بازدید 3426
۲

آرامش، حاکم بر شب چهارشنبه آخر سال در مشهد

مراسم چهارشنبه آخر سال در سال‌های اخیر و امسال با رفتارهای مخاطره آمیز همراه بوده و هست اما خوشبختانه شهروندان فهیم مشهدی این آیین سنتی را امشب در نهایت آرامش برپا کردند.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 15 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آیین چهارشنبه سوری در سرزمین نور در حال بازگشت به هویت اصلی خود است، امشب شعله‌های آتش در بیشتر کوچه ها و محلات روشن بود و مردمان آن محله در اطراف آتش سرخ گرد آمده بودند تا به رسم قدیمی زردی‌ها و غم و غصه‌ها را در آتش سوزاندند و سرخی آتش و شور و نشاط را در زندگی خود در آستانه سال نو جاری کنند.

در حالیکه بر اساس جدیدترین آمار سازمان اورژانس کشور، شمار مصدومین حوادث چهارشنبه‌سوری (از ابتدای اسفند تا ساعت ۲۲:۳۵ سه شنبه شب) ۱۸۶۰ نفر است و ١٢ نفر نیز در پایتخت جان باختند.

خوشبختانه در کلانشهر مشهد طبق بازدید میدانی خبرنگار ایرنا، بیمارستان‌ها و بخش‌های اورژانس یکی از خلوت ترین شب‌ها را با تعدادی انگشت شمار مراجعه کننده تجربه کردند.

آتش نشانی مشهد نیز که در چهارشنبه آخر سال پارسال ٢٢ مورد حادثه را عملیات کرده بود، تا ساعت ٢۴ امشب حتی یک عملیات مرتبط با چهارشنبه آخر سال نداشت.

همچنین طبق اعلام معاون حفظ حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، ۶۰ نفر در حوادث چهارشنبه آخر پارسال دستگیر شدند، اما امشب تعداد دستگیر شدگان بسیار اندک و غیرقابل ذکر است.

قاضی سیدهادی شریعت یار در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: امسال مراسم چهارشنبه آخر سال با آرامش کامل برگزار شد و اوضاع خیلی خوبی را تجربه کردیم، از شهروندان فهیم تقدیر و تشکر را داریم.

وی اضافه کرد: امشب فقط تعداد بسیار اندکی رفتارهای هنحارشکنانه نظیر پرتاب مواد آتش زا داشتند و تعداد دستگیری‌ها و همچنین مصدومان بسیار بسیار کم بود.

معاون حفظ حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، ادامه داد: علاوه بر شهروندان، دستگاه‌های امدادی، انتظامی، قضایی و رسانه ها نیز هم در کار میدانی و هم در بخش اقدامات پیشگیرانه همراهی خوبی داشتند و نتیجه کار و آرامش حاکم بر مراسم امشب بسیار رضایت بخش است.

وضعیت ترافیکی در شهر مشهد نیز عادی و روان بود و به گفته رییس پلیس راهور خراسان رضوی فقط در بلوار فکوری و بلوار مهدیه میزان ترافیک پرحجم بود.

امسال شهروندان با آگاهی و ففم بالا مراسم چهارشنبه آخر سال را برپا کردند، آماده باش و حضور دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، آتش‌نشانی در سطح شهر کاملا مشهود بود و در کنار همه اینها آنچه بیشتر مشهود و شادی آفرین بود، شعور اجتماعی بالا و آرامش بود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
به عنوان یک مشهدی واقعا می توانم بگویم یکی از آرامترین چهارشنبه سوری های عمرم را دیشب دیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
دیشب منطقه قاسم آباد مشهد تا صبح صدای ترقه ترسناک و خطرساز میومد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس