بازدید 2168

اظهارات رئیس شورای امنیت درباره وضعیت افغانستان

خانم پاسکال بائریسویل، سفیر سوئیس در سازمان ملل متحد که کشورش برای اولین بار ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده گرفته است و رئیس دوره ای این شورا گفت که وضعیت در افغانستان  "معضل بسیار دشواری" برای رسیدگی  است.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷ 02 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بائریسویل روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در مقر سازمان ملل گفت: ما راه حل جادویی برای وضعیت افغانستان نداریم. من صادقانه امیدوارم که نشست دوحه به بحث در مورد چگونگی رسیدگی به وضعیت در افغاستان منجر شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه وارد دوحه، پایتخت قطر شد تا میزبان یک نشست دو روزه در مورد افغانستان باشد. هدف از این نشست دستیابی به یک زمینه مشترک در جامعه بین المللی در مورد چگونگی تعامل با طالبان است.

سفیر و نماینده دائم سوئیس در سازمان ملل درباره اوکراین نیز گفت که درحال حاضر برنامه ای در شورای امنیت برای بررسی اوکراین نداریم اما چندین کشور طرح های پیشنهادی خود را دارند که می توانند آنها را در شورای امنیت مطرح کنند.

وی اضافه کرد در بیست و سوم ماه جاری میلادی یک جلسه شورای امنیت با موضوع محافظت از غیرنظامیان در سراسر جهان خواهد بود که رئیس جمهور سویس ریاست این جلسه را بر عهده خواهد داشت.

سفیر سوئیس ادامه داد: سوئیس همیشه بی طرف بوده است اما این بی طرفی به معنی بی اعتنایی نیست به خصوص زمانی که قوانین بین المللی نقض می شوند. بنابراین موضع ما در خصوص این جنگ از روز اول مشخص بوده و ما از آن انتقاد کرده ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها