بازدید 3927

کارشناسی سیار خودرو

کد خبر: ۱۱۷۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴ 29 April 2023

کارشناسی سیار خودرو

چگونه پای معامله‌ی خودرویی می‌نشینید که از وضعیت سلامت فنی و بدنه آن اطمینان کسب نکرده‌اید؟ سرویس کارشناسی خودرو اطمینان و اعتبار یک قرارداد را افزایش می‌دهد و حتی گاهی اوقات رقم‌ نهایی معامله را تا حد زیادی جابه‌جا می‌کند. پس اگر قصد خرید خودروی جدیدی را دارید از کارشناسی سیار خودرو غافل نمانید.

طبیعی است که فروشندگان و دلالان خودرو از این کار خوششان نیاید! اما توصیه می‌کنیم برای بررسی و تست وضعیت ظاهری بدنه، رنگ، وضعیت سلامت فنی موتور، سیستم ترمز و هندلینگ، وضعیت شاسی، تست دیاگ و تست رانندگی و آپشن‌های خودرو حتما درخواست سرویس کارشناسی خودرو را در اولویت‌های معامله خود قرار دهید.

نوسانات شدید ارزش بازار خودرو و احتمال فسخ شدن قراردادهای معوقه، تقاضا برای سرویس کارشناسی فوری یا کارشناسی سیار خودرو را افزایش داد. برای همین یک خدمت جدید تحت عنوان کارشناسی خودرو فوری کارنامه اکنون در دسترس متقاضیان خرید و فروش خودروی دست دوم و صفرکیلومتر داخلی و خارجی قرار دارد.

معرفی سرویس کارشناسی خودرو در محل

کارشناسی سیار خودرو

در کل دو راه برای درخواست سرویس کارشناسی خودرو وجود دارد: شما یا می‌توانید خودرو را به مراکز کارشناسی فنی و تخصصی ببرید تا فرایند بررسی وضعیت فنی و سلامت ظاهری و عملکردی را برایتان انجام دهند یا می‌توانید درخواست کارشناسی خودرو در محل ارائه دهید. در نوع دوم دیگر نیازی به جابه‌جایی خودرو ندارید.

خدمات کارشناسی خودرو در محل مانند کارشناسی در مراکز است. تمامی تجهیزات و لوازم دیجیتال برای تست و بررسی به محل شما منتقل خواهند شد.

 کارنامه سه نوع خدمات کارشناسی در محل ارائه می‌دهد:

  • کارشناسی پایه در محل (رنگ و بدنه): مدت زمان انجام این سرویس به‌طور میانگین 25 دقیقه است.
  • کارشناسی پایه پلاس در محل (رنگ و بدنه + قیمت‌گذاری)
  • کارشناسی کامل در محل (رنگ و بدنه + فنی): مدت زمان انجام این سرویس به‌طور میانگین 45 دقیقه است.

مراحل درخواست کارشناسی سیار خودرو

شما می‌توانید درخواست کارشناسی رنگ و بدنه، کارشناسی فنی خودرو یا درخواست قیمت‌گذاری از مجموعه کارنامه داشته باشید. برای ثبت درخواست مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا زمانی را که برایتان مناسب است، انتخاب کنید. اگر در لحظه به خدمات کارشناس خودرو نیاز داشتید، درخواست کارشناسی فوری خودرو دهید.
  2. مکان و آدرس محلی را که می‌خواهید کارشناسان حضور پیدا کنند، وارد کنید یا از بین مراکز ارائه‌دهنده خدمات یکی را انتخاب کنید.
  3. سرویس موردنظر خود (فنی، بدنه، قیمت‌گذاری) را انتخاب کنید.
  4. درنهایت برگه کارشناسی و قیمت‌گذاری را به‌صورت آنلاین و کاغذی تحویل بگیرید.

پروسه کارشناسی توسط کارشناسان باتجربه و آموزش‌دیده شروع می‌شود. از تجهیزات پیشرفته و به‌روز برای انجام تست‌ها و آنالیزهای خودرو استفاده می‌شود و در نهایت ضمانت 100 میلیون تومانی به‌منظور ضمانت کارشناسی به‌مدت 48 ساعت ارائه می‌شود.

هزینه کارشناسی فوری برعهده خریدار است یا فروشنده؟

معمولا خریدار هزینه کارشناسی فوری خودرو را پرداخت می‌کند. دو حالت دیگر برای پرداخت هزینه کارشناسی خودرو در محل وجود دارد. اول اینکه خریدار و فروشنده بر سر هزینه کارشناسی به توافق برسند و آن را میان طرفین تقسیم کنند یا اینکه خریدار از قبل برای فروشنده شرط بگذارد. به این صورت که اگر در پایان کارشناسی مصداق کامل گفته‌های فروشنده اثبات نشد، باید هزینه کارشناسی را پرداخت کند.

تعرفه‌های کارشناسی خودرو چگونه است؟

هزینه کارشناسی خودرو بسته به خدمات و امکاناتی که به مشتریان ارائه می‌شود، متفاوت است. این را در نظر داشته باشید که ذات کارشناسی خودرو برای جلوگیری از ضرر مالی در معاملات خودرو است. هزینه‌ای که الان برای کارشناسی پرداخت می‌کنید در بدترین حالت ممکن باعث می‌شود معامله مطمئنی انجام دهید. اگر هم نتایج کارشناسی با گفته‌های فروشنده مطابقت نداشته باشد،‌ یا جلوی معامله پرضرری را می‌گیرید یا می‌توانید تخفیف خوبی روی خودرو بگیرید. در هر صورت،‌ شک نکنید که برنده شمایید.

برند، مدل و تیپ ماشین، نوع خدمات (بدنه، رنگ، قیمت‌گذاری) و مکان، در برآورد قیمت کارشناسی خودرو تأثیرگذار هستند.

اگر اطلاعات دقیق‌تری درباره تعرفه کارشناسی خودرو نیاز دارید، مشخصات خودرو و نوع خدماتی را که نیاز دارید، در صفحه کارشناسی خودرو کارنامه وارد کنید تا هزینه کارشناسی برایتان نمایش داده شود.

کارشناسی خودرو شامل چه مواردی می‌شود؟

اگر به بخش سرویس‌های کارشناسی خودرو مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که هر مرکز خدمات متنوعی ارائه می‌کند. یک سرویس کارشناسی شامل 4 فاز اصلی انتخاب و اعزام کارشناس متخصص به محل، کارشناسی خودرو، قیمت‌گذاری و ارائه فرم نهایی آنالیز و تضمین پرداخت خسارت است.

در کارشناسی خودرو به بررسی رنگ خودرو، وضعیت بدنه، عملکرد فنی، آپشن‌ها، قسمت‌های کامپیوتری و ... خودرو پرداخته می‌شود.

بیش از 400 آیتم و فاکتور مختلف در سرویس کارشناسی خودرو کارنامه بررسی و آنالیز خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وضعیت فنی
  • سلامت بدنه
  • کارشناسی رنگ
  • هندلینگ
  • سیستم ترمز
  • سلامت لاستیک و چرخ‌ها
  • موتور و انتقال قدرت
  • سیستم تعلیق
  • فضای داخل کابین
  • وضعیت شاسی خودرو
  • سیستم‌های برقی خودرو
  • آپشن‌های خودرو
  • اسناد و مدارک خودرو
  • تست دیاگ
  • تست رانندگی

ماجرای کارشناسی خودروهای صفر چیست؟

گاهی اوقات امکان دارد که خودرو در نمایندگی و پیش از تحویل دادن به خریدار دچار مشکلات پنهان در بدنه و دیگر بخش‌ها شود. یک کارشناس و متخصص به‌خوبی متوجه این مشکلات خواهد شد.

آمار نشان می‌دهد در بازار داخلی خودرو از هر 100 خودروی دست دوم، حدود 72 خودرو حداقل یک ایراد در بدنه یا بخش فنی دارند. خودروهای صفر کیلومتر و تولید کارخانه هم که یا مستقیم توسط خریدار تهیه می‌شوند یا توسط واسطه‌های معاملات خرید و فروش رد و بدل می‌شوند، امکان دارد دارای یک یا حتی چند ایراد باشند.

صفر کیلومتر بودن لزوما به معنای دست‌نخورده بودن خودرو نیست. این دقیقا آن چیزی است که در پروسه کارشناسی فوری خودرو مشخص می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی