بازدید 2977

ارتش سودان از سربازان سابق خواست به خدمت بازگردند

ارتش سودان از نیروهای ذخیره و سربازان بازنشسته خواست تا در بحبوحه درگیری مرگبار با یک فرمانده رقیب به خدمت سربازی بازگردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 27 May 2023

به گزارش  تابناک به نقل از فرانس 24؛ فراخوان سربازان سابق برای حضور در نزدیکترین پایگاه نظامی خود با هدف تقویت ارتش در نبرد با نیروهای شبه‌نظامی نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) صورت می‌گیرد.

باوجود تلاش عربستان و آمریکا برای ایجاد آتش بس در سودان، به نظر می‌رسد ارتش این کشور پیش بینی جنگی طولانی مدت را دارد. یک سخنگوی ارتش گفت که سربازگیری داوطلبانه خواهد بود. قانون موجود نیروهای مسلح سودان می گوید، با این حال، سربازان بازنشسته به عنوان نیروهای ذخیره باقی می مانند و واجد شرایط ثبت نام مجدد اجباری هستند. این شامل کسانی نمی شود که فقط خدمت دو ساله اجباری سودان را گذرانده اند.

از سوی دیگر منابعی در ریاست جمهوری سودان گفتند عبدالفتاح البرهان، رهبر ارتش، روز جمعه در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از وی خواست تا فولکر پرتس، فرستاده خود را عوض کند. علت واقعی این درخواست مشخص نیست اما به نظر می‌رسد تلاش‌های پرتس برای عبور از حکومت نظامی به حکومت غیرنظامی عامل این درخواست بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار