بازدید 4351
۱

اردوغان مصوبه عضویت فنلاند در ناتو را امضا کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مصوبه پارلمان این کشور برای موافقت با عضویت فنلاند در ناتو را امضا کرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 02 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای خبری وای ال ای، چند رسانه از جمله روزنامه رسمی ترکیه شنبه شب گزارش دادند که اردوغان رئیس جمهور این کشور تصمیم پارلمان ترکیه برای تصویب عضویت فنلاند در ناتو را تائید کرده است.

پارلمان ترکیه اواخر روز پنجشنبه تصمیم گرفت عضویت فنلاند در ناتو را تصویب کند. امضای رئیس‌جمهور پایان‌دهنده تصویب طولانی مدت عضویت فنلاند توسط آنکاراست که از تابستان گذشته در حال بررسی است.

طبق قوانین ترکیه، اردوغان تا ۱۵ روز فرصت داشت تا این مصوبه مجلس را امضا کند.

ترکیه همچنین باید سند تائید عضویت فنلاند در ناتو را به واشنگتن (شهری که معاهده اصلی ناتو از سال ۱۹۴۷ در آنجا نگهداری می‌شود)، تحویل دهد. زمانی که سند ترکیه در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت، فنلاند یکی از کشورهای عضو ناتو خواهد بود.

ترکیه هنوز اعلام نکرده است که قصد دارد درخواست سوئد برای عضویت در ناتو که همزمان با درخواست فنلاند در ماه مه گذشته ارائه شده بود را نیز تصویب کند.

به گزارش ایرنا، پارلمان ترکیه پنجشنبه هفته گذشته لایحه‌ای را تصویب کرد که به فنلاند اجازه می‌دهد به ناتو بپیوندد و راه را برای پیوستن هلسینکی به این ائتلاف دفاعی غربی باز می‌کند.

پس از تصویب لایحه مشابه در اوایل این هفته توسط مجارستان، پارلمان ترکیه از میان ۳۰ عضو این ائتلاف نظامی به عنوان آخرین کشور، عضویت فنلاند را تصویب کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فنلاند بالاخره تسلیم اردوغان شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم