بازدید 10094
مشکلی فنی در راستای توسعه شبکه است

واکنش وزارت ارتباطات به اختلال شدید اینترنت

شرکت ارتباطات زیرساخت در پی اختلال شدید اینترنت که از ساعاتی پیش به وقوع پیوسته، در بیانیه‌ای یک خطی اعلام کرد این اتفاق ناشی از مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه است.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ 17 January 2023

به گزارش تابناک؛ بررسی‌های دیجیاتو حاکی از آن است که از ساعت ۱۴:۳۸ امروز، اختلال‌های شدیدی در اینترنت کشور مشاهده می‌شود. در پی این اختلال، حتی دسترسی به برخی پیام‌رسان‌های ایرانی و وب‌سایت‌های داخلی برای بخشی از کاربران امکان‌پذیر نیست و یا به سختی ممکن است.

در پی این اتفاق، شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار اطلاعیه‌ای، توضیح کوتاهی را درباره اختلال ایجاد‌شده ارائه کرد:

«به‌دلیل بروز مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه، شاهد افت موقت کیفیت سرویس IXP خواهیم بود. از شکیبایی شما تا رفع مشکل سپاسگزاریم.»

هیچ توضیح بیشتری درباره علت این اختلال یا زمان رفع کامل آن از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات ارائه نشده و البته به‌نظر می‌رسد این اختلال درحال برطرف‌شدن است.

اختلال‌های مشابهی نیز دیشب از ساعت ۱۷ تا ۱۹ وجود داشت که در‌این‌باره نیز هیچ شفاف‌سازی صورت نگرفته است.

اختلال‌های شدید اینترنت طی یک سال اخیر بارها تکرار شده؛ آتش‌سوزی در مرکز توزیع اینترنت میان شرکت‌های مختلف، قطع برق شرکت ارتباطات زیرساخت و آتش‌سوزی در حوضچه فیبر نوری مخابرات از‌جمله عواملی بودند که از سوی مسئولان وزارت ارتباطات به‌عنوان عاملان قطعی یا اختلال اینترنت معرفی شده‌اند.

اواخر آذرماه ۱۴۰۱ نیز وزیر ارتباطات در واکنش به گلایه‌ها از کُندی اینترنت، اعلام کرد اختلال‌های جزئی در شبکه وجود داشت که منجر به کاهش سرعت اینترنت شده بود.

او پیش‌تر بابت اختلال‌های رخ‌داده از مردم عذرخواهی کرده و شرکت ارتباطات زیرساخت را مأمور ساخته بود تا با درنظر‌گرفتن تمهیدات لازم از بروز چنین اختلال‌هایی جلوگیری کنند، اما با وجود گذشت ۵ ماه از این دستور زارع‌پور، همچنان شاهد اختلال‌های ناکهانی در اینترنت هستیم؛ اختلال‌هایی که همراه‌شدن آن با فیلترینگ، نارضایتی‌ کاربران را بیش از پیش کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۲
این اختلالات بابت مستقر کردن نرم افزارهایی امنیتی برای جلوگیری از حمله D dos و شبیه سازی حمله هکری و تست شبکه اینترنت در مقابل این حمله اتفاق میفته و لایه دیگه برای مستقر و تست نرم افزار های کنترل آی پی و فیلترینگ هستش
توسعه
جمع کن بابا مسخره بازیها رو...قبلا دکل کشتی میگرفت به کابل....اینترنت حالا چند روز دیگه احتمالا میگیم مقصر الودگی هواست...جم کن این بساط رو عمو
از وزیر ارتباطات بپرسید حتماً خواهد گفت من در جریان نیستم
اثرات زمستان سخت هست
کار دشمن
عذرخواهی چرا آخه کار دشمنه دیگه، بخاطر اغتشاشه، اصلا سرانه مصرف اینترنت مون بیست برابر جهانه همش بخاطر ملته که زیادی استفاده می کنند، بگو مرگ بر آمریکا
ظاهراً ماهها است در پی توسعه‌ی فنی شبک هستید.........
مسئولین ناراض تراش برای مردم تغییر کنند همه چیز خوب میشود یکیشم همین وزیر ارتباط که هنوز جواب بازرسی کل کشور را در خصوص ابونمان وتعریف شرکت مخابران را بی جواب گذاشته است تا شرکت مخابرات با افزایش قیمت بتواند فیبر نوری وزیر محترم را که همیشه از ان سخن میگفت محقق نماید .فقط کشور شانس اورد که این وزیر دز سازمان فضایی مسئولیت ندارد وگرنه از ماهواره نیز خبری نبود حتی سازمان زیر مجموعه این وزارتخانه برای حذف اس ام اس های مزاحم برا روی خطوط تلفن همراه و تیلیغات بر روی خطوط شهری درمنده است /
اینترنت شبکه جهانی است، این شبکه منطقه ای است که ایجاد کردید.
نه احتمالا بخاطر زمستان سخت اروپاست
البته برا همدردی باهاشون
بنظر یه چند وقته دیگه یه اینترنت جدید رونمایی میکنند تو مایه کره شمالی
فقط در فکر محدود کردن کانالهای ارتباطی مردم و همچنین منابع خبری هستند. ولی سعی و کوشش بیهوده ای است که خیلی زود نتیجه تلخ آن را خواهند دید.
توسعه شبکه یعنی همون "صیانت" ....
نگوییم وزارت ارتباطات ، بگوییم وزارت فیلترینگ
نگوییم وزیر ارتباطات ، بگوییم وزیر فیلترینگ
علت کندی: اجرای فیلترینگ توسط افراد متعهد ولی غیر متخصص
فیلترینگ رو درست کنید
ماکه باور نکردیم این دلایل رو
بخدا حیف اون حقوقی که میگیرید بااین مدیریتتون
اصلا شتر سواری که نه خر سواری دلا دلا نمیشه از اینترنت چیزی نمونده که افت کیفی هم داشته باشه یه دفعه کلا اینترنت رو منسوخ اعلام کنن و تستفاده از ان در کشور رو ممنوع اعلام کنن
هیچ امیدی به اصلاح این مملکت نیست.... با سرعت در حال پسرفت و عقبگردیم!!!
چه سندی باید در بیاد تا متوجه ناکارآمدی خودتون بشوید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست