بازدید 7654
۵

برای اولین بار یک سریال ایرانی جایزه جهانی گرفت

برای نخستین بار یک سریال ایرانی در جشنواره معتبر اروپایی جایزه بزرگ بخش بین الملل را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 25 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین از ورایتی، اولین حضور یک سریال ایرانی تولید شده در شبکه نمایش خانگی، جایزه بزرگ بخش بین‌الملل جشنواره "سریزمانیا" را از آن خود کرد.

این برای نخستین بار است که یک سریال ایرانی بخش خصوصی در یک جشنواره معتبر جهانی، پذیرفته و در بخش اصلی و رقابتی جایزه اصلی را کسب می‌کند.

اختتامیه جشنواره فرانسوی «سریزمانیا» شب گذشته با اعلام برگزیدگان در شهر لیل برگزار شد که طبق اعلام سایت جشنواره، سریال «آکتور» جایزه بزرگ جشنواره در بخش رقابتی بین‌الملل را کسب کرده است. در این بخش، چهار جایزه بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ جشنواره اهدا می‌شود.

«آکتور» در کنار سریال‌هایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و… که محصولات شبکه‌های بزرگ اپل تی وی پلاس، آرته، هولو، پارامونت و پرایم ویدئو هستند به رقابت پرداخت. جشنواره «سریزمانیا» یکی از بزرگترین رویدادهای بین‌المللی «سریال» در جهان است که حدود ۴۰۰ سریال از کشورهای مختلف برای حضور در این دوره جشنواره ثبت‌نام کرده بودند و تنها ۸ سریال در بخش بین الملل مورد داوری قرار گرفتند.

«آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی، هم اکنون به صورت هفتگی از پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا پخش می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
جایزه ها برای ایران مثل همیشه سیاسی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
جایزه های سیاسی را به تولیدات با کیفیت می دهند ، یعنی این دو باید در کنار همدیگر باشند تا نتیجه بدهد.
آکتور به عنوان یکی از سریال های خوش ساخت لیاقت این جایزه را داشت ،
به خصوص اینکه هر سریال خارج از صدا و سیما ، مشت محکمی بر دهان این سازمان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
حتما بدبختی مردم رو بولد کرده تا جازه بگیره.
سریال جذابی بود ، من خودم شخصا از فیلمنامه و بازی بازیگران خیلی خوشم اومد و کلا قابل قبول بود ولی قسمت قبل که پخش شد از چشمم افتاد . من یه دختر هشت ساله دارم الان فکرش رو می کنم تا هجده سالگی هم نمی تونم خودم رو متقاعد کنم که چنین سریالی ببینه،
روابط رو بسیار بسیار آزاد نشون داده و اینکه واقعا جاهاییش آموزش لوندی میده ، وقتی دختران جوان ما این صحنه ها رو میبینن فکر می کنم با همین طرز رفتار و لوندی به هرچی که می خوان میتونن برسن. چرا باید فیلمی اینقدر مخالف فرهنگ کشورمون ساخته بشه واقعا جای سوالست؟
حتمن خیلیسیاه نمایی توشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر