بازدید 3421
۲

جریمه یک بیمارستان به دلیل تهدید بهداشت عمومی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اعلام کرد: بیمارستان شهر کوهدشت به دلیل عدم تصفیه فاضلاب بیمارستانی و تهدید علیه بهداشت عمومی به پرداخت ۹۶۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 08 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، طی بازدیدهای کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کوهدشت از بیمارستان این شهرستان، مشاهده عدم تصفیه فاضلاب، دفع غیر اصولی و رهاسازی آن به زمین‌های کشاورزی مجاور و روبروی مسکن مهر، اداره محیط زیست برای تخلف صورت گرفته پس از صدور اخطاریه های مکرر و عدم اقدام موثر، پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل‌ قانونی تحویل مقامات قضایی نمود.

بر این اساس طی روند دادرسی و بررسی مدارک و مستندات، این بیمارستان به پرداخت ۹۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و انتشار خبر این محکومیت در رسانه محکوم گردید.

حمیدرضا طولابی رییس اداره محیط زیست کوهدشت نیز در این باره گفت: اغلب فاضلاب‌های بیمارستانی دارای انواع میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا، مواد دارویی و حتی مواد سمی شیمیایی و رادیواکتیو هستند که چنانچه بدون تصفیه به منابع پذیرنده رهاسازی شود موجبات آلودگی و اشاعه انواع بیماری‌ها را محتمل می‌سازد.

وی افزود: تصفیه فاضلاب‌های بیمارستانی امری بسیار مهم و ضروری محسوب می‌شود و در صورت عدم اقدام از طرف متولیان امر موجب تضییع حقوق عامه و تهدید علیه بهداشت عمومی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فکر کردین از جیب رییس بیماستان جریمه میدن؟ از مریضای بدبخت با هزار دروغ و ترفند میگیرن!
بیمارستان مگه خصوصی بوده؟ این جریمه یک بخش از دولت از بخش دیگرش است که بی معنا است. بجای جریمه نقدی بیمارستان باید عوامل وکادربیمارستان اعم از رئیس یا هرمقصر دیگری باید جریمه ومجازاتهای دیگری میشدند. یادمه یکبارهم شهرداری تهران را جریمه کردندغافل از اینکه شهرداری حتی بودجه دولتی هم نداره وبودجه اش عوارضی است که ازمردم میگیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی