بازدید 3263

فناوری جدید واقعیت مجازی، تحول در کسب و کارها

متاورس و واقعیت مجازی همه چیز را تغییر نمی‌دهند. با این وجود، برخی از جنبه‌های اینترنت مانند همکاری گروهی، آموزش و توسعه رویداد‌های مجازی را تغییر خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 05 April 2023

به گزارش تابناک،  یک متخصص متاورس می‌گوید که فناوری تازه واقعیت مجازی (VR) شگفت‌انگیز باعث صرفه‌جویی هزینه‌ها برای میلیون‌ها نفر می‌شود و می‌تواند نحوه عملکرد کسب و کار‌ها را برای همیشه اصلاح کند.

به گزارش فرارو به نقل از سان؛ "دیو ویلان" مدیر عامل سازندگان پلتفرم متاورس Engage می‌گوید که فرصت‌های شرکت‌ها برای صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های واقعیت مجازی متاورس در آینده بی پایان است.

او می‌افزاید: "واقعیت مجازی در انجام کاری که در دنیای واقعی دشوار یا گران است، می‌درخشد".

در حالی که استفاده از نرم افزار کنفرانس ویدئویی مانند زوم پس از آغاز پاندمی کووید -۱۹ در سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یافت استفاده از واقعیت مجازی تعامل را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. Engage در حال حاضر از پلتفرم خود برای کمک به مدرسه‌ای در ژاپن به منظور برگزاری کلاس‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کند در حالی که شرکت خودروسازی کیا این فناوری را برای بردن مشتریان بالقوه در نمایشگاه‌های خود به کار گرفته است.

تاکید بر ظرفیت بالقوه صرفه جویی در زمان و هزینه و هم چنین کاهش انتشار آلاینده‌های کربنی از نکات مورد اشاره سازندگان این پلتفرم هستند. برای مثال، با استفاده از واقعیت مجازی و پلتفرم‌های مرتبط با آن آموزش در حوزه کسب و کار‌های شرکتی می‌تواند با افراد در خانه انجام شود تا از طریق پرواز در سراسر کشور.

سپس این فناوری تجربه را قادر می‌سازد تا کاملا فراگیر شود چیزی که با استفاده از ابزار کنفرانس ویدیویی امکان پذیر نیست.هرچند هدست جدید متا کوئست پرو واقعیت مجازی فیس بوک با قیمت ۱۴۹۹ دلار ممکن است برای برخی گران باشد.

 

ویلان اذعان کرد که متاورس و واقعیت مجازی همه چیز را تغییر نمی‌دهند. با این وجود، برخی از جنبه‌های اینترنت مانند همکاری گروهی، آموزش و توسعه رویداد‌های مجازی را تغییر خواهد داد.

"کریس مدسن" مدیر مهندسی فروش می‌گوید: "بسیاری از نمایندگان شرکت‌ها به اینجا می‌آیند. آنان در ابتدا گمان می‌کنند تنها یک نسخه از دفتر خود را برای همکاری از راه دور می‌خواهند. با این وجود، آنان خیلی سریع متوجه می‌شوند که یک عصای جادویی در اختیار دارند.

من از شما می‌پرسم اگر یک عصای جادویی داشتید آیا در یک اتاق جلسه ملاقات‌های خود را انجام می‌دادید یا جلسات را در یک جزیره گرمسیری برگزار می‌کردید؟ مشتریان ما از واقعیت مجازی برای کاهش انتشار آلاینده‌های کربنی نیز استفاده می‌کنند. بنابراین، به جای آن که بلیت هواپیما برای کارکنان خود و پرواز‌های آنان خریداری کنند می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند و مکالماتی را داشته باشند که شما نمی‌توانید از طریق ویدئو کنفرانس‌ها انجام دهید".

با توجه به این که اپل بزودی پلتفرم واقعیت مجازی خود را راه اندازی می‌کند این مفهوم در آستانه ورود بیش‌تر به آگاهی جریان اصلی است. شرکت‌هایی مانند Engage که حدود هشت سال است در این حوزه فعالیت می‌کنند به طور کامل از ظرفیت بالقوه واقعیت مجازی استفاده کرده و شروع به استفاده از آن برای اهداف بسیار ارزشمندی کرده‌اند.

برای مثال، هم اکنون در مدارس خلیج توکیو از این پلتفرم استفاده می‌شود جایی که اعزام معلمان زبان برای آموزش دادن به دانش آموزان بسیار دشوار است. بنابراین، در آنجا از این پلتفرم استفاده می‌شود تا معلم انگلیسی از راه دور به دانش آموزان آموزش دهد.

هم‌چنین، این پلتفرم تنها در یک هدست واقعیت مجازی خلاصه نشده بلکه از گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها نیز پشتیبانی می‌کند در نتیجه دانش آموزان ممکن است حتی تا هفت ساعت در روز وقت خود را در پلتفرم Engage از طریق گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها سپری کنند.

پلتفرم Engage هم چنین با یک شرکت در ایالات متحده کار می‌کند که از فناوری واقعیت مجازی برای کمک به کودکانی که از اختلال کمبود توجه بیش فعالی رنج می‌برند بهره می‌برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست