؛ فرمایش رهبر معظم هم هست که همیشه تاکید دارند ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت می‌شود و جوانان علمی کشور را در این صنعت به کار بگیرند تا مانند تاسیسات نظامی حرف برای گفتن در دنیا داشته باشیم.

 

دهقانی نماینده مجلس: علی‌آبادی برای صمت، دانش و تجربه تولید را باهم دارد

با اعلام وصول نامه رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی صمت از سوی مجلس، بزودی جلسه استماع برنامه‌ها و رای اعتماد به دکتر عباس علی‌آبادی تعیین خواهد شد تا بلاتکلیفی این وزارتخانه کلیدی به اتمام برسد.

بدون تردید کرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با حواشی ماه‌های اخیر و البته نوسان شدید قیمت مواد غذایی، لوازم خانگی و خودرو، و بروز برخی نابسامانی‌ها در صنایع بزرگ و بخش معدن، اکنون به مهمترین صندلی کابینه بین وزرا بدل شده است.

این ماموریت خطیر و دشوار البته با انتخاب متفاوت و مشکل پسندانه سیدابراهیم رئیسی، باعث بروز برخی امیدواری‌ها بر سر حل معضلات پیچیده وزارت صمت شده است و اکثر نمایندگان، کارشناسان و رسانه‌ها از پذیرش مسوولیت توسط علی‌آبادی استقبال کرده‌اند به نحوی که اجماع شکل گرفته، در مورد کمتر وزیری از دولت فعلی، دیده شده است.

در این گفت‌وگو با یکی از نمایندگان موثر مردم در بهارستان، از دلیل انتخاب مدیرعامل مپنا برای بدست گرفتن سکان راهبری صنایع و معادن کشور پرسیدیم.

شما منتقد وزیر پیشین بودید و اعتقاد دارید که وعده هایی که داده شده بود عملیاتی نشدند. این بار فکر می کنید وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صمت گزینه ای مناسب است؟ 

طی جلساتی که با ایشان داشتیم ، ایشان اطلاعات بسیار خوبی در این حوزه دارند، ایشان دانش آموخته دانشگاه های معتبر و فنی بسیار خوبی هستند و به عنوان معاون وزیرو مدیرعامل گروه مپنا عملکرد بسیار خوبی داشتند و سازمانها و ارگانهای مختلف خصوصی و دولتی بزرگی را مدیریت کردند و همه را میشناسند و می توان گفت و دانش آموخته حوزه صنعت هستند با محیط آشنایی دارند خودشان صنعتی هستند و فعالیتهای و صنعتی و تولیدی بینظیری انجام دادند و و بحمدلله شاهد موفقیت های زیادی از ایشان بودیم ، به نظر می رسد که توانمندی کافی آن را دارند که از نیروهای متخصصی در بخش معدن و اقتصاد و بازار و صنعت بهره بگیرد و این وزارتخانه که مهمترین وزارتخانه است و نقش مهمی در زندگی مردم دارد را سر و سامان دهند.

به نظر ما ایشان می تواند در ساماندهی بازار فعالیتهای خوبی داشته باشند و می توانند وزیر موفقی باشند با توجه به سوابق علمی و صنعتی امیدوار هستیم که وزیر موثری باشد.

به نظر شما مهمترین چالش سالهای اخیر این وزارتخانه چه بوده و آقای علی آبادی می توانند از پس ان بر بیایند؟

 آقای علی آبادی هم در علم و هم در صنعت فعالیت های زیادی انجام دادند امیدوار هستیم از متخصصان در بخش معدن و صنایع معدنی، فولاد و مس به نحو احسن استفاده کنند به عنوان مثال شرکت ملی مس شرکت بسیار بزرگی است به عنوان یک سرمایه بسیار بزرگ برای یک کشور برخی از افرادی که مشغول به کار شدند تخصص مرتبط ندارند.

موضوع خودرو بسیار مهم است باید نیروهای متخصص که توان علمی و عملی دارند به کار گرفته شود. امیدوارم که در دوره ایشان سر و سامان دادن به بازار و تولید اتفاق بیفتد و از سوی دیگر منابع انسانی کارآمد و متخصص و متعهد استفاده شود.

 

وزرای قبلی بارها از نقش مافیاها در اخلال در بازار گفتند . آیا اختیارات وزیر برای مقابله با این مافیاها کافی است؟

اشرافیت مدیر اگر کافی باشد می توانند مدیریت کند ، تصمیمات علمی و عملی باید باشد که مافیاها شکل نگیرد ، کار باید به کاردان سپرده شود.

ایشان مدیر جهادی هستند و هیچوقت به حاشیه ها وارد نشدند. کار ایشان مبارزه با فساد است و انشالله این مشکلات به زودی جمع خواهد شد.

به مافیای صنایع مختلف باید رسیدگی شود چرا که امکان کار کردن را سخت کرده در این خصوص باید تصمیمات درستی بگیرند و کار را به کاردان بسپارند این مشکلات قابل حل هستند و انشالله آقای علی آبادی از پس انها بر خواهد آمد. ایشان مدیری هستند که کارهای نشدنی را شدنی کردند و تخصص و تعهد کافی را دارند.

 

یکی از بحث های مطرح در مجلس احتمال جدایی وزارت صنعت و بازرگانی است. آیا این اتفاق به وقوع می پیوندد؟

در کشور ما وزارت صنعت معدن با بازرگانی ادغام شده یعنی در کشور ما تولید مهم است، برای حمایت از تولید لازم است که ما اولویت و تمرکز را به تولید بدهیم و از تولید و بازرگانی حمایت کنیم ما بر اساس صنعت و تولید به موقع تصمیم بگیریم در جاهای که نیاز هست از تعرفه ها حمایت کنیم و در جاهایی که نیاز به صادرات است بازار پیدا کنیم ما باید بخش بازرگانی را از صمت جدا کنیم باید شاهد ورود کالا از سراسر دنیا باشیم

تولید نباید بخاطر محدودیتهای ناشی از تحریم و گرانی با مشکل مواجه شود. تولید داخل نباید دچار مشکل شود.

از دیگر نکاتی که باید به ان اشاره کرد اینست که در این وزارتخانه تولید به یک نفر سپرده میشود و مدیریت واردات و صادرات و تنظیم به بخش دیگری که این موضوع هم باعث ناهماهنگی میشود؛ در حال حاضر در شرایطی که با مشکلات تنظیم بازار روبرو هستیم به اینگونه است که یک نفر باید تصمیم بگیرد که چه کالایی را صادر کنیم چه کالایی را وارد کنیم و چگونه از تولید حمایت کنیم این باعث نارضایتی شده بود اگر این وضعیت اصلاح شود و به مشکلی برخورد کنیم باید پاسخگویی مناسب وجود داشته باشد.

اگر وزارت خانه بازرگانی داخلی و تنظیم گری بازار را به یک بخشی بسپریم و گمرک را میتواند نقش مناسبی برای تنظیم بازار داشته باشد.

بنده فکر می کنم ایشان به عنوان یک وزیر موفق به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۲
هیچ فایده ای ندارد خود هنری فورد هم وزیر بشود کاری نمی‌تواند بکند مافیای خودروسازی از این چیزها قوی تر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
اگر دکتر علی آبادی نتواند دیگر امیدی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
اتفاقا این مافیا هم دنبال همین طرز فکر تسلیم شده هست. از یک جایی باید شروع کرد یا نه؟
تلاش و تلاش و تلاش در کنار خوشبینی، قواعد بازی رو میتونه عوض کنه
کارشناس وزارت صمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
این بنده خدا که معرفی شده از مدیران وزارت نیرو (آب و برق) است و هیچ سابقه ای در بخش خودرو سازی و حتی سابقه فعالیت در وزارت صنایع و معادن و تجارت ندارد
روشنفکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
و دون کورلئو قویتر از همیشه میتازد! کی میخواد دست برداره معلوم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
ایا مجموعه مبنا و وزارت نیرو موفق بوده که گزارش موفق و مثبتی از ان منتشر می کنید وضعیت آب و برق کشور را مگر نمی بنید مگر یکی از شرکت های اصلی حوزه وزارت نیرو مپنا نمی باشد شرکت های که با قرار دادهای چند برابر واقعیت کارهایی در کشور انجام داده اند ولی از طرف دیگر کل کشور را مال خود کرده اند ولی در حوزه فعالیت خود کار خاصی نکرده اند چرا باید انتظار داشت وضعیت آب و برق و اشتغال و تولید و ازدواج و تورم ... بهتر از این باشد وقتی در طی این 40 سال 10 ها شرکت از صفر به جایی رسیدند که شرکت های بزرگی مثل شرکت ملی نفت در مقابل انها صفر است و فقط برای ثروت اندوزی و تقویت شرکت های خود کار کرده اند و بهترین مراکز تفریحی و گردشگری برای خود ایجاد کرده اند و با توجه به نفوذی که دارند هر ساله بصورت نمایی بر ثروت انها افزوده می شود و کل بودجه کشور در قالب طرح ها و پروژه ها و بودجه تخصیصی توسط انها بلعیده می شودو کار ها برای توسعه شرکت خودشان و خودشان است نه برای کشور
ایشان گویا کلا موافق هر کسی است که معرفی میشود یا رای می‌آورد!!!!! احتمالا با استیضاح نوری و استعفای عبدالمالکی و قاسمی هم مخالف بوده است!!!!
بورس همچنان در سکوت کامل خبری در حال ریزش است
دکتر علی آبادی مدیری توانمند و با فکر باز است. اما:
1 ) بر ای اداره مپنا موانعی مانند نمایندگان مجلس خورده فرمایشاتشان، مافیاها و انتظاراتشان، و... وجود ندارد.
2 ) برای اداره مپنا هزاران مشکل ومشکل تراش قانونی و فرا قانونی وجود ندارد.
3 ) مپنا به هیچ ستادامر به معروف و حوزه و آتش به فرمانی پاسخگو نیست
آقای دکتر علی آبادی اشتباه بزرگی را با پذیرش این مسئولیت رقم می زند. تمام سوابق درخشانش یک شبه زیر سوال خواهد رفت. عارف هم دانشمند صاحب نام و مدیری توانا بود. چی به سرش امد؟؟؟
پاسخ ها
مهددی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
با نظر شما موافقم. چند سال پیش هم پیشنهاد غیر رسمس مدیرعاملی ایران خودرو را بابت همین موضوع رد کرد و خود را
به چاه نینداخت. حالا البته امیدوارم دانش و توانایی شان حریف مافیا و این فکرهای بسته بشود.ی
هیچ اتفاقی نمی افتاد همانطور که در مپنا نیفتاد
هموطن من دوست من. نوكرتم. فدات شم. دوران شعر و ثبوت ادبیات اشعاری قرنهاست گذشته است. كاش این كشور شاعر نداشت. ادعاهای بی اساس كه ناشی از بی اطلاعی و یا بی سوادی و یا فرافكنی و خودشیرینی و فریب است.
مسلمانم
با تعطیلی کامل خودروسازی داخلی:
هزینه ملت برای خودرو کم میشه
مصرف سوخت کم میشه
کشت و کشتار جاده ای کم میشه
هدررفت بیت المال کم میشه
آلودگی هوا کم میشه
کیفیت سواری و سطح زندگی مردم بالا میره
امنیت و آرامش خیال جامعه بیشتر میشه

و اما مافیا اجازه این اتفاق رو نخواهد داد. همه مردم فدای مافیای خودرو!!!
اگر با علف های هرز خودروسازی برخورد شود قطعا موفق می شود استخدام افراد فاقد دانش و اخلاق که سفارشی وارد خودرو سازی شدند باعث دلسردی کارکنان صدیق و با دانش شده است
خواهیم دید !!!!!!
آخه مگه به شخص هست که کی باشه.. هر وزیری که میاد توی باتلاق گیر میکنه... شما یک بنگاه سوگلی مثل مپنا رو که بیشترش از دانشجوهای گوگولی تشگیل شده که بندگان خدا به صورت پارت تایم توش کار میکنن رو با یک مجموعه عریض و طویل و بی در پیکر مثل وزارت صنایع مقایسه نکن... البته امیددارم ایشان در ارتباط دانشگاهها و صنعت خیلی موفق تر عمل کنن اگه بزارن البته.
ولی در کل وضعیت خیلی بنیادی تر از اون خرابه که یه شخص بتونه درستش کنه
تنها هنر وزرا پر کردن جیب خودشونه.نه بلدن کاری کنن به نفع مردم نه میزارن کاری کنن
نماینده مجلس فرمودن: هنوز در هیئت تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و محدودیت‌های مالی علیه آقای علیرضا بیگی پس از تصمیم‌گیری و صدور رأی در هیئت اعلام خواهد شد.
هیچ فایده ای ندارد خود هنری فورد هم وزیر بشود کاری نمی‌تواند بکند مافیای خودروسازی از این چیزها قوی تر است
اوایل انقلاب نمایندگی ماشین تویوتا متعلق به آقای رشیدی نامی بود این بنده خدا را گرفتند و زندانی کردند طوریکه مجبور شد نمایندگی به جناب گرامی بدهد تا آزاد شود
مپنا با پول مفت و بی حساب و کتاب خصولتی ها اداره می شود و به اینجا رسیده و نامی تو خالی بیش نیست و کارشان فقط سر هم کردن و مونتاژ هست. گفتند خودکفایی در ساخت نیروگاه و انرژی های نو و ...، با اطلاع می گویم پس چرا وضعیت خاموشی ها و شبکه برق اینجور هست؟ گفتند خودکفایی در ریل و لوکومتیو و ...، با اطلاع می گویم پس چرا وضعیت ناوگان ریلی و مترو اینگونه هست؟ گفتند خودکفایی در ساخت محرک ها و خودروهای برقی و ... ، پس کجاست؟ اخیرا هم که موتور هواپیما ساختند که با اطلاع می گویم حتی توانایی تعمیر آن را هم ندارند. پالایشگاه سازی و پتروشیمی و ... بماند.
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
کاملا درست نامی تو خالی
مجیدوووو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
با اطلاع میگویم
تمام اطاعاهات رو بزار تو زودپز داداچ
همشون از بیخ اشتباهن
برای اینکه بفهمی مپنا چی تولید میکنه و نه مونتاژ برو بلوار مپنا در ملارد
توگا
مکو
پارس ژنراتور
رو ببین بعد اینجوری خود تحقیری کن سلطان
البته اگه راهت بدن بری ببینی
تابناک حداقل یک تیتر از مرگ پرفسور فیروز نادری که افتخار ایرانیان بود می زدید به احترام ایرانیان
این آدمها را از کجا پیدا می کنید؟ نکنه جایزه داخل بسته بندی هستند؟ چرا در صنعت کسی اینها را نمی شناسد؟
خیلی سادگیه که فکر کنین تنها رانت نماینگان فقط خودروست، پشت پرده چنان بده بستانی دارند که خودرو پول خوردشونه
مشکل این وزارتخانه گستردگی وظایفی است که از عهده یک نفر برنمی آید و باید بخش بازرگانی تفکیک شود
دکتر علی آبادی با رای آوردن و روز اول کاریش باید تیم ضعیف نیازی سرپرست کنونی صنت را برکنار کند استیضاح فاطمی آمین در واقع استیضاح نیازی ووتیم بسیار ضعیفش بود در صورت ادامه کار این تیم علی آبادی سال آینده به سرنوشت فاطمی دچار خواهد شد
روزگاریست زلیخا فراوان شده است

هر زچاه آمده ای یوسف کنعان شده است

آخه چقدر سعی و خطا ؟
سیاست دستوری نمیتونه اقتصاد و صنعت و توسعه به همراه داشته باشه.
اگر آقای علی آبادی وزیر صنعت بشه میشه گفت تنها و تنها فردی هست که با وجود شایستگی به مسولیت گمارده شده ، بقیه مسولان ، متاسفانه از بی کفایت ترین ها هستند . وضعیت امروز این مملکت هم به همین دلیل تاسف بار و افتضاح است . امیدواریم افراد شایسته دیگر هم بدون باند بازی و بازیهای جناحی به کار گمارده بشوند .
حالا که دولت نه قدرت ان را دارد که تمام ماشینهای ساخت داخل شدن چینی بی کیفیت درست کند و ماشین استاندارد و ارزان مخصوص اب و هوا و جادهای ایران درست کند بهترین کار این است که مردم نخرند و اگر دلالها هم فروش نداشته باشند خرید نمی کنند ،پس تمام مشگل ماشین سازها نیستند؟شما مرده بخر فردا مردم شروع می کنند به فروختن مردهایشان این ما هستیم مردم ایران که دنیای ما با دیگر کشورها از زمین تا اسمان فرق دارد.عجب مردمی شدیم البته نه همه؟؟؟
تا موقعی که مافیای خودرو، برای مردم ۲۰۶ را بهتر از لندکروز میداند و خود از بهترین محصولات خارجی استفاده میکند هر وزیر صمتی که روی کار بیاید کاری پیش نخواهد برد.
در دولت قبل می خواستن مدیریت ایران خودرو بهش بدن خودش نپذیرفت . چرا چون می دونست اونجا لونه ی زنبور است و هفت خان رستم . حالا در قامت وزیر هم بعید می دونم از پس خورو سازان بر بیاد .
پاسخ ها
مهددی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
دقیقا. زرنگ بود که نپذیرفت
پس اگر وزیر شد با شیرینی و آب طالبی از منزل پذیرایی می کند !!!!!!!!
در سطح تولید نظامی ؟؟؟!!! در حالیکه هزینه تولید یک خودرو در جهان و ایران خودرو سایپا مشخص است اما تابحال به ما گفته اند هزینه تولید خودروهای جیبپ هایی که وزارت دفاع میسازند چقدر است ؟ آیا خودروهای نظامی تولید داخل با قیمت متعارف و معقول جهانی تولید میشود یا با هزینه های اورت و چند برابر ارزش خودرو؟؟؟ نکته اصلی همین است . اگر یک خودرو جیپ نظامی تولید داخل را به بازار عرضه کنند با در نظر گرفتن هزینه هایی که برای ساخت آن شده چقدر باید بفروشند؟ هروقت به اینها دقت کردید تفاوت را می فهمید
این نیز بگذرد جوجه رو آخر پاییز میشمرند
هیچ کدام از مدارک تحصیلی ایشان قابل استعلام نیست دقیقا تمامی مدرک های تحصیلی ایشان شبیه مرحوم کردان است
از آغاز کار این دولت در حال وزیر عزل و نصب کردن است،کی می‌خواهد کار کند؟
مدارک تحصیلی ایشون همه مورد دار هست.
قبل از هر چیزی مپنا مهندس رفان را با مپنا علی آبادی مقایسه کنید اونوقت پی به عمق فاجعه خواهید برد
علی آبادی اگر کار بلد بود اول می اومد روستای علی آباد را درست میکرد که پراز معتاد و بیکاره و فقر و نومیدی است !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست