بازدید 4438

چهار روش برای کاهش وزن سریع و طبیعی

اگرچه روش‌های متعددی برای کاهش وزن سریع وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان به وزن دلخواه رسید، برخی از ترفندهایی که علم آنها را تایید کرده، ما را در کنترل وزن بهتر کمک می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 08 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، اگر می‌خواهید با اصولی برپایه علم به‌سرعت وزن کم کنید، می‌توانید یکی یا چند ترفند زیر را به‌کار برید: 

۱. روزه متناوب
 
بررسی‌ها نشان داده برخی از انواع روزه‌ها -در مدت زمان حداکثر ۲۴هفته- می‌توانند در کاهش وزن سریع موثر باشند. از این روزه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
* روزه یک‌روز درمیان: یک روز در میان روزه گرفتن و مصرف غذاهای خاص کم‌کالری در روزهایی که روزه نیستید به کاهش سریع وزن کمک می‌کند.
 
* روزه ۵ به ۲: از هر ۷ روز، ۲ روز آن را روزه بگیرید و در روزهایی که روزه می‌گیرید، فقط ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری به بدن‌تان برسانید.
 
* روزه ۱۶ به ۸: با این روش حدود ۱۶ ساعت در روز روزه هستید و فقط ۸ ساعت بعدی را می‌توانید غذا، آن هم در حد متعادل، مصرف کنید. هرچه کالری کمتری مصرف کنید، بیشتر لاغر می‌شوید. در این روزهای ماه‌ رمضان، اگر از بعد از افطار به‌طور متعادل غذا بخورید، از وزن‌تان کاسته می‌شود.
 
۲. هوشیارانه غذا خوردن
 
وقتی موقع غذا خوردن، حواس‌تان به چیزی دیگر، مانند تماشای تلویزیون، معطوف شود، احتمال اینکه پرخوری کنید، وجود دارد. بنابراین برای کنترل وزن‌تان باید موقع صرف غذا، حواس‌تان فقط به غذایتان باشد.
 
۳. مصرف پروتئین هنگام صبح‌
 
پروتئین، هورمون اشتها را تنظیم می‌کند و به‌سرعت در شما احساس سیری به وجود می آورد. با مصرف پروتئین هنگام صبحانه باعث می‌شود زمان بیشتری سیر بمانید. از مواد پروتئینی می‌توان به تخم‌مرغ، جوی دوسر، کره‌های آجیل و دانه‌های مختلف اشاره کرد.
 
۴. کاهش مصرف شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده
 
شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده به‌سرعت به گلوکز تبدیل شده و موجب ترشح هورمون انسولین می‌شوند. این هورمون به‌نوبه خود چربی را در بافت‌های چربی ذخیره کرده و باعث چاقی می‌شوند. بنابراین تا می‌توانید مصرف این مواد خوراکی را به حداقل برسانید.
 
از دیگر ترفندهای کاهش سریع وزن باید به مصرف فراوان فیبر رژیمی، کنترل باکتری‌های روده، خواب کافی شبانه و کنترل اضطراب اشاره کرد.
 
منبع: medicalnewstoday

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار