بازدید 3095

بررسی و تحلیل بازار آنلاین تجهیزات پزشکی

با توجه به نوسانات در چند وقت اخیر، مشکلات زیادی پیرو واردات تجهیزات پزشکی رخ داده که قصد داریم در این مقاله به آن‌ها بپردازیم. همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ 09 January 2023

تحلیل بازار تجهیزات پزشکی

علم پزشکی یکی از علوم تأثیرگذار بر زندگی بشر است که توانسته به بقای او طی سالیان طولانی کمک کرده و او را از شر بیماری‌های فراگیر برهاند. امروزه این علم در سایه پیشرفت تکنولوژی به سرعت پیش رفته و به لطف تلاش متخصصان و محققان، هر بار در جدیدی از علم طب به روی جهانیان گشوده می‌شود. پزشکی در کنار دانش و مهارت، به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان «ابزار مناسب» دانست.

در حال حاضر بسیاری از دستاوردهای پزشکی به ابزارهای تشخیصی- درمانی مرتبط بوده و به برکت وجود آن‌ها حاصل می‌شوند؛ بنابراین بدون داشتن تجهیزات مناسب، کار پیش نرفته یا به سختی پیش می‌روند. انواع تجهیزات پزشکی به این دلیل پا به عرصه حضور گذاشتند که انجام کارها را تسهیل کرده و امکان انجام فعلی نو را میسر کنند. با این حال با توجه به نوسانات در چند وقت اخیر، مشکلات زیادی پیرو واردات تجهیزات پزشکی رخ داده که قصد داریم در این مقاله به آن‌ها بپردازیم. همراه ما باشید.

بررسی و تحلیل بازار آنلاین تجهیزات پزشکی

انواع تجهیزات پزشکی و ضرورت وجود آن‌ها

تجهیزات پزشکی انواع گوناگونی دارند و هر یک بر اساس کاری که انجام می‌دهند، در یک دسته‌بندی خاص قرار می‌گیرند. در واقع برای آنکه تجهیزات پزشکی را بهتر بشناسیم، آن‌ها را براساس برخی ویژگی‌های مشترک در یک دسته قرار داده‌ایم.

از جمله انواع تجهیزات پزشکی می‌توان موارد زیر را نام برد:

تجهیزات معاینه

تجهیزات معاینه ابزاری هستند که در هر درمانگاه عمومی برای انجام معاینات اولیه وجود دارند، مانند: انواع فشارسنج، دماسنج، اتوسکوپ، افتالموسکوپ، رینوسکوپ، چراغ قوه، آبسلانگ، گوشی پزشکی، ترازو و …

تجهیزات عمومی

برخی تجهیزات پزشکی به صورت عمومی در همه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها وجود دارند، مثل: برانکارد، دستگاه اتوکلاو، دستگاه فور، تخت معاینه، میز ترالی و …

ابزار زنان و زایمان

برخی تجهیزات پزشکی فقط در حیطه زنان و زایمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند: چراغ معاینه نور سرد، سوآپ پنبه‌ای، اسپاچولا، تخت معاینه مامایی، اسپکولوم، سونوکیت و …

تجهیزات تشخیصی

تجهیزات پزشکی دیگری تحت عنوان تجهیزات تشخیصی وجود دارند که طبیعتاً برای تشخیص بیماری‌ها استفاده می‌شوند. این تجهیزات می‌توانند شرایط فیزیکی افراد را بر اساس اطلاعات قابل تحلیل و بررسی به ما ارائه کنند. اسپیرومتر، تجهیزات اولترا سونیک، تجهیزات پرتو درمانی، الکتروکاردیوگرام، الکتروآنسفالوگرام، سی‌تی اسکن و … نمونه‌هایی از این تجهیزات هستند.

تجهیزات درمانی

آن دسته از تجهیزات پزشکی که به منظور درمان اولیه و سریع بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند، تجهیزات درمانی نامیده می‌شوند. انواع سرنگ، سوزن، باند، ست سرم، پایه سرم، چسب، سند و … از جمله تجهیزات درمانی هستند.

تجهیزات آزمایشگاهی

هود میکروبیولوژی، انکوباتور کشت باکتری، فتومتر، اتوانالایزر، سانتریفیوژ و … نمونه‌هایی از تجهیزات آزمایشگاهی هستند که در مطب‌ها کاربردی نداشته و تنها در آزمایشگاه‌های تشخیصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تجهیزات اتاق عمل

تجهیزات اتاق عمل را اغلب جز در این قسمت، در جاهای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید. انواع مانیتور‌ها، الکتروکوتر، تورنیکه، کلمپ‌ها، دایسکتور‌ها، ماشین بیهوشی، گان، شان، کپنوگراف و … برخی از تجهیزات پزشکی مرتبط با اتاق عمل هستند.

تجهیزات بخش‌ها

قسمتی از واردات تجهیزات پزشکی به تجهیزات بخش‌ها اختصاص می‌یابد. انواع تجهیزات سرمایشی و سردخانه، مانیتور علائم حیاتی، پالس اکسی‌متر، الکتروکاردیوگرام و … از جمله تجهیزات پزشکی هستند که در بخش‌ها کاربرد دارند.

ابزار دندانپزشکی

دندانپزشکی از جمله شاخه‌های علوم پزشکی است که تجهیزات و ابزار مخصوص به خود را دارد. ساکشن دندانپزشکی، فرز توربین، اسیداچ باندینگ، آنگل، شیلدهای محافظ، ماده قالبگیری و … از جمله ابزار دندانپزشکی هستند.

بررسی و تحلیل بازار آنلاین تجهیزات پزشکی

نوسان قیمت چه تأثیری بر واردات تجهیزات پزشکی دارد؟

همان طور که متوجه شدید تجهیزات پزشکی جزو ضروریات به حساب آمده و امکان صرف نظر کردن از آن‌ها وجود ندارد. حال با توجه به نوسانات قیمت در چند وقت اخیر، مشکلات عدیده‌ای در حیطه واردات تجهیزات پزشکی و داروها به وجود آمده است. تحریم‌های صورت گرفته از جانب کشورهای قدرتمند در کنار افزایش قیمت سبب شده تا واردات تجهیزات پزشکی به سختی امکان‌پذیر باشد. همین مسئله، به سبب کاهش عرضه و رشد تقاضا و عدم تناسب میان آن‌ها منجر به افزایش قیمت تجهیزات پزشکی خواهد شد.

امروزه قیمت تجهیزات پزشکی در مقایسه با چند سال قبل به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و این مسئله با توجه به شرایط اقتصادی، دور از ذهن نیست. با این حال صادرات تجهیزات پزشکی از ایران به برخی کشورها انجام شده و این نشان از فراهم بودن بستر پیشرفت برای ایرانیان در زمینه تولید این تجهیزات است. در صورت توجه و سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها، می‌توان امیدوار بود که خرید تجهیزات پزشکی از برندهای ایرانی در سال‌های آینده اتفاق افتاده و صادرات تجهیزات پزشکی را نیز تا حد قابل قبولی بالا ببریم. توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و تخصیص بودجه کافی به مهندسین داخلی می‌تواند کمک شایانی به این زمینه بکند.

بررسی و تحلیل بازار آنلاین تجهیزات پزشکی

نقش فروشگاه‌های آنلاین بر قیمت تجهیزات پزشکی

در شرایطی که قیمت تجهیزات پزشکی روزبه‌روز بالاتر می‌رود، برخی از فروشگاه‌های آنلاین امکان خرید تجهیزات پزشکی را با قیمتی مناسب برای خریداران فراهم کرده‌اند. این فروشگاه‌ها در تلاش‌اند تا با تأمین نیازهای کادر درمان در حوزه تجهیزات پزشکی، باری از دوش این قشر دلسوز و فداکار بردارند. با این حال خرید تجهیزات پزشکی از هر فروشگاهی نمی‌تواند مطمئن و قابل اعتماد باشد. به همین دلیل بهتر است از فروشگاهی خرید کنید که در ارائه باکیفیت‌‌ترین ابزار و تجهیزات، ثابت شده است.

فروشگاه تجهیزات پزشکی «طب تولید»، انواع تجهیزات پزشکی از برندهای مطرح دنیا را در اختیار شما قرار داده و امکان خرید تجهیزات پزشکی با قیمتی مناسب را برایتان فراهم می‌کند. سری به وب‌سایت طب تولید بزنید و از انواع تجهیزات کاربردی دیدن کنید. این فروشگاه آنلاین منبعی برای خرید تجهیزات پزشکی اصل به حساب می‌آید. فراموش نکنید که استفاده از تجهیزات پزشکی مرغوب و باکیفیت، بخشی از فرایند درمان است که می‌تواند تأثیر به سزایی بر روند آن داشته باشد. با استفاده از تجهیزات باکیفیت، می‌توانید کیفیت درمان را نیز بالا ببرید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی انواع تجهیزات پزشکی و تأثیر نوسانات بر قیمت تجهیزات پزشکی پرداختیم. همچنین وب‌سایت طب تولید به عنوان یکی از فروشندگان تجهیزات پزشکی معرفی شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از وب‌سایت این مجموعه دیدن کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست