بازدید 47714
با سیصد و چهل و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن 200 نظامی اوکراینی در حملات روسیه/ نابودی اولین سامانه موشکی پیشرفته غربی توسط روسیه/ آزادی 63 اسیر روس جنگ اوکراین با میانجیگری امارات

سیصد و چهل و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵ 04 February 2023

  کشته شدن 200 نظامی اوکراینی در حملات روسیه/ نابودی اولین سامانه موشکی پیشرفته غربی توسط روسیه

بین الملل تابناک: سیصد و چهل و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نفتالی بِنت: پوتین را متقاعد کردم زلنسکی را نکُشد
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۰۰:۱۰

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه در سخنانی گفت که در دیدار ماه مارس گذشته خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، وی را متقاعد کرد که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را نکُشد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که در مسیر خود به فرودگاه، با زلنسکی تماس گرفته و وی را در جریان این موضوع قرار داده است.

آمادگی کی‌یف برای حمله به مسکو
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۲۳:۰۹

فدور ونیسلاوسکی یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی، دفاع و اطلاعات مجلس اوکراین در مصاحبه با روزنامه «بیلد» آلمان گفت: اوکراین آماده حمله به اهدافی در خاک روسیه از جمله مسکو است.

 رسانه‌های اوکراین شنبه نوشتند، این سیاستمدار اوکراینی اظهار کرد: کی‌یف نباید از انجام چنین حملاتی خودداری کند.

وی با انتقاد از برخی کارشناسان غربی که معتقدند اوکراین به هیچ وجه خاک روسیه را گلوله‌باران نخواهد کرد، افزود: این کارشناسان در «جهانی موازی» زندگی می‌کنند.

ونیسلاوسکی با تاکید بر اینکه حمله اوکراین به خاک روسیه حتی با استفاده از سلاح‌های اهدایی کشورهای غربی قانونی است، گفت: تمام تاسیسات نظامی روسیه که در جنگ علیه اوکراین نقش دارند، اهداف نظامی قانونی هستند.

وی افزود: تمام مکان‌هایی که روسیه موشک‌های خود را در آن ذخیره می‌کند و «هر مرکز فرماندهی» از جمله مسکو، از نظر اوکراین اهداف نظامی هستند.

نماینده مجلس اوکراین خاطرنشان کرد: البته تصمیم برای حمله به خاک روسیه به رهبری نظامی اوکراین بستگی دارد.

واکنش روسیه به نشست اتحادیه اروپا-اوکراین در کی‌یف
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۲۱:۲۱

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به نشست مشترک اتحادیه اروپا - اوکراین در کی‌ یف گفت: یاس در انتظار شرکت کنندگان در نشست روز جمعه در کی‌یف است.

به گزارش تاس، ماریا زاخارو روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تلاش های غرب بی فایده است و همانطور که رهبری روسیه اعلام کرده، اهداف عملیات ویژه نظامی در اوکراین کاملا محقق خواهد شد.

این مقام روس خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در نشست کی‌یف باید به مردم خود هم پاسخ دهند؛ مردمی که هزینه یک بازی ژئوپلیتیک خونین می شوند که توسط غرب شروع شده است.

«اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا و «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا روز پنج شنبه تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به اوکراین سفر کردند.

افزایش تحریم های روسیه و پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا از جمله موضوعات نشست اوکراین و اتحادیه اروپا در کی یف در روز جمعه بود.

در بیانیه مشترک زلنسکی، میشل و فون درلاین، بر حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف تا پایان جنگ اوکراین تاکید شد.

فرانسه: بر اساس منشور سازمان ملل به اوکراین سلاح می‌دهیم
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۲۰:۰۳

وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه اعلام کرد که ناتو در حال جنگ با روسیه نیست.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه فرانسه، ارسال تسلیحات به کشوری که در حال دفاع از خود است بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل مجاز است.

همچنین مجله اشپیگل آلمان در گزارشی نوشت که در حال حاضر کشورهای غربی تنها 14 تانک لئوپارد 2 برای ارائه به اوکراین دارد.

دو هفته پیش بود که دولت آلمان تصمیم گرفت که این کشور به همراه دیگر کشورهای اروپایی تا 60 تانک لئوپارد 2 تا پایان ماه مارس (اوایل فروردین ماه) به اوکراین ارسال کنند اما بنا بر گفته یک منبع در دولت آلمان گفت که در نشست ویدئو کنفرانسی هفته پیش، هیچ کشور اروپایی متعهد به ارائه تانک لئوپارد به اوکراین نشده است.

اگر چه دولت لهستان متعهد به ارائه 12 تانک لئوپارد به اوکراین شده اما همچنان از ارائه قطعات یدکی مورد نیاز برای این تانک ها که در عرصه نبرد ضروری به شمار می‌آید، خودداری می‌کند.

این در حالی است که وزارت دفاع لهستان روز جمعه اعلام کرد که این کشور آموزش به نظامیان اوکراینی درباره استفاده از تانک لئوپارد را آغاز کرده است.

از سوی دیگر در شرایطی که کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دارد، خبرها از برلین حاکی است که دولت آلمان با دادن تانک‌های لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرد.

روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» روز جمعه خبر داد که دولت آلمان با ارسال تانک‌های لئوپارد ۱ به اوکراین از محل دارایی‌ها و انبارهای تسلیحاتی خود آلمان موافقت کرده است.

گفته می‌شود که شرک آلمانی سازنده لئوپارد ۱ می‌خواهد تغییراتی در این تانک‌ها ایجاد کند و در صورت موافقت اوکراین آنها را به کی‌یف بفروشد.

سفیر روسیه: آمریکا عمدا جنگ اوکراین را تشدید می‌کند
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۱۹:۵۰

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به ارسال تجهیزات جدید نظامی از سوی واشنگتن به کی‌یف گفت که ارائه تسلیحات قوی تر به اوکراین تشدید عمدی جنگ در این کشور از سوی آمریکا است.

همزمان با نزدیک شدن به سالگرد جنگ اوکراین، ایالات متحده آمریکا اعلام کردکه بسته نظامی جدید دیگری به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به کی یف ارسال خواهد کرد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت واشنگتن برای تحمیل شکست راهبردی به روسیه هیچ محدودیتی برای خود نمی بیند. انتقال تسلیحات قدرتمندتر به کی‌یف، تشدید عمدی درگیری توسط آمریکا است.

آنتونوف هشدار داد که با چنین سرعتی در انتقال سلاح به اوکراین، واشنگتن می‌تواند با ارائه جنگنده به کی یف به "جنون مطلق" برسد.

سفیر روسیه تاکید کرد که هرگونه تلاش برای وارد کردن خسارت به روسیه محکوم به شکست است و نیروهای روسیه از تمام مناطقی که با خواست مردم محلی بخشی از روسیه شده اند، دفاع خواهند کرد.

آنتونوف گفت: هر چه آمریکا زودتر این مساله را درک کند، درگیری فعلی زودتر پایان خواهد یافت.

قطعی گسترده برق در جنوب اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۱۹:۴۲

دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین روز شنبه گفت: اشکال فنی جدی در یک پست فرعی خط برق فشار قوی، موجب قطع گسترده برق در شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین و حومه آن همزمان با سرمای شدید هوا، شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ وی در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت که وضع دشوار و گستره این حادثه بسیار بزرگ است، به گونه ای که بازگرداندن سریع جریان برق امکان ندارد.

به گفته شمیهال؛ پست فرعی برق در منطقه ادوسا که بارها در حملات موشکی روسیه آسیب دیده، دچار مشکل فنی شده و مسئولان برای از سرگیری جریان برق برای تاسیسات زیرساختی حیاتی و بلوک های آپارتمانی تلاش می کنند که به برق برای گرمایش نیازمند هستند.

دمای هوا در اودسا بندر اصلی اوکراین در دریای سیاه که پیش از جنگ یک میلیون تن جمعیت داشت، روز شنبه ۲ درجه بالای صفر بود که پیش بینی می شود در روزهای پیش رو به شدت سرد شده و به زیر صفر برود.

شمیهال گفت که به وزارت انرژی دستور داده همه مولدهای برق فشار قوی را ظرف چند روز به اودسا، انتقال دهد و وزارت امور خارجه از ترکیه درخواست خودروهای دارای مولد برق متحرک کند.

به گزارش ۱۸ دی ماه ایرنا، نخست وزیر اوکراین مدعی شد: ۵۰ درصد از شبکه های برق کشور در جریان ۱۱ حمله هوایی و ۱۴ موج حملات هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در اوکراین خسارت دیده اند.

وی خاطرنشان کرد:" هیچ نیروگاهی در اوکراین وجود ندارد که مورد اصابت موشک یا هواپیماهای بدون سرنشین روسیه قرار نگرفته باشد. نخست وزیر اوکراین مدعی شد: هدف روسیه این است که تمام شبکه های برق این کشور را از بین ببرد و مردم ما را مجبور به فرار کند.

شمیهال افزود: روسیه زیرساخت های مناطق پرجمعیت اوکراین را هدف قرار می دهد و بیش از ۷۰ درصد خسارات ایجاد شده در این کشور به محله های مسکونی وارد شده است.

وی همچنین ادعا کرد روسیه مجتمع های صنعتی مانند کارخانه تولید مواد شیمیایی، فولاد و زیرساخت های مسافرتی را در اوکراین هدف قرار می دهد.

شمیهال همچنین پیش بینی کرد خسارت مالی ناشی از جنگ در سال جاری به ۷۰۰ میلیارد دلار برسد و خواستار کمک مالی به اوکراین برای عبور از زمستان و بازسازی شبکه های برق و جاده ای شد.

وی گفت: ما از زمان شروع جنگ ۵۴ درصد از سرزمین های اشغال شده توسط روسیه را پس گرفته ایم و در زمستان یا هر زمان دیگری قادر به باز پس گیری سرزمین های اشغالی خواهیم بود.

جنگ اوکراین، ذخایر تسلیحات سنگین انگلیس را خالی کرد
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۱۹:۴۱

نشریه انگلیسی «سان» با انتقاد از تعهد لندن برای ارسال توپخانه‌های خودکششی «اِی اِس ۹۰» به اوکراین هشدار داد که دیگر هیچ تسلیحات سنگینی برای ارتش این کشور باقی نمانده است.

نشریه انگلیسی «سان» در خبری اختصاصی نوشت: «بعد از دادن همه تسلیحات سنگین به اوکراین، برای ارتش (انگلیس) هیچ سلاح سنگینی باقی نمانده است».

بنا بر گزارش این رسانه، مقامات ارشد وزارت دفاع انگلیس بعد از اعلام تعهدشان به دادن همه توپخانه‌های خودکششی «اِی اِس ۹۰» به اوکراین، در تقلا برای خریداری کردن جایگزین آن هستند.

گفته می‌شود که در صورت اختصاص بودجه وزارت خزانه‌داری انگلیس، وزارت دفاع در تدارک برای خرید توپخانه خودکششی ۱۵۵ میلیمتری «کِی ۹ صاعقه» ساخت کره جنوبی و توپخانه «آرچر» ساخت نروژ است.

سان در گزارش خود، توپخانه خودکششی «اِی اِس ۹۰» انگلیس را بهترین ابزار برای مقابله با ارتش روسیه خوانده است. یک منبع انگلیسی به این رسانه گفت: «این تسلیحات برای مبارزه با نیروهای روسی طراحی شده‌اند. هیچکس بیشتر از اوکراین به آنها نیاز ندارد».

سان البته هشدار داد، تصمیم لندن برای دادن توپخانه خودکششی اِی اِس ۹۰ به اوکراین سبب شد که دو هنگ توپخانه انگلیس مستقر در «سالزبری» و «ویلتز» از داشتن این توپخانه محروم شوند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس وعده داد که با یک «برنامه تسلیحات متحرک» ۸۰۰ میلیون پوندی، به سرعت جای خالی این توپخانه‌ها را در انگلیس پر کند.

نشریه سان اما هشدار داد که تا حداقل سال ۲۰۲۹ امکان جایگزین کردن این توپخانه‌ها با تسلیحات جدید وجود ندارد.

خبرگزاری اسپوتینک اجرای وعده مقام‌های انگلیس را برای دریافت پول لازم جهت جایگزین کردن توپخانه‌های ارسالی این کشور به اوکراین با توجه به بحران اقتصادی انگلیس، موضوعی سخت خوانده است.

در گزارش این رسانه روس آمده است: «شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد دیدگاه بریتانیایی‌های طبقه کارگر که یکی از سخت‌ترین سال‌های اخیر را پشت سر گذاشته‌اند، (با دیدگاه وزارت دفاع انگلیس) همسو باشد. با نیم میلیون بریتانیایی اعتصاب چهارشنبه در بحبوحه بدترین بحران هزینه زندگی طی نسل‌های گذشته، موضوعاتی مانند دستمزد بهتر و پایان دادن به کاهش شدید هزینه‌های عمومی در صدر فهرست مطالبات قرار دارند اما (اختصاص پول برای)"سلاح‌های سنگین جدید" را هیچ جا نمی‌شود پیدا کرد».

آزادی 63 اسیر روس جنگ اوکراین با میانجیگری امارات
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۱۹:۴۰

رسانه‌های روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور از آزادی ۶۳ اسیر جنگی روس در نتیجه روند پیچیده مذاکره با اوکراین خبر دادند.

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری‌های روسیه، گروه نظامیان آزاد شده روس شامل افراد «رده حساس» است که تبادل آن‌ها از طریق میانجیگری امارات ممکن شد.

آندری یرماک رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین هم ضمن تایید تبادل اسرا با طرف روس، از آزاد شدن ۱۱۶ اسیر اوکراینی خبر داد.

روسیه و اوکراین در آستانه سال نوی میلادی هم اعلام کردند که بیش از ۲۰۰ نظامی اسیر را آزاد کردند. علیرغم شکست مذاکرات دیپلماتیک گسترده‌تر بین مسکو و کی‌یف، دو طرف تاکنون در چند دور مبادله زندانیان صدها نظامی اسیر را مبادله کرده‌اند.

این در حالی است که مسئولان ارشد غربی و در راس آن‌ها آمریکایی‌ها از زمان آغاز این جنگ در تاریخ ششم فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰) در حال ارائه حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی به اوکراین هستند که در هفته‌های اخیر با وجود هشدارهای مسکو تشدید شده است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در آستانه سال نوی میلادی طی پیامی خطاب به نظامیان ارتش روسیه اعلام کرد که پیروزی این کشور در اوکراین، یک موضوع اجتناب‌ناپذیر است.

کشته شدن 200 نظامی اوکراینی در حملات روسیه

در حالی که درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین ادامه دارد، مسکو آمار جدیدی درباره تلفات و خسارات طرف اوکراینی منتشر کرد.

منابع رسانه‌ای در روسیه از گزارش میدانی روز شنبه (امروز) وزارت دفاع این کشور درباره درگیری‌های نظامی با اوکراین خبر دادند.

به گزارش راشاتودی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۲۰۰ نظامی عضو ارتش اوکراین طی درگیری‌های اخیر کشته شدند و مقادیر زیادی زاغه مهمات و ده‌ها خودرو زرهی و تجهیزات نظامی اوکراین از بین رفتند.

طبق اعلام این وزارتخانه، حملات نیروهای روسی در بیش از یک محور در اوکراین با استفاده از حملات هوایی و آتش توپخانه‌ای ادامه دارد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، درگیری‌های چند ساعت گذشته در «خارکوف»، «دونتسک» «لوهانسک» در جریان بوده است.

به روایت مسکو، در حملات ارتش روسیه مقادیری از سامانه راکت انداز «هوویتزر»، گراد و برخی دیگر از مهمات و تجهیزات نظامی اوکراین از بین رفتند.

اتریش با پیوستن سریع اوکراین به اتحادیه اروپا مخالت کرد

الکساندر شالنبرگ وزیر اروپا و امور خارجه اتریش با الحاق سریع اوکراین به اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، شالنبرگ جمعه با حضور در پارلمان اتریش دلایل خود را برای مخالفت با این مساله تشریح و قاطعانه با الحاق سریع اوکراین به اتحادیه اروپا مخالفت کرد.

پارلمان اتریش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نباید در این زمینه نامزد درجه یک و درجه دو وجود داشته باشد.

اشاره شالنبرگ به کشورهای بالکان است که درصدد پیوستن به اتحادیه اروپا هستند.

وی افزود که این کشورها در روند پیوستن به اتحادیه نباید در برابر کشورهایی مانند اوکراین «متضرر» شوند.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل رئیس شورای اروپا روز جمعه در نشست سران اتحادیه اروپا و اوکراین در کی‌یف شرکت کردند تا در مورد حمایت از آن کشور و الحاق به اتحادیه گفت‌وگو کنند.

آنها از پیوستن کی‌یف به اتحادیه حمایت کردند اما وعده‌ای برای الحاق سریع ندادند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت که آغاز مذاکرات پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در سال جاری امکان‌پذیر است اما فون در لاین تاکید کرد که محدودیت‌های «زمانی سفت و سختی» برای این کار وجود ندارد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، کی‌یف درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو را ارائه کرد.

بروکسل از اوکراین خواسته است که در راستای پیوستن به اتحادیه، با فساد مبارزه کرده، نظام قضایی را اصلاح کرده و اقتصاد را تقویت کند.

نابودی اولین سامانه موشکی پیشرفته غربی توسط روسیه

ارتش روسیه اولین موشک سامانه پیشرفته زمین به هوای ساخت نروژی را که توسط غرب به اوکراین ارایه شد ، در جمهوری خلق دونتسک منهدم کرده است.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: یکی از موشک‌های تاکتیکی "توچکا-یو" و یک سامانه موشکی دفاع هوایی(NASAMS) ساخت نروژ در نزدیکی شهر کراسنوآرمیسک جمهوری خلق دونتسک منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که نیروهای تاکتیکی هوانوردی، موشکی و توپخانه نیروهای مسلح روسیه همچنین ۸۶ واحد توپخانه نیروهای مسلح اوکراین را در مواضع شلیک خنثی کردند.

بر اساس این بیانیه، سه انبار مهمات نظامی اوکراین در نزدیکی شهرک های کوزاتسکه، میکولایوکا و میخائیلیوکا نیز مورد هدف قرار گرفتند.

پنتاگون در سال گذشته تایید کرد که دو محموله از اولین سامانه موشکی NASAMS نروژ به اوکراین تحویل داده شده و ارتش اوکراین آموزش استفاده از آنها را در اروپا تکمیل کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵۱
لعنت بر پوتین صدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
لنعت به امریکا که یمن لیبی سوریه و جنگ اوکراین داعتش هزارتا چیز دیگه راساخت مثل کرونا
از این چیزهایی که میگی از اوکراین نابود شده سندی داری؟ ولی سند کارهای اوکراین یکی ناو مسکوا است کف دریای سیاه... یکی آزادی خارکیف.... ۱۱۶ تا سرباز اوکراین در مقابل ۶۳ تا از نیروهای رده بالای روس خوب اینکه شکست عملیات روسها رو نشون میده که افراد رده بالاش بیشتر دستگیر شدن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
،اگه روسیه و پوتین بد هستن دلیل نمیشه که که اونطرف خوب باشن .اینشکلی متعصب و سینه چاک بودن خوب نیست و سکته میاره
آمار روسیه بدرد خودش می خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
لابد امار اربابت فقط درسته
آمار روسیه بدرد خودش می خورد.
درود بر ا ودراین مرگ بر پوتین دیکتاتکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
آخی....درود. بر نتانیابو و بایدن و...غیره خوبه برات
سفیر روسیه: امریکا از قصد جنگ اوکراین را تشدید میکند.
نه پس حواسش نبود دستش خورد.
انقدر تهدید کردن و عملی نکردن که روسیه هرچی میگه امریکا عین خیالش نیست.
ولی امیدوارم مردم اوکراین وضعیت رو درک کنن و به اروپا پناهنده بشن خیلی خطر تهدیدشون میکنه خیلی خطریه.
روسیه هم فکر کنم تهدیدای اخرشه تا دو ماه دیگه همه چی عوض میشه.
بنظرم اگر امریکا و اروپا واقعا به فکر اوکراین و مردمش هستن حداقل زن و بچه هاشونو خارج کنن از اونجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
مردم اکراین همون اول پناهنده شدن خیلی هاشونم به روسیه
نتیجه نوکری برای غرب آمریکا هرگز اوکراینی ها که از نسل روس هستن رو دوست نداره آمریکایی ها همیشه از روس ها بیزار بودن حتی زمانی که پوتین هم نوکرشون بود
جمهوری خلق دونتسک وجود نداره روسیه این زمین اوکراینی را به خودش الحاق کرد.
صلح
ای ناتوی بی عرضه...ترسوها...شرمتان باد...چرا اینقدراز آمریکا میترسین ای بزدل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
مثل اینکه شما هیچی از سیاست نمی دونی. ناتو رو امریکا ایجاد کرده و بازوی امریکاست. ناتو بدون دستور امریکا کاری نمی کنه و هر جار رفته برای اهداف امریکا وارد شده. مثل عراق یا کویت یا افغانستان و غیره در واقع امریکا هزینه های جنگ خودش رو با اروپا تقسیم می کنه از طریق ناتو. ولی فرمانده امریکاست. ناتو مستقل نیست.
یه عده ای چقد به این کافرا بخود میبالند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
نه عزیزم این شما هستید که به پوتین می بالید....
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
روسها کافر هم که باشند بالاخره فعلا مقابل دشمن شماره یک ما یعنی آمریکای جنایتکار، اروپای ذلیل و اوکراین مزدور و دست نشانده آمریکا ایستاده اند، پس دوست ماه هستند. دردو بر روسیه و پوتین باغیرت
برادریکه نوشتی مرگ بر صدام وپوتین .درسته دوتاشون شروع کننده حمله هستن ولی پوتین مثل کنجشکی که خطر برای تخمهاش یا جوجه هاش احساس کرده همانطور شده پوتین دید که ناتو تا دستشوییهاشون هو نفوذ کرده راهی جز اینکار نداشت دوم برادرجان الان زلنسکی دلقک وبیشعور عروسک غرب شده مثل صدام و تمام کشورهای غربی برای نابودی روسیه بهش تجهیزاتی میدهد که انسان بادیدنشون وحشت میکنه. سوما برادرجان بوالله اگر روسیه شکست بخوره کشورهای آسیایی مخصوصا غرب آسیا را آمریکا واسرائیل بین خودشون تقسیم میکنه چهارم برادر ما قسم خوردیم که انتقام سردار سلیمانی را بگیریم واینکار ازدست خودمون بر نمیاد باید به پوتین کمک کنیم تا لااقل دلمون آروم بگیره.
این امریکا دنیا رو به جون هم انداخته فقط هم به خاطر منفعت خودش الان بیشتر میخواد تجهیزات خودش رو بفروشه جنگ رو طولانی میکنه...سال بعد نوبت چینه ...
حالا شما چرا خوشحال شدید برای توسعه طلبی و جنگ طلبی پوتین کمونیست؟؟؟ اجداد همین روسها یه زمان حمله کردند به ایران و صدها هزار نفر از اجداد ما رو قتل عام کردند...همین روسیه باعث شده که نتونیم از میدانهای گازی مشترک با قطر استفاده کنیم و نذاشت برجام به نتیجه برسه و ما به اروپا گاز صادر کنیم......لعنت بر پوتین
روسیه کمونیست قسمتی از خاک قانونی اوکراین را به بهانه اینکه اکثر مردم اونجا روس تبار بوده و روسیه را
دوست دارند اشغال کرده و عملا نظم جهانی را به خطر انداخته است انگار که مثلا کشورهای تورک زبان به این بهانه به مرزی شناخته شده بنام ایران حمله کرده و استانهای تورک زبان را بنام جمهوری آذربایجان جنوبی بشناسد..این موضوع یک ساختار شکنی جهانی بوده و در آینده برای خیلی از کشورها خطرناک خواهد بود از طرفی این موضوع به لحاظ توجه به اصول دموکراسی و احترام به خواست عمومی ،یک مسئله قابل تامل جدی بوده و بایستی با یک توافق جهانی و در قالب ایجاد صلح پایدار ،تغییرانی را در نوع حکومتها متمرکز ظالمانه و مرکز گرا مهیا کرده و در بستر حکومتهایی مثل ایالتی ،فدرال که حقوق همه ملتها و فرهنگها رعایت شود ،متبلور شود.
پس باید بدانی که ما داریم از چه کشوری و چه جنگی و با چه هدفی جانبداری میکنیم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
کوچولو ، روسیه نظامش سرمایه داریه
اوکراین فدای اروپا وبازیچه آمریکا شده تواین کارزار سلاحه که آمریکا به اونا میفروشه وگازی که باقیمت خیلی بالاتر از روسیه داره به اروپا فروخته میشه خلاصه این جنگ همه جوره به نفع آمریکایی هاست و هرچه شعله‌ور تر بشه اروپا رو وابسته وروسیه روضعیف تر میکنه ولی آمریکاقوی تر وثروتمند تر میشه
امریکا دوست اوکراین
پوتین جنایتکاری است که باید مجازات شود به بهانه مبارزه با نفوذ ناتو مشغول کشور گشایی است تا سرزمین های که از شو وی سابق مستقل شده اند را به زور به روسیه الحاق کند
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
...آخه عزیز ما میگیم بحرین و افغانستان و..باید برگرده . به ایران حالا تو ناراحتی که روسیه.یه کوچولو از خاک ازدست رفته شو پس گرفته کل اوکراین تابع مسکو بود آمریکای جنایتکار همه ی این کشورها را از شوروی جدا کرد
مهم نیست روسیه برنده بشه یا اوکراین باید ببینیم چی گیر ایران میاد و کدام طرف بیشتر برای منافع ملی ما سود داره در ضمن باید دولت با تمام طرف به پاکستان فشار بیاره تا قرارداد ۲۰۱۴ اجرایی شود نباید به روسیه اجازه بدیم بیشتر از این مارو دور بزنه وگرنه ترکیه هاب گازی میشه راه ابرشیم از آذربایجان رد میشه و این وسط ایران کلا وکلا از معادلات نفتی وگاز جهانی حذف می‌شود خواهشن همگی این موضوع برجسته کنید وبه دولت ایران کوشزد کنید لطفا لطفا لطفا
لعنت به جنگ
لعنت به آمریکا و انگلیس که همیشه در هر جنگی کشور ثالث می باشند وسود اصلی این دو کشور می برند برای فروش سلاحها و مقاصد سیاسیشون
مثل جنگ جهانی دوم و جنگ ایران و عراق و.....
سیاست آمریکای غارتگر ایجاد جنگ و فروش جنگ افزار و برعهده گرفتن فرمانروایی جنگ در منطقه وتوجیه حضور نظامی و غارت طلای کشرها و جذب نخبگان کشورهای جنگ زده است ، مرگ بر شیطان بزرگ روسیه و اکراین بازیچه این میدان هستند که قرعه بنامشان در آمده!
امریکا یه بالن چینی از بالاسرش رد شده داره خودزنی می کنه که این بالن جاسوسی بوده و محکوم می کنیم تازه زده ساقطشم کرده اونوقت خودش ازون سر دنیا در امور افغانستان و عراق و اکراین و تایوان و هزار تا سوراخ سمبه دیگه دخالت می کنه و اسلحه و بمب و موشک و سرباز می فرسته اینا حساب نیست تازه تبلیغم می کنه چقدر این غربی ها و طرفدارانشون وقیح هستند.
فرانسه: بر اساس منشور سازمان ملل به اوکراین سلاح می‌دهیم
جناب فرانسه در حمله امریکای جنایت کار به عراق و لیبی و سوریه و یمن و... به ان کشورهایی که از کشورشان دفاع می کردند هم سلاح دادید؟
باسلام آمریکا و کشورهای عضو ناتو عمدآ آتش جنگ روسیه و اوکراین را شعله ور می کنند می خواهند قدرت روسیه را محک بزنند... در حالی که الان چین هم ادای قدرت طلبی دارد پس جنگ بر سر ابر قدرت بودن خیلی مبهم است ... فقط این جنگها به بشریت جهان لطمه می زند....
جهانی بدون جنگ
روسیه با پوتین پایان یافت ! غرب موفق شد بدون هزینه سنگین مالی و بدون هزینه جانی روسیه را برای سالیان سال خاموش کند ! به راحتی ابزار انرژی روسیه که برای اروپایی ها ایجاد خطر میکرد ، از سبد انرژی اروپا خارج کرد ! و از نظر روحی و نگرش ملت ها به دلیل حمله روسیه به اوکراین ، روسیه نزد افکار عمومی منفور !!!
روسیه با تمام توان خود باید کار اوکراین را یکسره کنه قطعا کارها سخت ترخواهد شد .زلنسکی به نمایندگی از غربی‌ها مخصوصا آمریکاییها داره مردم اوکراین را نابود میکنه. روسها اگر دراین راه کوتاه بیاند قطعا آمریکا کشور روسیه را تجزیه خواهد کرد. همان فکری را که برای ایران داشته اند؟
جنایت جنایت است . چه صدام باشه چه هیتلر چه پوتین! از خواب برخیزید حامیان پوتین
خطاب به فرانسه باید گفت آنوقت که به صدام حسین هواپیمای میراژ و و موشک اکزوسه میداید هم براساس منشور شماره 51 سازمان ملل بود ؟؟؟؟؟
دست بردارید از این همه استاندارهای دوگانه .
این وسط به شما چی میرسه
فرانسه: بر اساس منشور سازمان ملل به اوکراین سلاح می‌دهیم

این منشور رو نشون ما هم بده ببینیم که کمک به روسیه هم شاملش می شه یا منشور سازمان ملل ما هم مثل رفتارهای غربی ها دو بام و دو هوایی است
نمی توانیم بگوییم که آیا روسیه حق داشته به اکراین حمله کنه یا نه
چون غرب و ناتو در اکراین وضعیتی را بوجود آورده بودند که تهدید جدی برای روسیه بود و اگر هم حق به روسیه ندهیم ولی باید بی طرف باشیم

اما تعجب من از کسانی است که کاسه داغ تر از آش شده اند و از غرب که بر ضد ایران کلی تحریم وضع کرده و با ایران خصومت شدید دارد بگونه ای حمایت می کنند که انگار پدر و هموطن و هم کیش آنها است
این افراد انگار وقتی نوبت یمن و فلسطین می شود که هم دین آنها هستند تغییر رویه می دهند و انگار جنس آنها از کفار است و حقشون است که زیر چکمه ظالمین اسرائیلی و سعودی له شوند
اکراینی ها فریب غربی ها را نخورند و بهتر است غرب را بکلی فراموش و از درب تعامل با روسیه وارد شوند غربی ها وعده می دهند ولی هیچکدامشان را عملی نمی کنند
دیدید که در موضوع دادن تسلیحات دعوا دارند و قطره چکانی عمل می کنند چون خودشان هم می دانند که تسلیحاتشان در جنگ روسیه و اکراین نابود خواهد شد و راه بجایی نخواهد برد
آنها به اکراین به عنوان گوشت قربانی نگاه می کنند و به این جنگ به دو زاویه نگاه می کنند
یا اکرین پیروز خواهد شد که می گویند چه بهتر و یا اکراین نابود خواهد شد که خواهند گفت حداقل روسیه ضعیف شده است
هر چقدر غرب در برجام به وعده اش عمل کرد در موضوع اکراین هم به وعده هایش عمل خواهد کرد
صلح کنید
این روند اگه پیش بره باید منتظر شکست غرب باشیم
ترامپ که رییس جمهور بشه صلح برقرار می‌شود این دموکرات ها در این مدت چقدر گند زدند بعد از انتخاب دوباره ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا قانون اساسی آمریکا تغییر می‌کند اگه نشد
پوتین دیکتاتور روسیه دیوانه شده و اره ادای هیتلر رو درمیاره، خدا به داد دنیا برسه
بر فرض اوکراین اگه شکست بخوره و روسیه پیروز بشه فرض میکنیم ها بعد ده سال مطمعن باشید که اوکراین باز هم در رفاه و آسایش کامل خواهند بود و باز مطمعن باشید روسیه از این که هست عقب مانده تر و بد بخت تر خواهد شد تجربه ثابت کرده هر کشوری که در مقابل نظام بین‌المللی بوده و خلاف جهت بین‌الملل شنا کرده محکوم به نام بودی بوده مثال هم خودتون زیاد میدونید و هر کشوری با نظام دنیا همسو شده به رفاه کامل رسیده باز هم مثال زیاده
وقتی فرانسه طبقه ماده ۵۱ منشور سازمان ملل کمک نظامی به کشوری که مورد تهاجم قرار گرفته شده هست رو قانونی میدونه‌ پس چرا به یمن کمک نمیکنن‌ که هیچ بلکه هرکی هم کمک میکنه کشتی رو توقیف میکنن؟
آمریکا و اروپا در یک جبهه متحد علیه روسیه متحد شدند، چون روسیه با پشتیبانی هوایی از ایران و حزب الله لبنان در سوریه سر امریکا، اروپا ترکیه و همه کشورهای عربی ثروتمند را به سنگ کوبید، حالا اومدن تو اوکراين تلافی کنن، اما بیچاره ها در باتلاق اوکراین گیر افتادن، شکست غرب حتمی است، شک نکنید، اگر حمايت ایران از روسیه جدی تر بشه، مانند سوریه بلای جان غربی ها و آمریکا خواهند شد
اوکراین کشوری بود که می‌توانست پل ارتباطی تکنولوژی بین آسیا اروپا وآمریکا باشد
الان در زمین اوکراین روسیه واروپا وآمریکا در حال زورآزمایی هستند اما متاسفانه این جنگ برای اوکراین پیاده نشده بلکه برای تخلیه سلاح های ایران برنامه ریزی شده
واین که سلاح های ایران رو بشناسند و اینکه چجوری خنثی کنند
باتوجه به تحریمها ومشغول شدن روسیه وکنارکشیدن چین و تخلیه سلاح های ایران در اوکراین و نداشتن پشتوانه مردمی وتورم بسیار شدید ایران بسیار آسیب وزیر است
باید مسئولین سریعا به فکر مردم باشند نداشتن مردم یعنی نابود شدن مسئولین یقین بدانید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل