بازدید 77843
با سیصد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

آماده شدن روسیه برای حمله گسترده و بی سابقه به اوکراین/ موافقت آلمان و آمریکا با ارسال تانک به اوکراین/ واکنش شدید روسیه/ اصابت موشک به کشتی ترکیه در «خرسون» اوکراین

سیصد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ 25 January 2023

آماده شدن روسیه برای حمله گسترده و بی سابقه به اوکراین/ موافقت آلمان با ارسال تانک لئوپارد به اوکراین

بین الملل تابناک: سیصد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اصابت موشک به کشتی ترکیه در «خرسون» اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۲۲:۳۹

، اصابت موشک به یک کشتی باری متعلق به ترکیه در بندرشهر «خرسون» در جنوب اوکراین باعث آتش سوزی شد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک فروند کشتی باری ترکیه در شهر بندری خرسون در جنوب اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفت. به دنبال این حمله موشکی، این کشتی آتش گرفت.

شرکت امنیت دریایی «آمبری» اعلام کرده که موشک روز سه شنبه به کشتی ترکیه‌ای «توزلا» اصابت کرد و باعث آتش سوزی شد. تصاویر ویدئویی نیز شعله‌های آتش را در اتاق فرمان کشتی نشان می‌دهد. این کشتی از فوریه ۲۰۲۲ در این بندر گیر افتاده بود. منابع کشتیرانی اعلام کردند که ۱۲ فروند کشتی ترکیه‌ای در بنادر اوکراین از جمله در خرسون محبوس شده‌اند و تحت پوشش قرارداد غلات با میانجیگری سازمان ملل نیستند. تاکنون هیچکس مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. به گفته منابع مطلع، این حمله موشکی هیچ تلفات یا جراحت جانی درپی نداشته است.

وقوع انفجارهای متعدد در شهرهای جنوبی اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۰۰:۴۹

رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از وقوع انفجارهای متعدد در شهرهای جنوبی اوکراین خبر دادند.

خبرنگار شبکه «الجزیره» از اوکراین گزارش داد که چندین انفجار در شهرهای «خِرسون»، «زاپروژیا» و «دنیپرو» رخ داده و پدافند هوایی در استان‌های جنوبی این کشور فعال شده است.

طبق این گزارش، ارتش اوکراین نیز با صدور بیانیه‌ای در سراسر جنوب این کشور هشدار حملات هوایی و موشکی گسترده صادر کرد.

اوکراین: پس از دریافت تانک جت جنگی خواهیم گرفت
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۲۱:۴۶

یک مقام دولت اوکراین می‌گوید پس از دریافت تانک‌ از غرب تلاش خواهیم کرد جت‌های جنگی نسل چهارم را نیز دریافت کنیم.

به گزارش رویترز، یوری ساک، مشاور وزیر دفاع اوکراین چهارشنبه گفت که این کشور پس از تامین امنیت تانک‌های جنگی تلاش می‌کند جت‌های جنگی نسل چهارم مانند اف۱۶ آمریکا را تهیه کند.

اوکراین با اعلام برنامه‌های آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد و پایان بن‌بست دیپلماتیک درباره این مسئله، نیروهای خود را در جبهه جنگ افزایش داده است.

ساک گفت: تلاش بعدی اوکراین به طور حتم تامین جت‌های جنگی خواهد بود.

نیروی هوایی اوکراین ناوگانی از جت‌های جنگنده قدیمی دوران شوروی دارد که قبل از اعلام استقلال کی‌یف از رده خارج شده است. در حال حاضر نیز این هواپیماهای جنگی برای رهگیری و حمله به مواضع روسیه استفاده می‌شوند.

ساک در ادامه گفت: اگر جت‌های جنگی از غرب را به دست آوریم، مزیت زیادی در میدان جنگ کسب خواهیم کرد. آنها نمی‌خواستند به ما توپخانه سنگین، سیستم‌های هیمارس و تانک بدهند، حالا این تسلیحات را می‌دهند. در صورت لزوم سلاح هسته‌ای هم خواهیم گرفت.

بایدن: ۳۱ دستگاه تانک آبرامز به اوکراین ارسال می‌کنیم
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۲۰:۱۱

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی اعلام کرد که این کشور برای اولین بار ۳۱ دستگاه تانک آبرامز ام ۱ به اوکراین ارسال خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: این اقدام بخشی از « تقویت توانایی» اوکراین برای دفاع از خود در مقابل «حمله واقعی و بیرحمانه روسیه» انجام می شود. آموزش نیروهای اوکراینی برای استفاده از تانک های آبرامز به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در حالیکه وزرای دفاع و خارجه اش نیز در کنار او ایستاده بودند، با قدردانی از آلمان به دلیل موافقت با ارسال ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ به اوکراین گفت: برلین واقعا کمک های خود را افزایش داده است.

رئیس کاخ سفید اظهار داشت: روسیه انتظار دارد اتحاد میان آمریکا و اتحادیه اروپا شکسته شود اما ما کاملاً متحد هستیم.

بایدن اضافه کرد ۵۰ کشور از اوکراین حمایت می کنند اما مدعی شد "هیچ تهدید تهاجمی برای روسیه وجود ندارد."

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که اعلام ارائه تسلیحات به اوکراین با هماهنگی متحدان آمریکا پس از گفتگو با همتایان اروپایی انجام شد.

کرملین: آبرامز هم مانند بقیه تانک‌ها می‌سوزد
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۷:۵۷

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین درمورد احتمال ارائه تانک‌های آمریکایی «آبرامز» به اوکراین گفت که این تانک‌ها نیز همانند بقیه تانک‌ها می‌سوزد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف امروز چهارشنبه با تقویت احتمال‌ها درمورد ارسال تانک‌های آمریکایی آبرامز به اوکراین اظهار داشت که از نظر جوانب فناوری این یک طرح شکست خورده و امید واهی بستن است.

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد: به نظرم بسیاری از کارشناسان هم متوجه پوچ بودن این ایده هستند، این طرح از نظر جنبه‌های فناوری یک طرح کاملاً شکست خورده است.

این مقام ارشد روسیه اضافه کرد: پتانسیلی که این تانک‌ها به ارتش اوکراین اضافه می‌کند، دست بالا گرفته می‌شود. این تانک‌ها هم مثل بقیه می‌سوزند.

پسکوف همچنین هشدار داد که خط مشی ناتو نوید تنش زدایی را نمی دهد و باید آماده و هشیار بود.

وی در این خصوص توضیح داد: اوضاع در کل نگران کننده است. در مورد وضعیت اروپا و جهان باید گفت که به شدت متشنج است. در مورد چشم انداز توسعه این وضعیت باید گفت که با توجه به خط مشی ناتو به رهبری آمریکا، هنوز هیچ عنصر تنش زدایی دیده نمی شود.

عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از «سولدار»
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۷:۵۶

ارتش اوکراین چهارشنبه (۲۵ ژانویه) اعتراف کرد که نیروهایش بعد از ماه‌ها درگیری شدید با نیروهای روسیه از شهر راهبردی «سولِدار» در منطقه دونتسک عقب‌نشینی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اوکراین اعلام کرد نیروهایش از شهر جنگ‌زده سولدار در شرق اوکراین که نیروهای روس اوایل این ماه از کنترل بر آن خبر داده بودند، خارج شده‌اند.

سرگئی چرواتی سخنگوی ارتش اوکراین گفت: بعد از ماه‌ها درگیری سنگین، از جمله در چند هفته گذشته، نیروهای مسلح اوکراین (سولدار) را ترک کردند و به امتداد حومه به مواضع از پیش آماده شده، عقب‌نشینی کردند.

او مدعی شد: (نیروهای ما) وظیفه اصلی خود را انجام دادند: به دشمن اجازه ندادند به طور سیستماتیک در مسیر دونتسک نفوذ کند.

این شهر معدن نمک در هفته‌های اخیر در خط مقدم نبردهای شدید بین نیروهای دو طرف قرار داشته است. کنترل سولدار به روسیه اجازه می‌دهد تا در منطقه باخموت پیشروی کند.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود «شامگاه ۱۲ ژانویه (به وقت محلی) آزادسازی شهر سولدار به‌طور کامل به پایان رسید، امری که برای ادامه موفق عملیات آفندی از اهمیت راهبردی برخوردار است». این بیانیه افزود: آزادسازی سولدار، نیروهای اوکراینی در باخموت را منزوی کرده و اجازه می‌دهد تا مسیرهای تدارکاتی آن‌ها در آرتومیفسک قطع شود.

با این حال، سخنگوی نیروهای نظامی شرق اوکراین سیطره روسیه بر شهر سولدار را رد کرده و در سخنانی گفته بود: «یگان‌های ما همچنان در سولدار بوده و این شهر تحت سیطره روسیه قرار ندارد. سولدار اوکراینی بوده، هست و خواهد ماند.

ناتو: تانک‌های آلمان می‌تواند به پیروزی اوکراین کمک کند
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۷:۵۶

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو چهارشنبه (۲۵ ژانویه، پنجم بهمن) از تصمیم آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین استقبال کرد و مدعی شد این امر می‌تواند به کی‌یف برای شکست روسیه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در توییتی در واکنش به اعلام برلین نوشت: در یک لحظه حساس از جنگ روسیه (علیه اوکراین)، این‌ها می‌تواند به اوکراین کمک کند تا از خود دفاع کند، پیروز شود و به عنوان یک کشور مستقل چیره شود.

مسکو: آلمان با ارسال تانک به اوکراین، درگیری‌ را به سطح جدید می‌کشاند
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۷:۵۵

سفارت روسیه در برلین چهارشنبه (۲۵ ژانویه، پنجم بهمن) گفت تصمیم برلین در تایید ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین به این معنی است که این کشور از مسئولیت تاریخی خود در قبال روسیه ناشی از جنایات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم چشم‌پوشی می‌کند.

سفارت روسیه در بیانیه‌ای تند افزود این اقدام تنش را به سطح جدیدی می‌برد و باعث تشدید دائمی می‌شود. سرگئی نچایف سفیر روسیه در برلین گفت: این تصمیمِ به شدت خطرناک درگیری را به سطح جدید تقابل می‌برد و با بیانیه‌های سیاستمداران آلمانی درباره عدم تمایل جمهوری فدرال آلمان به کشانده شدن به آن (جنگ اوکراین) در تضاد است.

وی افزود: چنین اقدامی، اعتماد متقابل را از بین می‌برد و آسیب‌های جبران ناپذیری را به وضعیت روابط روسیه و آلمان که قبل از این هم اسفناک بود، وارد می‌کند و امکان عادی‌سازی روابط در آینده قابل پیش‌بینی را در ابهام فرو می‌برد.

در بخش دیگری از این بیانیه انتقادی آمده است: با تایید رهبری آلمان، تانک‌های جنگی بار دیگر به جبهه شرقی فرستاده می‌شود که نه تنها مرگ سربازان روس بلکه جمعیت غیرنظامی را در پی خواهد داشت.

مسکو: تانک‌های آمریکایی اوکراین را نابود می‌کنیم
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۷:۵۳

بعد از گزارش‌های رسانه‌ای درباره قصد کاخ سفید برای ارسال جنگ‌افزارهای زرهی سنگین به اوکراین به رغم امتناع قبلی، سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داد نیروهای روس هر تانک جنگی آمریکایی که به اوکراین فرستاده شود را منهدم خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که آمریکا قبلاَ درخواست ارائه تانک‌‌های آبرامز به اوکراین را رد کرده بود، رسانه‌های آمریکایی سه‌شنبه گزارش دادند که رئیس‌جمهور این کشور قرار است تحویل ۳۰-۵۰ تانک آبرامز به اوکراین را چهارشنبه اعلام کند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره ارسال احتمالی تانک‌های جنگی اصلی ام ۱ آبرامز آمریکا به اوکراین گفت این اقدام تنها دخالت واشنگتن در درگیری را تشدد می‌کند و بسیار فراتر از ارائه سلاح‌های دفاعی است.

او با تاکید بر این که «اگر تصمیمی برای انتقال ام ۱ آبرامز به کی‌یف گرفته شود، این تانک‌های آمریکایی بدون شک مانند سایر نمونه‌های تجهیزات نظامی ناتو ویران خواهد شد»، افزود این اقدام تحریک‌آمیز آشکار دیگری علیه فدراسیون روسیه خواهد بود و کسی نباید توهم داشته باشد که چه کسی متجاوز واقعی در مناقشه فعلی است.

آنتونوف افزود ایالات متحده عمداً در تلاش برای وارد کردن شکست استراتژیک به روسیه است و به استفاده از کمک‌های آمریکا برای حمله به کریمه چراغ سبز نشان می‌دهد. این دیپلمات روس ضمن بیان این که «آمریکایی‌ها به شکل مداوم میزان کمک نظامی به دولت دست نشانده خود را در کی‌یف افزایش می‌دهند که بویژه زمانی که ارتش روسیه پیروزی‌های جدید کسب می‌کند و با اطمینان سرزمین‌های روسیه را از تهدید نازی پاک می‌کند، بروز می‌یابد»، ادامه داد: تعداد فزاینده‌ای از مقامات و کارشناسان در آمریکا اذعان می‌کنند که همه این‌ها به جنگ نیابتی آمریکا با کشور ما برمی‌گردد.

آماده شدن روسیه برای حمله گسترده و بی سابقه به اوکراین

سازمان اطلاعات اوکراین، استولتنبرگ و مقامات غرب از حمله جدید گسترده روسیه ظرف‌ هفته‌های آتی به اوکراین برای گرفتن زمام امور جنگ خبر دادند.

به گزارش سی ان ان، سازمان اطلاعات اوکراین اعلام کرد، پیش‌بینی می‌کند یک حمله جدید و گسترده از سوی ارتش روسیه بین ماه‌های فوریه یا مارس آینده انجام شود.

همچنین ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در این باره گفت، موافق پیش‌بینی سازمان اطلاعات اوکراین درباره حمله گسترده روسیه است.

او در کنفرانس خبری با وزیر دفاع آلمان در برلین افزود: مسکو برای انجام حملات گسترده و جدید در اوکراین آماده می‌شود که مستلزم ارسال کمک‌های تسلیحاتی پیشرفته‌تر از سلاح‌های روسیه به کی‌یف است.

همچنین شبکه سی ان ان به نقل از مقامات آمریکا و اوکراین گزارش داد، هم‌پیمانان غربی کی‌یف آن را ترغیب می‌کنند تاکتیک‌های جنگی مستمر خود در ماه‌های گذشته در شهر باخموت را تغییر دهد، زیرا شواهد حاکی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، گام‌های بزرگی را در هفته‌های آتی برای گرفتن زمام امور جنگ، در دست بررسی دارد. همچنین این مسئولان خاطرنشان کردند، از برخی مقامات ارشد نظامی روس شنیده‌اند که آنها در حال بررسی امکان بازپس‌گیری شهر خارکیف هستند.

در این راستا، اشپیگل در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت که آلمان تانک‌های «لئوپارد» را به اوکراین خواهد فرستاد.

این نشریه معروف آلمانی در ادامه گزارش خود افزود: آلمان به کشورهای دیگر مانند لهستان اجازه می‌دهد که تانک‌های لئوپارد را مجددا به اوکراین صادر کنند.

رسانه‌های غربی نیز نوشته‌اند دوازده کشور با ارسال حدود ۱۰۰ تانک آلمانی از نوع لئوپارد به اوکراین موافقت کرده‌اند.

شبکه ای بی سی نیوز آمریکا نیز به نقل از مقامات اوکراین گزارش داد، در نشست گروه تماس پیرامون حمایت از اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان این توافق حاصل شد لهستان و فنلاند عملا آمادگی خود را با انتقال تانک‌ها به کی‌یف اعلام کرده‌اند.

به گفته مقامات اوکراین، اسپانیا، هلند و دانمارک نیز خواهان ارسال برخی تانک‌ها به اوکراین هستند.

موافقت آلمان با ارسال تانک لئوپارد به اوکراین

دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۴ فروند تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین ارسال می‌کند.

منابع رسانه‌ای مختلف از شبکه «تی‌آرتی» تا بلومبرگ و اسکای نیوز، ظهر روز چهارشنبه (امروز) در خبری فوری گزارش دادند که دولت آلمان تصمیم خود را برای دادن تانک‌ به اوکراین گرفته است.

طبق این گزارش ها، آلمان اعلام کرد که ۱۴ فروند «لئوپارد ۲» به اوکراین می‌دهد و همچنین مجوز لازم برای ارسال این تانک‌ها توسط دیگر کشور‌های اروپایی را صادر می‌کند.

به گفته یکی از سخنگویان دولت آلمان، برنامه برلین این است که به سرعت دو گردان تانگ لئوپارد ۲ برای اوکراین ایجاد کند و همچنین به زودی آموزش نظامیان اوکراینی در آلمان آغاز خواهد شد.

شامگاه سه شنبه (دیشب) بود که مجله آلمانی اشپیگل به نقل از منابع آگاه خبر داد که دولت آلمان تصمیم گرفته است که تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین ارسال شوند.

بر اساس این گزارش، آلمان همچنین به دیگر کشورها نظیر لهستان نیز اجازه خواهد داد تا به ارسال این تانک‌ها به اوکراین بپردازند.

آلمان طی هفته‌های اخیر، بارها با درخواست‌های مکرر مقام‌های اوکراین برای ارسال تانک به این کشور مواجه شده و حتی برخی کشورهای اروپایی از قبیل لهستان هم به آلمان در این باره فشار آورده‌اند.

چندی قبل یک منبع در دولت آلمان به رویترز خبر داد که برلین فقط به شرطی با ارسال تانک به اوکراین موافقت می‌کند که آمریکا نیز ابتدا تانک‌های خودش را به کی‌یف بفرستد.

اوکراین: جنگنده‌های چند منظوره از غرب می‌خواهیم

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز سه شنبه گفت، خواستار دریافت جنگنده‌های چند منظوره از غرب برای مقابله با روسیه است.

به گزارش وبگاه «یاهو نیوز»، «یوری احنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «ما در آغاز تهاجم روسیه خواستیم که هواپیمای جنگی چند منظوره به اوکراین داده شود.»

وی افزود که بدون هوانوردی و بدون پدافند هوایی قابل اعتماد، انجام هرگونه عملیات جنگی دشوار است.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین از انجام مذاکرات برای گرفتن جنگنده‌های چند منظوره خبر داد و خاطرنشان کرد که رهبری ارشد نظامی و نمایندگان اوکراین، مداوم موضوع تامین هواپیمای نظامی را در محافل مختلف بین ‌المللی مطرح می کنند.

این مقام نظامی اوکراین گفت: «خلبانان نظامی ما به آمریکا رفتند و بودجه برای آموزش آنها تخصیص یافت. نوع هواپیمایی که احتمالا در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت و شرایط مربوط به آموزش پرسنل مشخص شده است.

«ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند پیشتر گفته بود، در صورت درخواست کی‌یف، هلند انتقال جنگنده «اف-۱۶» به اوکراین را بررسی می‌کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا اعلام کرده که از انتقال جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین برای نبرد با روسیه حمایت می‌کند. «مایکل کارپنتر» سفیر آمریکا در «سازمان امنیت و همکاری اروپا» گفت که ایالات متحده در تامین جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین توسط کشورهای دوست دخالت نخواهد کرد و در صورت حمایت ناتو از این پیشنهاد حمایت می‌کند.

سفیر آمریکا گفت: «ایالات متحده از انتقال جنگنده اف-۱۶ توسط متحدان به اوکراین حمایت خواهد کرد.»

در تحولی دیگر پنتاگون اعلام کرده که از بیم نبرد محتمل با روسیه، چند هزار نیروی خود را دست کم برای ۹ ماه دیگر در جنوب شرقی رومانی نگه خواهد داشت. مقامات آمریکایی روز یکشنبه گفتند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) چند هزار نیروی خود را دست کم برای ۹ ماه دیگر در جنوب شرقی رومانی نگه خواهد داشت.

لوکاشنکو: کی‌یف پیشنهاد «معاهده عدم تخاصم» داده است

رئیس‌جمهوری بلاروس گفت که دولت اوکراین خواستار امضای یک "معاهده عدم تخاصم" شده، در حالی که دولت این کشور همچنان به "آموزش شبه‌نظامیانی" که امنیت ملی را تهدید می‌کنند، ادامه می‌دهد.

به گزارش راشا تودی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس اظهار کرد: نمی‌دانم چرا اوکراینی‌ها چنین رفتاری می‌کنند. از یک طرف می‌خواهند که تحت هیچ شرایطی با آن‌ها (اوکراینی‌ها) وارد جنگ نشویم و سربازانمان به آن سمت حرکت نکنند و همچنین پیشنهاد "معاهده عدم تخاصم" می‌دهند؛ از طرف دیگر، به آموزش شبه‌نظامیان ادامه می‌دهند و این افراد را به سلاح مجهز می‌کنند.

وی تاکید کرد: غرب هنوز دست از "نقشه‌هایش" برای بلاروس برنداشته و اوکراین به همراه لهستان و لیتوانی همچنان به "آموزش شبه‌نظامیان و افراطی‌هایی" که تهدیدی برای امنیت ملی ما محسوب می‌شوند، ادامه می‌دهد.

لوکاشنکو خاطرنشان کرد که هرگز اجازه نخواهد داد موج اعتراضاتی که سال ۲۰۲۰ وارد کشورش شد، تکرار شود و اطمینان حاصل خواهد کرد که کشورش همچون اوکراین به "منطقه جنگی" بدل نخواهد شد.

رئیس‌جمهوری بلاروس همچنین افزود که لهستان و لیتوانی "کاملا دیوانه" شده‌اند و برای مینسک هیچ گزینه‌ای بجز "پاسخ مناسب" نمانده است.

الکساندر لوکاشنکو در پایان تصریح کرد: ما مجبوریم قویا واکنش نشان دهیم. بلاروس به حد کافی مسائلی در مرزهای هوایی و زمینی‌اش دارد. ما نه تنها به اپوزیسیون داخلی بلکه به افراطی‌ها هم هشدار دادیم که اجازه تعرض ندارند.

طبق گزارش رویترز، کرملین هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده که آیا لوکاشنکو درباره این پیشنهاد اوکراین با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو خواهد کرد یا خیر.

پایگاه خبری "صدای جدید اوکراین" نیز گزارش داد، اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین با اشاره به اظهارات لوکاشنکو درخصوص "معاهده عدم تخاصم" با اوکراین گفت: روسیه تلاش می‌کند تا از هر طریق ممکن بلاروس را مستقیم به سمت این جنگ بکشاند. اوکراین به مینسک نسبت به هرگونه نقشه‌های دیگری درباره "حمله و تخاصم" هشدار داد. ما تایید می‌کنیم که هیچ قصدی نسبت به حمله به بلاروس نداریم. اوکراین صرفا اقداماتی را برای دفاع از خود درست همانطور که منشور سازمان ملل متحد بیان می‌کند، انجام خواهد داد.

مینسک در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به مسکو اجازه داد تا از سرزمین‌های بلاروس برای ارسال سرباز به اوکراین استفاده کند اما تاکنون سربازان خود بلاروس وارد این جنگ نشده‌اند و فقط آموزش‌های نظامی مشترک با نیروهای روسی مستقر در بلاروس را افزایش داده است.

آمریکا موضعش برای ارسال تانک به اوکراین را تغییر داد

به گفته برخی مقامات، دولت واشنگتن در یک چرخش موضع آماده است تا روندی را آغاز کند که در نهایت ده‌ها تانک جنگی آبرامزM1 را به اوکراین ارسال کند.

به گزارش رویترز، چنین تصمیمی از سوی واشنگتن تنها چند روز پس از آن گرفته می‌شود که واشنگتن با وجود درخواست‌های کی‌یف و فشار عمومی از سوی برلین، به دلیل مواجهه با درخواست‌ها برای ارسال تانک‌های جنگی لئوپارد ساخت آلمان، مخالفت خود با ارسال آبرامز را مطرح کرد.

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که این اطلاعیه ممکن است تا روز چهارشنبه منتشر شود. براساس این تعهد واشنگتن می‌تواند در مجموع حدود سی تانک آبرامز را در ماه‌های آینده تحویل اوکراین دهد.

این دو مقام گفتند که آبرامزها احتمالاً از طریق صندوقی موسوم به ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI) تهیه می‌شود که به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد به جای برداشت سلاح از انبارهای تسلیحاتی، خریداری کند.

یکی از مقامات گفت امکان دارد دولت بایدن بتواند از فرآیند صندوق کمک اوکراین، آبرامزها را از متحدانی که آنها را دارند خریداری کرده، آنها را بازسازی کند و سپس به اوکراین بفرستد. این روند می تواند ماه ها و حتی سال‌ها طول بکشد.

واشنگتن و متحدانش در جریان مذاکرات هفته گذشته در آلمان نتوانستند برلین را متقاعد کنند تا تانک‌های جنگی لئوپارد خود را در اختیار اوکراین قرار دهد.

اوکراین می‌گوید تانک‌های جنگی زرهی سنگین غربی به نیروهای این کشور تحرک و محافظت بیشتری در آستانه حمله جدید روسیه که کی‌یف در آینده نزدیک انتظار آن را دارد، می‌دهد. آنها همچنین می‌توانند به اوکراین در بازپس گیری برخی از سرزمین هایی که به دست روسیه افتاده است کمک کنند.

مقامات گفته بودند که نگهداری آبرامز سخت بود، آموزش دادن به اوکراینی‌ها برای عملیات سخت بود و با سوخت جت کار می‌کرد؛ که آن را انتخاب ضعیفی برای این مرحله از جنگ می‌کرد.

پنتاگون از گفتن اینکه آیا واشنگتن تانک به اوکراین می‌دهد یا نه، خودداری کرد؛ اما چالش‌هایی را که آبرامز ایجاد می‌کند، تکرار کرد. ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: «ام1 (آبرامز) یک سامانه تسلیحاتی پیچیده است که حفظ آن چالش برانگیز است... این موضوع دیروز درست بود، امروز نیز صادق است و در آینده نیز صادق خواهد بود.

رایدر گفت: «ما به گفت‌وگو با اوکراینی‌ها و متحدان و شرکای خود درباره الزامات دفاعی میان‌مدت و بلندمدت برای اوکراین ادامه می‌دهیم.» برلین گفته است تنها در صورتی تانک‌های لئوپارد را به اوکراین می فرستد که ایالات متحده با ارسال تانک‌های خود موافقت کند.

مارک کانسیان، کارشناس دفاعی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت: «تنها دلیلی که ایالات متحده تانک‌های M1 را به اوکراین می‌فرستد، این است که به آلمان پوشش سیاسی لازم برای باز کردن قفل تانک‌های لئوپارد بدهد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۶۵
پیروزی روسیه حرف ما نیست وعده الهی است. پیروزی خیر بر سر. روسیه پیروز خواهد شد چون نیکی و نور‌ پیروز است. پوتین آبروی‌خودش رو برای نجات بشریت گرو گذاشته همه باید کمک کنیم
یه چیزی رو متوجه نیستین وقتی خبر یا مقاله ای در خصوص جنگ اوکراین میدین اونم اینکه کارشناس و استراتژیست نظامی که به اوکراین کمک میکنه از همه کشورهای سطح اول مثل امریکا انگلیس فرانسه و آلمانه و مطمئنا در مقابل فقط استراتژیستهای روسی دست بالاتری دارن در واقع اتاق جنگ اوکراین پشتوانه قویتری داره و اگر روسیه توانمدی بیشتری داشت تا حالا ارائه میداد نه اینکه پشت سر هم فرمانده عوض کنه
پاسخ ها
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
مستشاران غربی اوکراین مثل زمان شاه الکی ین و گرنه که بعد از یکسال اوکراین خاکشو پس گرفته بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
روسیه به اوکراین حمله کرده و اشغال نظامی کرده

و میلیونها نفر از مردمش را آواره کرده

بعد میگوید چرا کشورها برای دفاع قانونی اوکراین ، به او کمک میکنند ؟؟؟؟؟!!!!!؟
شهسوار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
شما جماعت از اول غرب را خدای روزمین میدانید غرب اگه چیزی داشت روسیه خاکشو به اتیش نمیکشیدکه حتی یک تیر هم تا الان جرات نکردن به خاک روسیه شلیک کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اتفاقا تحیلیل های شما کاملا اشتباه است ، روسها در تمام سالهایی که جنگیده اند ، جنگ رو با طولانی کردن و ایجاد فرسایش برای طرف مقابل به پیش برده اند ، جابه جایی فرماندهان، نشان از تنوع تاکتیک در جنگ های آنهاست ، قطعا پایان این جنگ با یک انفجار اتمی از طرف روسها خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
پشتوانه و اتاق فکر به درد خودت میخوره
روسیه اولین قدرت اتمی دنیاست بیشتر از 3 هزار بمب اتم و 6 هزار موشک جنگ افزار هسته ای داره
هرچند 4 بمب اتم هم برای نابودی امریکا کافی است
نیویورک
شیکاگو
واشنگتن
لس آنجلس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اتاق جنگ قوی بدون تجهیزات و نیروی انسانی به هیچ دردی نمیخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
حتما تانک آبرامز کارایی اش در حد فایزر هست دیگه؟؟؟
یا حسین (ع)
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
کشورهای چون ایران هند چین به روسیه کمک نمیکردن الان اوکراین پیروز بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
در جنگ 8 ساله ایران با عراق هم کلی مستشار انگلیسی و آمریکایی پشت ارتش متجاوز بعثی بوداما ایران شکست نخورد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
احسنت
اینبار روسیه کبیر به دنبال شکار تانک های امریکاییست، این بدان معنی است، که نیمی بیشتر از اوکراین شخم زده خواهد شد، احتمال جرقه جنگ جهانی وجود دارد.
اگر روسیه در زمینه پهپاد قوی بود میتونست تانکها رو از بین ببره. پهپادهایی هم که ما بهش دادیم برای زدن تاسیسات مناسب هستند و نمیدونم چقدر بدرد زدن تانک بخورن و چقدر به صرفه باشه این کار. روسیه نیاز به پهپادهای انتحاری کوچکتر و یا پهپادهای غیرانتحاری با موشکهای کوچکتر داره. یادمه شاه گفته بود که من در مقابل هر تانک عراق یک هلی کوپتر خریدم. ما هم باید بتونیم هر تانک یا نفربر دشمن رو با پهپاد مناسب هدف قرار بدیم.
در اون تنگه را ببنید هوای زمستان سرد نیاد. یخ زدیم
چه بگم هوار هوار یا هوار یارم بیاید
فرض حمله کرد ده کیلومتر جلوتر می اید و بعد با تلفات بر می گردد دیگر روسیه ای نمانده حرفهایش رد هم نمی رود یکبار هسته ای یک با زره ای
هنوز یادمون نرفته ادوات نظامی رو کیلومتری چیده بود تو مرز اوکراین.تا الان چه کار کرده که از این به بعد میخواد بکنه؟
تمام دنیا با روسیه درگیر است با پیشرفته ترین سلاحهای جنگی دنیا اما هنوز دست بالا را روسیه دارد وحمله گسترده را شروع نکرده
اولا در جواب ناشناس ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ، روسیه توان تخریب بالایی داره و حتی هسته ای ، ولی موضوع فقط جنگ و تخریب نیست ، مسائلی دخیل هستن که باید رعایت شود من جمله اذهان عمومی مردم جهان(با رسانه های غربی) .... و متاسفانه تخریب کامل اکراین محتمل هست

ولی تعجب میکنم چرا مردم اکراین متوجه نیستن که به خاطر خواست خبیثانه آمریکا محکوم به مرگ و بدبختی شدن !!!!!!!! و چرا تظاهراتی چیزی انجام نمیدن بر علیه غرب و پایان جنگ

و اونایی که خودشون رو به خواب زدن ببینن غرب چقدر کثیفه و با جان و مال مردم اکراین دارن روسیه رو تضعیف میکنن

عین عراق و ایران ... عین جنگ داخلی و آشوب و اغتشاش ... مثل پروژه شکست خوردشون برای درگیر کردن ایران و روسیه و چین با افغانستان و و و و
بهترین تانک ها، مثل آبرامز آمریکا، یا لئوپارد آلمان ، را روسها نگیم مثل اب خوردن ولی بطریقی خوفناک در باتلاقهای اوکراین زمین گیر خواهند کردولی خدا نکند که از این جنگ اوکراین جنگ سوم جهانی شروع شود،چون علنا جنگ غرب با شرق شروع شده
Leopard از همه تانک های روسیه به جز Armata بهتره.
من هم جای روسیه بودم وحشت می کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
خوب در جنگ دوم جهانی هم تانکهای آلمان خیلی برتر بودند ولی روسیه بشکل حیرت آوری آلمان را له کرد، دلیلش هم استراتژی جنگی خاص روشهاست.
اسکندر یونانی را قنطالروس شکست داد، همینطور ناپلئون، هیتلر و موسولینی را و آمریکا را در ویتنام با اسلحه روسی
چهارتا موشک بفرستین تو مسکو روسیه کارش تمومه دیگه
انشالله خدا ریشه ی ظلم و ظالم را در هرگوشه ی دنیا خشک کند . و پوتین متجاوز و خونخوار هم ساقط شود
هدف از این جنگ فقط محک و کاهش قدرت نظامی روسیه بود و در وهله اول به نفع آمریکا و بعد اروپا بود. اوکراین یه کشور قربانی بود. البته می‌تونست هر کشور اروپای شرقی باشه اما اوکراین گزینه مناسب‌تری بود.
روسیه اخرش جی میخادبکنه شکست مطلق ونابودی
لعنت بر اوکراین و اروپا
زلنسکی سیرمونی ندارد و دائم تقاضا و گدایی می کند و مردم کل اروپا هزینه جنگ را دارند پرداخت می کنند البته بر خلاف میل خودشون
اگر ناتو به اوکراین جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی و موشک‌های دوربرد بدهد قطعا روسیه شکست خواهد خورد چون هم برتری هوایی را از روس‌ها میگیرن و جنگنده های روسیه نابود می‌شوند و هم اوکراین می‌تواند زیرساخت‌های روسیه را نابود کند
خدایا تو همیشه طرف مظلوم بوده و هستی
متجاوز را به سزای خود برسان
بیچاره پاپ اعظم که امروز در فاز دوم جنگهای صلیبی با چشمان گریان نظاره گر چنین اتفاقاتی تلخی است او که همیشه دوست داشت این صحنه‌ها را در خاورمیانه مشاهده کند و برای صلح بین ما مردم خاورمیانه دعا اینک با چشمان گریان نظارگر است که فرزندان بازیگوشش شیطنت می کنند ان هم چه شیطنتی
ایشالا شروع کننده این جنگ و شروع کنندگان تمامی جنگ ها نابود بشن خونوادشون بچه هاشون بعدم خودشون
لعنت به روسیه
انشالله روس‌ها شکست می خورند چون از قدیمیها شنيدم به ایران حمله کرده بودند به هیچ زنی یا دختری رحم نمیکردن الان هم شاهد این هستیم که در اوکراین این وحشی گریها را دارن انجام می دهند خداوند شاهد این وحشی گریها هست به امید خدا شکست می خوره
مرگ بر روسیه خائن
در جنگ اوکراین ضد روسیه سود اقتصادی آن به آمریکا می‌رسد
باید اتاق جنگ روسیه با مشارکت ایران،لبنان ،سوریه ، چین ،کره شمالی و... تشکیل شود
روسیه باید بفکر دفاع از مسکو باشه
آمریکا واروپاه میخوان جنگ ادامه داشته باشه تاروسیه را نفس گیر کنن انوخت ناتو بیاد
برادر این دروغه کا روسیه مقابل اکراین است بلکه روسیه درمقابل کل ناتو وغیره ناتوست .از ماهوارها ی جنگی تا هواپیماهای آواکس وحتی موشکهای که زده میسود توسط سیستمهای دوبرد آمریکا زده میشود تما کارشناسان ومتخصصان جنگ لحظه به لحظه عملیات روسها را کالبد شکافی میکنند ونقاط ضعف اکراین وقوت روسیه را بازبینی میکنند اونم نه یک بار بلکه دهها بار ونقشه های جنگی نوع حرکت نیروها ی روسیه راتجزیه وتحلیل میکنند وبرای فرماندهان اکراین میفرستن حتی میتوان گفت شاید فرماندهان اکراین ساعتی استراحت کنند ولی متخصصان وکارشناسان ناتو هرگز اتاق فکر وفرماندهی را خالی نمیکنند.اینست جنگ روسیه با ناتو.
سرنوشت این جنگ معلومه برنده امریکاست بازنده روسها واوکراین واروپاست ،روسها گول خوردند وارد جنگ شدند ودرنهایت مجبوربه استفاده ازبمب هسته ای هستند هم خودشان وهم اوکراین منقرض میشوند.
اروپا با طناب پوسیده آمریکا به چاه میفته
انشالله اوکراین پیروز هس
سلاحهای ارسالی هنوز وارد خاک اوکراین نشده توسط ارتش قدرتمند روسیه نابود می‌شوند مثه سلاحهای ارسالی قبلی آنها ، اوکراین تاکنون ۱۶۰ هزار کشته سیصد هزار زخمی و سی هزار سرباز هم فرار و یا تسلیم به روسیه شده اند ارتش اوکراین در همان سه ماه اول عملیات نابود شد و بقیه همه مزدوران حقوق بگیر آمریکا و ناتو هستند ، آمریکا با همکاری زلنسکی تمام منابع اوکراین را غارت کردند ، طبق گزارشات واصله از ابتدای عملیات تاکنون زلنسکی پنج قصر بزرگ به قیمت حدود یک میلیارد دلار در سرتاسر جهان خریداری کرده است که یکی از آنها در ایتالیا می‌باشد ، به نقل از شبکه ارتی و رسانه های چپ گرای جهان ، این خبرها در رسانه های تخت کنترل آمریکا سانسور است
ارتش روس چقدر عقب مانده هست فقط این همه سال مست کرده اند و در باد پیروزی جنگ دوم خوابیدهداند چطور نمی توانند راههای ورود اسلحه از لهستان رارببندند این همه ماهواره و هواپیما واقعا کشک بوده اگر آمریکا جای روسیه بود اجازه نمی داد یک دانه فشنگ از کشورهای همسایه وارد منطقه شود
حمله بزرگ چه جکی یک سال است عملیات به اصطلاح ویژه تان جواب نداده حالا نوبت تهاجم بزرگ است اگر روسیه ظرف شش ماه اوکراین را فتح میکرد من باور میکردم روسیه ابر قدرت است که سی کشور جهان را شکست داده ولی وقتی یک سال است دنگ چهار تا استان مرزی روس تبار اصلأ مال روسیه است شده بهتر نیست کرسی دائم شورای امنیت سازمان ملل را بده به یک کشور دیگر ولی با جنم دومین ارتش جهان نمی تواند بیست پنجمین ارتش جهان را شکست دهد آنوقت برای بیش از چهل کشور دیگر شاخ شانه می‌کشد جمع کنید این ابرقدرت بازی هاتون رو نه اون آمریکا می‌تونه طالبان و ویت کنگ ها را شکست بده نه این روسیه و سلف سابق آن شوروی که نه مجاهدان افغان و نه ارتش اوکراین را شکست بده بفکر کشور خودمان باشیم لطفاً چاپ کنید
اروپا و آمریکا میخوان که جنگ به درازا بکشه و هر روز هزینه های سنگینی برای روسیه محتمل بشه ...در واقع تنها راه واژگونی سیاسی در روسیه اول نارضایتی مردم .دوم کشته شدن سربازان بیشمار روس . سوم از بین رفتن پول و طلای بلوکه شده در روس
تا موقعی که سطح نارضایتی در روسیه
روسیه یک متجاوز هستش ، اما در تعجبم از رسانه های داخلی که بجای محکوم کردن متجاوز ، از او دفاع می‌کنند انگار که روسیه دوست و یار صمیمی ایرانه ، در حالی که ظلم‌ها و بهایی که چه در طول تاریخ و چه امروز روسهای بی دین با ایران و ایرانی کردند هیچ کشور دیگری نکرده .
چرا سنگ این ظالم را به سینه می‌زنید.!،؟ چرا طوری تیتر می‌زنید که انگار ما می‌بایست از پیروزی روسهای اشغالگر خوشحال بشیم . و انگار ما با آنها در یک جبهه ایم!!!!!!؟
این است سیاست رفتار دوگانه ایران در برخورد با مظلوم و ظالم ، در قضیه جنگ آذربایجان و ارمنستان هم بجای دفاع از مردم مظلوم آذربایجان که بیش از سه دهه است خاکشان با بدترین فجایع به اشغال ارمنی ها در آمده از ارمنستان متجاوز حمایت می‌کنیم.
چرا ؟ !!!!!!!
بیچاره زن و بچه اوکراینی..
.از جنگ چی میخاد روسیه
پوتین دانا تر تز این حرفاست اگه جنگ را طولانی کرده برا خودش دلیلی داره پوتین بی گدار به اب نمیزنه برد با پوتین هست چون زیرکه
سیاست دادن تجهیزات جدید و آموزش پاتریوت و تانکهای ابرامز و احتمالا جنگنده های اف ۱۶ صرفا برای این جنگ نیست بلکه برای بازدارندگی در مقابل روسیه بعد از جنگ هست روسیه ای که اومده بود اوکراین رو غیر نظامی کنه باید با یک ارتش قوی که کلکسیون سلاحهای غربی رو داره در همسایگیش زندگی کنه چیزی شبیه کره جنوبی یا اسرائیل
تاپنجم اسفند ۱۴۰۰ کسی حتی فکرش رو هم نمیکرد که سیاستمدار کهنه کاری که تعلیم دیده ک گ ب بوده و پدرو مادرش هم عضو ک گ ب بودند اینقدر ناشیانه تو تله ی آمریکا و انگلیس گرفتار بشه
امامعلوم شد دیکتاتور بودن باعث اتخاذ تصمیم های ویرانگر میشه هم برای کشور خود وهم برای همسایه ها
پوتین نیز از این قاعده مستثنی نبود و تصمیمی گرفت که در نزدیک یکسال دهها هزار سرباز و درجه دار بلندپایه ی ارتش روسیه و هزاران سرباز و غیرنظامی از اوکراین رو قتل عام کرد و باعث ویرانی شهرهای اوکراین و ویرانی ارتش و اقتصاد روسیه شد
امیدوارم بزودی یا به مرگ طبیعی یا از هر طریقی پوتین جنایتکار دیکتاتور و کثیف بمیره تا مردم روسیه وتمامهمسایگان روسیهیک نفس راحت بکشن انشاالله
لعنت بر روسیه ایشالله که به زودی از روی کره زمین محو میشه .
جنگ هرگزبرنده ندارد
ولی دفاع ازتمامیت ارضی وامنیت یک جامعه لازم میباشد. الان آمریکا وغرب قصدتضعیف ونابودی توان نظامی وقدرت منطقه ای روسیه رادارند بنظرم اتاق جنگ روسیه تصمیمی بگیرندتا تحت تسلط آمریکا وانگلیس قرارنگیرند...
بازنده این جنگ روسیه است و ایران باید از این باتلاق خارج شود!
واقعیت اینه که روسیه داره با همه ناتو میجنگه و میدان جنگ روسیه و ناتو اکراین هست که داغون شد و رفت.
اگه کسی فکر کنه که حمله روسیه به اکراین احمقانه بوده باید تو افکارش تجدید نظر کنه. اتاق جنگ روسیه داره گام به گام و لحظه به لحظه همه داشته های ناتو رو میکشونه وسط تا دیگه برگی واسه رو کردن نداشته باشن و بخشی از اکراین به روسیه ملحق میشه و همه تحریم ها هم برداشته میشه و اکراین بیرف میمونه.
فراموش نکنیم که روسیه استاد جنگ های طولانی و فرسایشی هست.
مثلاً تا حالا روسیه کم کاری کرده هرچه این چند ماهه از دستش بر آمده کرده جنایت علیه بشریت حالا هم کم آورده داره چرتوپرت می گه
زلنسکی دیوانه اوکراینی ، همچون هیتلر است که با دلخوشی و حمایت آمریکا و اروپا به قصد کشور گشایی دنیا را به سمت جنگ جهانی سوم میبرد
خدا را شکر این جنگ هرجوری پیش بره روسیه تا 30 یا 40 سال آینده جایی ذر معادلات جهانی نخواهد داشت.
دست خدا با روسیه است نه با کفتارهای ناتو
کاری با این ندارم سروع کننده کیه روسیه شکست می خوره یا پیروز میشه ولی اینو میدونم با وجود این جنگ میخوان اروپا محل امنی نباشه و مردم از ترس جانشون به امریکا پنها برن داستان جنگ جهانی دوم و نتیجش هم مثل همینه
هرکشوری همیشه باید آماده جنگ باشد وارتشی مجهز وپرسنلی قوی وباروحیه داشته باشد تاکشور از همه نظردر امنیت کامل باشد
هر کشوری در دنیا وقتی ببیند منافعش پرخطر است آخرین راه حل راجنگ میداند راستی شما هم اجرای پوتین بودید و منافع کشورتان درخطربود چکاد می‌کردید با پیوستن اکراین به ناتومنافع کشور روسیه به شدت به خطر می‌افتاد پس سران روسیه چاره ای جز جنگ نداشتن
ترسیدم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی