بازدید 21641
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۵ بهمن ماه

حذف صورت مساله برای مدیریت آلودگی هوا /نقش خود را بازی کنید / چرا اروپا عقب نشست؟

جواد ظریف وارد گود می‌شود؟! ورود بانک مرکزی به نرخ‌سازی در بازار آزاد چقدر موثر است؟ پای حکم دادگاه و آجورلو در میان است یا تصمیمی فوتبالی؟ اختلاف دو وزیر بر سر تعطیلی مدارس، تبعات ممانعت از واردات برنج، برجام سرعت گیر افزایش تنش بین ایران و اروپا، بازگشایی قفل بانک‌ها در تسهیلات مسکن و پایان عصر طلایی اقتصاد چین، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۸ 25 January 2023

به گزارش «تابناک»، روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۵ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که ورود بانک مرکزی به نرخ‌سازی در بازار آزاد، مناقشه دو وزارتخانه بر سر تعطیلی مدارس! پولشویی با بیمه عمر؟ واکنش رئیس قوه قضائیه به قطع اینترنت برای جلوگیری از تقلب در کنکور در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


حذف صورت مساله برای مدیریت آلودگی هوا

شینا انصاری طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با تیتر حذف صورت مساله برای مدیریت آلودگی هوا نوشت: صحبت‌های وزیر کشور درباره تغییر در استاندارد شاخص کیفیت هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس جالب توجه بود. او گفت: «اگر شاخص‌های جهانی کیفیت هوا را ببینید، در کشور‌های دیگر شاخص کمتر از ۳۰۰ باشد مدارس را تعطیل نمی‌کنند، اما شاخص برای تعطیلی مدارس را برای ما روی ۱۵۰ بسته‌اند. قرار است در جلسه آتی هیات دولت پیشنهاد دهیم این شاخص‌های مرتبط با کیفیت هوا را به تعلیق در بیاورند.» پیش از او نیز رییس سازمان حفاظت محیط زیست در اظهاراتی مشابه گفت که «تعطیلی مدارس کمکی به آلودگی هوا نمی‌کند و این تصمیم در این مدت در بهبود شاخص‌ها اثری نگذاشته است، چراکه در شرایط تعطیلی، رفت و آمد‌ها قطع نمی‌شود و ممکن است خانواده‌ها باز هم با استفاده از وسایل نقلیه شخصی در خیابان‌ها رفت و آمد داشته باشند.» اینکه دو متولی اصلی مدیریت آلودگی هوای کشور از هدف اصلی دستورالعمل اضطرار برای گروه‌های حساس (از جمله کودکان) که کاهش مواجهه ایشان با آلاینده‌ها و حفظ سلامتی آنهاست، تعابیر و انتظارات دیگری دارند، جای شگفتی است.

آیین‌نامه اجرایی قانون هوای پاک (تبصره ۳ ماده ۳) این تعطیلی‌ها را نه برای کاهش آلودگی، بلکه برای حفاظت از سلامت گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه پیش‌بینی کرده است. در عین حال استاندارد شاخص کیفیت هوا در کشور با نگاه به مراجع جهانی تصویب شده است و در شرایط فعلی نیز این استاندارد، فاصله قابل توجهی با راهنمای سازمان بهداشت جهانی دارد. البته مرجع اصلی تعیین استاندارد شاخص کیفیت هوا (AQI) سازمان حفاظت محیط زیست است که این ماموریت را با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت انجام می‌دهد. با توجه به اندازه‌گیری شش آلاینده اصلی هوا، شاخص کیفیت هوا در شش سطح پاک، سالم، ناسالم برای گروه‌های حساس (کودکان و سالمندان)، ناسالم برای عموم، بسیار ناسالم و خطرناک قرار می‌گیرد و انتظار بر این است که متناسب با سطح مخاطره‌پذیری اقدام مدیریتی انجام شود. در حقیقت استاندارد شاخص کیفیت هوا، تلفیقی از «توان هر کشور برای کاهش آلودگی» و «انتظارات شبکه بهداشتی کشور» است و به منزله ابزاری است هشدار‌دهنده برای دولتمردان، فعالان محیط زیست و حتی مردم تا از این استاندارد برای اقدامات کنترلی و کاهش مواجهه با آلاینده‌ها کمک بگیرند.

حال به نظر می‌رسد اعضای دولت در یک ائتلاف قابل تامل تصمیم دارند پیچ استانداردی که در حال حاضر نیز با استاندارد جهانی فاصله دارد، شل کرده و به جای یافتن دلایل تشدید برخی آلاینده‌ها مانند گوگرد و انجام اقدامات اساسی برای مدیریت آلودگی هوا، چون از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده، جلوگیری از توزیع و مصرف سوخت‌های نامناسب، افزایش حمل و نقل عمومی و سایر محور‌های پیش‌بینی شده در قانون هوای پاک، مساله را از سرچشمه «شاخص کیفیت هوا» حل کرده و به این ترتیب با افزایش تعداد روز‌های پاک و قابل قبول و جلوگیری از تعطیلی مدارس خیال‌شان را راحت کنند و به قول وزیر آموزش و پرورش «با این تعطیلی‌های پیاپی در جو القائات رسانه‌های خارجی نیفتند.»

در این میان آنچه نباید فراموش کرد، این واقعیت است که تهران در ۹ ماهه نخست امسال فقط دو روز هوای پاک داشته و در سال گذشته میزان مرگ‌های منتسب به ذرات معلق در کشور، ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر بوده که از این میان سهم تهران ۶ هزار و ۴۰۰ مرگ اعلام شده است. در شرایطی که کشور‌های جهان تلاش دارند استاندارد‌های محیط زیستی‌شان را سال به سال سختگیرانه‌تر کنند بازگشت به عقب در استاندارد شاخص کیفیت هوا بدون توجه به آثار و عواقب آلاینده‌های سمی بر ریه‌های ما و فرزندان‌مان، غم‌انگیز و نگران‌کننده است.


نقش خود را بازی کنید


مسعود پیرهادی طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با تیتر نقش خود را بازی کنید نوشت: یک. اگر مدیریت کشور را به یک تئاتر تشبیه کنیم، رئیس‌جمهور به‌مثابه نقش اول آن خواهد بود؛ نقش اولی که بار اصلی نمایش به دوش اوست. همه‌چیز در آن زنده است و کوچک‌ترین خطا‌ها از چشمان تیزبین تماشاچیان نشسته در کنار صحنه، پنهان نمی‌ماند. کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده، بازیگران، تدارکات، صحنه آرا، انتظامات، همه و همه در پی آن‌اند که یک نمایش بی‌نقص ارائه دهند و این میسر نمی‌شود مگر اینکه هرکسی نقش خود را ایفا کند و عمدا یا سهوا پا در کفش دیگری نکند.


دو. از حکمرانان، هر یک در جایگاه خود انتظار می‌رود متناسب با نقش خود عمل کنند. بازیگر نقش اول نمی‌تواند کارگردان باشد و کارگردان هم نمی‌تواند در سایر نقش‌ها عمل کند. این یعنی رئیس‌جمهور، رئیس دستگاه اجرا و قاضی‌القضات، رئیس دستگاه قضاست. مجری نمی‌تواند مطالبه گر باشد و نماینده و قاضی نمی‌تواند به حوزه اجرا ورود کند. مخاطب باید‌ها اگر جاخالی دهد یا در نقش دیگری ظاهر شود، هجمه‌ها و ضربه‌ها به فرد یا افرادی که واقعا مستحق شماتت نیستند، می‌رسد.


سه. به نظر می‌رسد برخی از ما، هنوز نقش خود را باور نکرده‌ایم. من که به روزنامه‌نگاری مفتخرم، باید به رسالت رسانه‌ای خود عمل کنم و در موضع نور تاباندن به نقاط مختلف کشور از زوایای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بپردازم. آن‌کس هم که مجری است، باید در موضع پاسخگویی بایستد و جوابگوی درد و مسائل مردم باشد؛ خصوصا در دورانی که درد مردم زیاد است، آداب مرهم بودن را بداند و به آن عمل کند، نه اینکه با قول و فعلش نمک بر زخم بریزد.


چهار. مقام معظم رهبری، به فراخور وضعیت جامعه، امیدبخشی می‌کنند و البته در کنار آن به نقاط ضعف و گرفتاری‌ها هم می‌پردازند. اما اگر ایشان از امید می‌فرمایند، به این معنا نیست که دولتمردان می‌توانند همه چیز را مثبت ببینند و شرایط زندگی مردم را راحت تلقی کنند. مردم تحت‌فشارند، چند سال است که تورم بیش از ۴۰ درصدی داشته‌ایم و قیمت‌ها هر روز بالاتر می‌رود. تورم دائمی از ریشه‌های ریزش اخلاق و عقاید و افکار است و باعث بی‌اعتمادی می‌شود و متأسفانه جراحی و اصلاح جدی این وضعیت هم تنها در حد سخن باقی‌مانده است. چقدر بد است که از مسئولان بشنویم همه‌چیز خوب است و بدتر آن‌که برخی مسئولان سابق، که دوران خودشان را هم دیده بودیم، به طمع کسب قدرت، وضعیت بد امروز را بدتر نشان می‌دهند.


پنج. نکته مهم دیگر، تشخیص ندادن اولویت‌هاست. ماه‌هاست که وضعیت دسترسی به اینترنت، مردم را کلافه کرده و حتی به‌پیش از ماجرا‌های اخیر بازمی‌گردد. در تمام این مدت، صدای درخوری از خانه ملت بلند نشده است و تازه روز گذشته، وزیر ارتباطات را به دلیل مسئله‌ای در حوزه استخدام ایثارگران توبیخ کرده و به او کارت زرد داده‌اند! باید پرسید که آقایان! اصلا در کدام فضا سیر می‌کنید؟ در چه جامعه‌ای زندگی می‌کنید و چگونه است که تا این حد از اولویت‌های مردم دورید؟


شش. اگر یک تیم کوهنوردی، مربی و راهبری دارد که برای حفظ روحیه تیم، مرتب از بهتر شدن اوضاع سخن می‌گوید و امید می‌دهد، این نباید باعث شود که عوامل اجرایی و متصدیان تیم، از فعالیت‌های احتیاطی و اطمینان‌بخش بکاهند و آسوده شوند. جاده همچنان بسیار ناهموار، سنگلاخی و پر پیچ و گردنه است. این‌ها به معنای ناپیمودنی قلمداد کردن این راه نیست؛ راه پیش رو یقینا پیمودنی است؛ اما با اطمینان می‌گویم به‌شرط تغییرات جدی در برخی نگاه‌ها، افراد و روش‌ها.


چرا اروپا عقب نشست؟

هادی محمدی طی یادداشتی در شماره امروز خراسان با تیتر چرا اروپا عقب نشست؟ نوشت: دوشنبه شب سرانجام پس از یک هفته جنجال رسانه‌ای در پارلمان اروپا و شورای اروپا بر سر قراردادن یا قرار ندادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریسم، بزرگان اروپا در شورای این قاره به این جمع بندی رسیدند که این کار خطرناک و پرهزینه را فعلا کنار بگذارند و تنها به تحریم تعدادی از افراد و نهاد‌هایی غیر مربوط به اروپا بسنده کنند، اما در پاسخ به چرایی این عقب نشینی سریع بعد از چند روز فضا سازی به چند نکته باید اشاره کرد.


نکته اول این که ایران و آمریکا در مذاکرات احیای برجام، مذاکرات مستقیم و رودررو ندارند و هر چه در این حدود ۲ سال اتفاق افتاده با میانجیگری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام انجام شده است. اقدام علیه سپاه آن هم در این سطح که یک نهاد رسمی کشورمان به عنوان گروه تروریستی مطرح شود به سرعت می‌توانست حیات برجام را که این روز‌ها حال و روز بدی هم دارد به پایان برساند. اتفاقی که هنوز مطلوب اروپایی‌ها نیست و از عواقب سخت آن که می‌تواند خروج از ان‌پی تی و حرکت تهران به سمت نظامی کردن برنامه هسته‌ای اش باشد نگرانی‌های زیادی دارند. حتی از این نیز بیم دارند که روسیه با تغییر سیاستش به روند احتمالی نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران سرعت ببخشد.


موضوع دیگر وضعیت امنیتی و تنش‌های موجود در منطقه غرب آسیاست. منطقه‌ای که به دلایل مختلف همواره آبستن اتفاقات خشن و خون آلودی بوده که نه تنها امنیت اروپا که حتی امنیت جهان را در ابعاد سیاسی و اقتصادی به خطر انداخته است. منطقه غرب آسیا یا به قول غربی‌ها خاورمیانه چنان ویژگی‌هایی دارد که اگر بگوییم امنیت آن با امنیت اروپا و جهان در هم آمیخته سخن گزافی نگفته ایم. چنین شرایطی ریسک هر گونه تغییر در آرایش امنیتی این منطقه را بسیار بالا برده و سپاه به عنوان یک لنگر ثبات امنیتی که آزمون خود را در مقابله با داعش به خوبی گذرانده نیز در این میان نمی‌توانست نادیده گرفته شود. مسئله دیگری که اروپا را در تصمیم گیری نهایی تا امروز دچار تردید شدید کرده عدم توان تحمل یک بحران دوم در کنار بحران جنگ اوکراین است. اروپایی‌ها به خوبی می‌دانند که اضافه شدن تنش‌های احتمالی در خلیج فارس با ایران و سپاه که به نوعی نگهبان تنگه هرمز است و بدون گرفتن مجوز از آن امکان ورود به خلیج فارس وجود ندارد، از تحمل آن‌ها خارج است. آمریکا هم در بزنگاه‌های مختلف از جمله جنگ اوکراین نشان داده شریک چندان قابل اتکایی برایشان نیست لذا بر این اساس مجبور شدند دست به عصا‌تر از عناصری که در پارلمان اروپا بر اساس منافع جناحی یا لابی‌های ضد ایرانی فارسی زبان و صهیونیست تصمیم گرفته اند رفتار کنند و فعلا بحث سپاه را کنار گذاشتند. حتی نگران این هم هستند که ایران سیاست خود درباره مداخله در جنگ اوکراین را تغییر داده و با ارائه انواع موشک‌های کاربردی به روسیه معادله جنگ را برای طرف غربی دشوار‌تر کند.


نکته آخر موضع اعلانی آن هاست که توسط جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شد و گفت برای چنین کاری باید ابتدا در کشوری دستگاه قضایی به تروریستی اعلام کردن سپاه اقدام کند و سپس این موضوع در اتحادیه اروپا تعمیم داده شود. هرچند این بهانه برای کنار گذاشتن مصوبه پارلمان اروپا چندان منطقی نیست، چون چنین مسئله‌ای می‌توانست در زمان تصویب در پارلمان مورد توجه قرار گیرد، اما خودش نشان می‌دهد اروپا در سطح رهبرانش متوجه خطرات و هزینه‌های این اقدام بوده و خواسته با یک توجیه فنی و حقوقی ماجرا را فیصله دهد.


با وجود چنین عقب نشینی از سوی اروپا و با توجه به وجود احتمالی خطر در آینده به دلایل مختلف، دستگاه سیاست خارجی و وزارت خارجه کشورمان باید با هوشیاری بیشتری مسائل را رصد کند و در شرایط حساس و پیچیده امروز، در حوزه سیاست خارجی با تدبیر بیشتر سعی در دور زدن و خنثی سازی میدان‌های مینی داشته باشد که برایمان فراهم کرده اند. فرصت‌ها در دیپلماسی زیاد نیستند و استفاده به موقع از این فرصت‌ها هنر دیپلمات‌های ورزیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۷
باید به همه مسئولان و میهن دوستان هشدار داد که مرلقبت و هوشیاری را بشدت رعایت کنند. حالا که بنظر میرسه بعد از مواضع اروپا دولت ایران با مصلحت سنجی تصمیم گرفته مانند دولت چین کاملا در جنگ روسیه در اکراین بیطرف بشود و هیچ تسلیحات جدیدی به روسیه که نیاز مبرم پوتین هست ارسال نکند باید منتظر عکس العمل های احتمالی روسیه و پوتین بود که می توانر طیفی از مواضع دیپلماتیک و فشار سیاسی تا خرای نکرده فعال شدن دوباره داعش که سگ هار پوتین هست را در بر بگیرد. پونینی ها در اکراین و اقتصاد و دکترین زمستان سخت شکست مطلق خوردند و تحمل عدم همکاری ایران و کاهش تنش بین ایران و اروپا را نخواهند داشت. خیلی هوشیار باید بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
بووووووووووورسسسسسسسس انفجار منفیییییییییییی
سررررررررررررخ

c
امریکا و اروپا اعلام کردند که تانکهای تهاجمی و سایر ابزار تهاجمی را به اکراین می فرستند. پوتین الان مانند شیری شده که یال و داندانهایش ریخته و همه متوجه شدند که طبل تو خالی است و غیر ممکن هست که هسته ای که هیچ . حتی کاری کند که منجر به جنایت جنگی بشه. تمام چیزی که پوتین بدنبال ان هست ادامه زندگی و قدرت مطلقه هست. برایش مهم نیست که جنگ بزرگ به ملت روسیه تحمیل کند. با همین جنگ هر کس از او انتقاد کند را مهره دشمن و جاسوس غرب و اروپا می نامد و سرکوب می کند تا به حکومت و دنیا ادامه دهد
30 سال هست که کارشناسان اقتصادی شایسته و علم محور نه ظاهرسالار و سهمیه سالار می گویند نرخ واقعی دلار همان هست که کف خیابان و در بازار کشف می شود ولی هرگز حاضر به پذیرش ان نبودند. حالا با این تصمیم فرزین نرخ بازار به عنوان نرخ واقعی و رسمی ریال پذیرفته شد. ولی فایده ندارد. می دانید چرا؟ چون اقای فرزین هم بر اساس اجبار پذیرفتند. تا زمانیکه مدیران و مقامات بر اساس اجبار و نه علم مسایل را قبول می کنند برای اصلاح و حل مسایل کمکی نمی کند. موقعی مفید هست که با علم و اعتقاد و تحلیل و برنامه پذیرفته شود. ولی دریغ !
داشتم مستندی در مورد پیتزا در گرانترین شهر دنیا یعنی نیویورک توسط یکی از معروفترین کارشناسان اشپزی می دیدیم. کل داستان این بود که به چند رستوران رفت و تکه پیتزا ای یک دلار تا 2000 دلار را امتحان کرد. اول از همه گفت فقط در دنیا در نیویورک که گرانترین شهر دنیا هست باز می توانید هنوز یک تکه پیتزا را به نرخ 99 سنت پیدا کنید که خودش نشان از رقابتی بودن شدید اقتصاد ان دارد. و بعد ان را قیاس کرد با پیتزاهای گرانتر. نتیجه این بود که پیتزا یک دلاری بمراتب خوشمزه تر و مفید تر از پیتزا 2 هزار دلاری بود. این را اوردم که فقط به مسولان و مدیران اقتصاد و سیاست و کشورداری یاداور شویم برخی مواقع ساده ترین راهها بهترین و کارا ترین راه حلهاست. بشرط اینکه چرتکه نیاندازیم تا بودجه دولت و خودمان را راست و ریست کنیم. مثلا در مورد خودرو تا زمانیکه وادرات خودرو یا لوازم خانگی مانند همه دنیا با سود بازارگانی و گمرک بیست تا سی درصد که استاندارد دنیاست و برای همه ازاد نشود هرگز وضعیت بازار خودرو در ایران و سایر بازارها به همین روش درست نخواهد شد. انچه مهم هست شجاعت و این بینش هست که از بخشی و رابطه بازی دست برداریم. وقتی اقتصاد یک ملت درست بشود اقا زاده ها همچنان سود می کنند ولی در کنارش یک ملت هم سود می کند. ملی نگاه کنید نه اهرمی برای خاصه تراشی و مرید تراشی با این امتیازات و رانتها!
دست از انتخاب مسئولان صرفا مکتبی بردارید!ما به متخصصانی چون ظریف نیاز داریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
ما تخصصی از ظریف ندیدیم.
ضمنا ظریف هم مکتبی و دینمدار بوده با گرایش غربزدگی
به شدت هم در مورد برجام گند زدند. که الان در مقابل خروج آمریکا دست ایران جایی بند نیست
اگر جان مردم را فدایی جیب چند نفر ندانیم ، آلودگی هوا رفع خواهد شد ‌. تکنولوژی ساخت خودرو برقی که نداریم . به دلیل اهمیت رانت ایران خودرو و سایپا برای مافیای قدرتمند مربوطه هم نمیشود از این دو گاری ساز عبور کرد . لااقل اون چند خودروی وارداتی که برای خوش خدمتی به چین مصوب کردیم ، الکتریکی وارد کنیم . تنها راه حذف آلودگی شهری خودروی الکتریکی است و بس .
وزیرمحترم اموزش وپرورش متقاضی شده اندکه تا وقتیکه شاخص آلودگی هوابه ۲۰۰ رسید مدارس بازباشند ولی وزیر محترم بهداشت رضایت نداده انداکنون این تصمیم بعهده وزارت آموزش وپرورش واگذارشده هرچندمطمئنیم که درتصمیم ها سلامت کودکان دراولویت هست ولی پدرومادرها انتظاردارند تصمیمات وزارت خانه باهمکاری کارشناسان دانشمندووارد بهداشتی کشورصورت گیردومدیران این سازمان تصورکنند بچه های مردم فرزندان خودشان هستند وهیچ چیزعزیزترازجان انسانهانیست همه میدانند که شاخص آلودگی ۲۰۰ بسیار برای کودکان وافرادمسن خطرناک است مامیخواهیم ازدیادجمعیت صورت گیردکه ازدیادبیمارصعب العلاج صورت میگیرد
«چرا اروپا عقب نشست؟»
حتماً بعد از این که آقای عباسی گفته «تا قطب جنوب را می بندیم» ترسیده. خوب معلومه اروپا عقب ننشسته، همین دیروز تحریم های جدیدی وضع کرده است. تصمیم گیری در این خصوص مستلزم اتفاق آرای اعضای اتحادیه ی اروپا است و حصول آن مستلزم زمان. آقای امیر عبداللهیان زمانی که در کاپان ارمنستان (زنگه زور) آن کنسولگری کذایی را باز می کرد عنوان فرمود که آقای بورل سه بار با ایشان تماس گرفته من گفتم به محض افتتاح از همونجا زمینی برمی گردد که کار برجام را تمام کنند. ولی دیدیم دیروز دوباره آقای بورل چه اظهار نظری در خصوص برجام کرد.
مثل اینکه نگرفتید!!!!!!!!!!!!!!!! مدرسه که تعطیل میشه بچه بجای رفتن به کلاس درس یا تو محله فوتبال بازی میکنه و یا با خانواده میرن بازار و خرید و مهمانی و.... که مؤید مطلب ترافیک خیابان در روزهای تعطیلی مدارس هست....
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
من بخاطر عدم اقدام دولت روحاني در مساله الودگي هوا به اقاي رييسي راي دادم والان متوجه شدم چه اشتباهي كردم، اين يكي دولت ديگر بدتر از بقيه صورت مساله را پاك كرده واينهمه كشته ومرگ ومير را اصلا نميلين .
به اصلاح مسئولین و دولتمردان ما!!!متخصص در حذف صورت مسآله هستند.
یه همکار مدرس داشتیم، بلد نبود درس بده، برگه ها رو می‌برد خونه همه رو با یه عددی جمع میکرد و بعد بعنوان نتیجه امتحان، گزارش می‌داد
اینم همون حالته یعنی جابجایی مبنای عددی برای حل شدن ظاهری مسئله (و صد البته بقول شما پاک کردن صورت سوال)
فعلا این شمشیر را بالای سر ما نگاه داشته اند .
چرا اروپا عقب نشست؟ چون نگران قطع گازی که از ایران و از طریق ترکیه به اروپا میرود شد
من و یکسری از دوستام نفری ۵۰۰۰ دلار میخواهیم
لطفا سقف تراکنش پوزها را هم بالای ۲۵۰ میلیون کنید
تشکر

دلار دولتی ۳۹۵۰۰ تومانی تبدیل شده به ۴۲۵۰۰تومان
بخشی از مشکل تعطیلی مدارس در نتیجه آلودگی هوا را می توان با حذف تعطیلات رسمی و مراسماتی که بعضاً یک روز تحصیلی ِ دانش آموزان را کاملا از بین می برد و در بهترین ایام سال به لحاظت کیفیت هوا واقع شده اند، جبران کرد.
اگر این تعطیلات حذف شوند، تعطیلی مدارس به مدت مشابه آن برای هدف کاربردیِ آلودگی هوا فاقد هر گونه ضرر به تحصیلات دانش آموزان خواهد بود.
______________
راهکار دوم پیش بینی شرایط و اضافه کردن چند پنجشنبه به برنامه تحصیلی دانش آموزان است
____________
راه حل نهایی هم برون سپاری بخشی از آموزشهای دینی به نهادهای مذهبی و انتقال آن به ساعات خارج از ساعات کاری مدرسه و سبک کردن برنامه آموزشی مدارس است برای مطابقت با ساعات آموزشی جدید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
راه حل اخر چه ربطی به الودگی هوا داشت!؟؟
تا زمانیکه مازوت در نیروگاهها و بنزین پترو شیمی بسیار سمی و خطرناک و سرطان زا میسوزانیم
و از خودرو ها و موتور سیکلت های تکنولوژی ۵۰ سال گذشته با مصرف بالا و بسیار آلاینده استفاده میکنیم
هیچ امیدی به رفع آلودگی هوا و سونامی سرطان مردم که غوغا می کند وجود ندارد و بیخود شعار توخالی ندهید .
اتحادیه اروپا کجا عقب نشینی کرده است ؟؟؟؟

که عبدالهیان به حساب موضعگیری خودش گذاشته است ؟؟

لطفا هر زمان خواستید برای بستن تنگه ها به قطب جنوب

بروید لطفا استدعا دارد فریدون عباسی را با خود ببرید !!!
آلودگی قزوین از همه استانها بیشتر امسال چرا فقط میگید تهران کرج اصفهان.
وزیر آموزش و پرورش رو بر کنار کنید میگه چین تا الودگی ۳۰۰ مدارس تعطیل نمیشه.اخه شما امکانات مدارس چین رو چرا نمیبینی سه ساله درگیر کرونا بودید مدارس سیستم تحویه دارن نه.وهزار مشکل دیگه فقط نشسته حرف میزنه بچه ابتدایی ۴ ساعت تو ماسکه اقای وزیر وحق الناس گردنتونه. فقط فکر پست ومقام خودش تا به هر قیمتی مدارس باز باشه حتی حق الناس سلامتی بچه ها وخانواده گردنتان میماند.هیچ کار مفیدی این مدت نکرده نه در حضوری نه در مجازی سه ساله شاد ضعف داره.همه دنیا از آنلاین بهترین استفاده رو میکنن .اما اینا هیچی بلد نیستن.فقط میگن حضوری. مشکلات حضوری رو هم حل نمیکنن مدارس چرا تحویه برای کلاسا نداره آقای وزیر فقط الکی حرف حضوری رو اجباری کردید وای بر شما که حقوق می‌گیرید اما عمل مفید ندارید.ما وزیری که بی منطق هر روز یه چیزی میگه نمیخوایم.یه روز میگه تغییر شاخص یه روز میگه ماسک.والا سه ساله بچه ها ماسک میزنن آقای وزیر شما کجایی .جون بچه ها شده پست ومقامت که مدرسه رو به چه قیمتی باز نگه داری نباشه اون سوادی که سلامتی توش ارزشی نداره
در مورد آلودگی هوا باید گفت چرا سفسطه میکنید و اصل مطلب را به حاشیه میبرید تعطیلی و ... برای سلامت بچه ها است ظاهرا جان انسانها برای آقایان اصلا ارزش نداره و با این رفتار مرد را از همه چیز زده میکنید
در مورد اروپا هم باید گفت امان از های هویی که در ایران راه می افته بیشتر از تحریم و خیلی از اعمال غربیها به مردم ضربه میزنه
آمریکامیگه فروش نفت ایران را به صفر رساندیم توی ایران هیاهو راه می افته دیدی نتونستی ما داریم روزی اینقدر نفت میفروشیم آمریکا رها کنه ایرانیها رها نمیکنند که ما داریم روزی اینقدر میفروشیم آمریکا مجبور(از بس در ایران حواشی ناتوانی آمریکا پخش میشه) میشه که فشار بیاره به کشورها نخرند اگر خریدند پولش را ندهند یا الان به هر دلیل کمی کوتاه آمدند چنان هواشی درست کنید که ارتش را هم تحریم کنند بابا چی میخواهید چی میخواهید بگید جز با این حرفها بدبختی مردم را بیشتر کردید چه کردید
چرا فکر می‌کنید اروپا عقب نشست؟چه کسی از آینده خبر داره؟
آموزش و پرورشیها قبلا هم به بهانه کرونا در مقابل بازگشایی مدارس شلوغ بازی میکردند که معلوم شد بی دلیل بود. این بار هم دارن شلوغ بازی میکنن. اگر معلمان خیلی اصرار دارند که مدارس تعطیل شوند، وزیر دستور اضافه شدن سال تحصیلی تا اواسط تیرماه برای جبران را بدهند
پاسخ ها
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اتفاقا یک گروه از افرادی که میگن شاخص تغییر کنه خود معلمان چون فقط بچه ها تعطیلن و اونها باید برن سرکار و از اونجا مجازی درس بدن و کل ساعاتشون رو باشن!! و ترجیحشون حضوری هست و مخالف اصلی ،ما اولیا هستیم چون قلب و مغز و کبد و کلیه بچمون برامون مهمه و اگر سالم بود درس و تحصیل گرچه ایناها تعطیل هم‌نیستن و مجازی درس میخونن و بارش رو شونه های خودمونه.و صدالبته مادرهایی که مدرسه رو صرفا یک محلی برای راحتی خودشون میدونن این روزها بهشون سخت میگذره چون ترجیح میدن از شر بچه هاشون راحت شن
شرمنده که در تیتر بالا نظر خواهی نشده بود و این قسمت کامنت گذاشتم.خداییش مثل داستان وام ازدواج و فرزند اوری نباشه رفتیم زن گرفتیم و بجه دار هم شدیم هما هیچ وامی ندادن.حالا نریم خودمون را قطع عضو کنیم بعدش مسکن ندن!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان