بازدید 43707

شریعتمداری: این دو خط موازی باید یکدیگر را قطع کنند!

امروزه مسئولان بلندپایه دولت قبل به‌جای آن که به‌خاطر ناتوانی‌های مشهود خود در اداره قوه مجریه، و آسیب‌هایی که بر سر ملت آوار کرده بودند، از مردم پوزش بخواهند، زبان و قلم به وارونه‌نمایی و تحریف واقعیت‌ها گشوده و می‌چرخانند! و رسانه‌های دشمن نیز با کف و سوت از این وارونه‌نمایی استقبال می‌کنند!
کد خبر: ۱۱۵۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 05 January 2023

به گزارش «تابناک»، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «این دو خط موازی باید یکدیگر را قطع کنند!» نوشت:

۱- این یک اصل غیرقابل تردید هندسی است که «‌دو خط موازی هرگز همدیگر را قطع نمی‌کنند». گاه در ادامه گفته می‌شود «‌مگر در بی‌نهایت‌». اما، این که دو خط موازی در بی‌نهایت یکدیگر را قطع می‌کنند یا نه؟ موضوع این نوشته نیست و به قول ظریفی، اصلاً چه کسی در بی‌نهایت حضور دارد که خبر بدهد آیا دو خط موازی در آنجا به هم رسیده و همدیگر را قطع کرده‌اند یا نه؟! و اما، آنچه در این وجیزه مورد نظر است، وجود دو خط موازی در جامعه امروز ماست که باید یکدیگر را قطع کنند ولی برخلاف آنچه انتظار می‌رود، هریک از آنها جداگانه و موازی با دیگری به راه خود ادامه می‌دهند!

یکی از این دو خط، تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر آقای رئیسی و دولت ایشان در عرصه اقتصادی کشور و دستاوردهای فراوان بیرون از حد انتظاری است که به‌دست آمده است و خط دیگر، گرانی افسار گسیخته کالا و خدمات مورد نیاز مردم است که معیشت مردم و مخصوصاً اقشار کم‌درآمد و مستضعف - همان‌ها که به قول امام راحلمان (ره) ولی‌نعمت‌های نظام و مسئولان هستند - را با تنگنا و سختی روبه‌رو کرده است. در این خصوص اشاره به چند نکته ضروری است.

بیشتر بخوانید

۲- شخصی را در نظر ‌آورید که در یک سانحه رانندگی آسیب جدی و خطرناکی دیده است. حالا او را در دو حالت جداگانه فرض کنید. فرض اول آن که شخص مجروح به حال خود رها شده است و کسی به فکر او نیست و برای معالجه و مداوای شخص آسیب‌دیده اقدامی صورت نمی‌پذیرد! بدیهی است که در این حالت، نزدیکان و اقوام شخص مجروح امیدی به بازگشت سلامت او نداشته باشند.

در حالت و فرض دوم، شخص مجروح را بلافاصله به بیمارستان منتقل کرده و پزشکان حاذق و کادر درمان با جدیت و بدون فوت وقت به معالجه او مشغولند ولی جراحات و آسیب‌های وارده به‌اندازه‌ای عمیق و گسترده است که مداوا و بهبود شخص مجروح به زمان بیشتری از مداواهای عادی و رایج نیاز دارد. در این حالت اگرچه بازهم شخص آسیب‌دیده از جراحات وارده رنج می‌برد ولی شرایط او با فرض اول تفاوت جدی دارد. اکنون فرض دیگری به میان کشیده می‌شود. بخوانید!

۳- اقوام و آشنایان شخص مجروح از پزشک معالج درباره وضعیت و حال و هوای او سؤال می‌کنند. پاسخ پزشک آن است که هنوز بستری و در حال معالجه است. چند روز دیگر بازهم همان سؤال را تکرار می‌کنند و پزشک بازهم از بستری بودن شخص مجروح خبر می‌دهد. در این حالت، اقوام و همراهان بیمار با گلایه و یا اعتراض به پزشک خواهند گفت، چند روز قبل هم از بستری بودنش خبر می‌دادی و امروز هم که همان پاسخ را بر زبان داری؟ و این پرسش گلایه‌مندانه حق آنهاست.

اما، پاسخ پزشک هم منطقی و شنیدنی است و آن این‌که، اگرچه شخص مجروح هنوز هم مانند چند روز قبل بستری است ولی وضعیت و شرایط امروز او با چند روز قبل متفاوت است. امروز اگرچه هنوز در بیمارستان بستری و تحت معالجه است ولی نسبت به روزهای قبل بهبودی چشمگیری یافته است و به سوی سلامت کامل در حرکت است. طولانی بودن دوران درمان به علت آن است که جراحات و آسیب‌های وارده بسیار سخت و هولناک بوده است.

۴- تمامی شواهد موجود و اسناد غیرقابل انکار حکایت از آن دارند که آقای روحانی دولت را شبیه همان مجروح رو به فوت به دولت آقای رئیسی تحویل داده است. نزدیک به ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه که دولت رئیسی برای جبران آن مجبور است همه ماهه نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان پرداخت کند. ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق قرضه، مدیریت غیرعلمی منجر به ضایع شدن ۶۰ تن طلا. هزینه نزدیک به بر باد دادن ده‌ها میلیارد دلار ارز، در حالی که کشور نیاز مبرمی به آن داشت،برداشت مبالغ کلان از صندوق ذخیره و به‌کارگیری نابجای آن‌، کاهش نزدیک به سقوط ارزش پول ملی، ۸ برابر شدن قیمت مسکن و اجاره بها، افزایش دوبرابری تحریم‌ها به‌جای لغو آنها، تعطیلی صدها کارخانه و مرکز تولید و... وزیر مسکن آقای روحانی افتخار می‌کرد که در طول وزارت ۶ ساله خود حتی یک مسکن هم نساخته است!

وزیر نفت ایشان، ساخت پالایشگاه را کثافت‌کاری می‌دانست! وزیر نیروی دولت آقای روحانی ادعا می‌کرد که ساخت نیروگاه به صرفه نیست و می‌گفت‌: «‌ساخت نیروگاه برای جوابگویی به ۲۰۰ ساعت مصرف پیک، توجیه اقتصادی ندارد»! و... آسیب‌هایی که دولت یازدهم و دوازدهم بر پیکره اقتصادی کشور وارد کرده است، بسیار فراتر از آن است که شرح آن گذشت. در این مختصر فقط به‌اندکی از آن بسیارها اشاره شده است.

۵- انتظار طبیعی و منطقی این بود که دولت سابق عذر تقصیر بیاورد و به‌خاطر ناتوانی خود در اداره قوه مجریه و خسارت‌های فراوانی که به مردم و نظام وارد کرده است از ملت پوزش بخواهد. ولی نه فقط از این وظیفه -حداقل- اخلاقی طفره رفته و می‌رود، بلکه در دیگر سوی صحنه ایستاده است و علیه شرایطی که بانی آن بوده است شعار می‌دهد و می‌کوشد تا مشکلاتی را که خود پدید آورده است به دولت رئیسی نسبت بدهد!

در این وجیزه، بی‌آن که خدای نخواسته قصد اهانتی در میان باشد و صرفاً از آن جهت که مراجعه به تاریخ عبرت‌انگیز است می‌توان از جنگ جمل مثال آورد. طلحه و زبیر از اصحاب و یاران نزدیک امیرالمومنین علیه‌السلام بودند ولی نقض پیمان کردند (ناکثین) و در جنگ جمل به مقابله با علی علیه‌السلام آمدند. بهانه آن بود که به خونخواهی عثمان برخاسته‌اند و حال آنکه عثمان را خود به قتل رسانده و یا در قتل او سهم چشمگیری داشتند. و در مقابل، حضرت امیر(ع) حسن و حسین علیهم‌السلام را فرستاده بود تا محاصره خانه عثمان را بشکنند و به آنان آب و غذا برسانند و چنین نیز کردند. امیرالمومنین علیه‌السلام در وصف اصحاب جمل می‌فرمایند: « إِنَّهُمْ لَیَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَکُوهُ وَ دَماً هُمْ سَفَکُوهُ ...اینها حقی را مطالبه می‌کنند که‌ خودشان ترک کرده‌اند و قصاص خونی را می‌خواهند که خودشان ریخته‌اند».

۶- حالا به دو خط موازی مورد اشاره در صدر این نوشته بازمی‌گردیم و این که دو خط یاد شده برخلاف سایر خطوط موازی باید یکدیگر را قطع کنند و مردم از تلاش بی‌وقفه دولت برای مقابله و غلبه بر مشکلات اقتصادی با خبر شوند و دستاوردهای فراوان دولت در این عرصه را ببینند تا وسوسه خناسان بیرونی و سیاه‌نمایی پرحجم برخی از داخلی‌ها، برای القای ناامیدی در ملت، ناکام بماند.

همین جا باید گفت که متاسفانه دولت محترم دستاوردهای ۱۶ ماهه خود را آنگونه که بایسته است برای افکار عمومی تشریح نکرده است و توضیح نداده است که آنچه از دولت قبلی به ارث گرفته شبیه همان شخص مجروح نزدیک به فوت بوده است که اگرچه هنوز به‌طور کامل مداوا نشده و کماکان بستری است ولی همه‌روزه بر میزان سلامت او افزوده شده است و با سلامت کامل فاصله چندانی ندارد. تشریح این نکات برای مردم علاوه‌بر آنکه سیاه‌نمایی دشمنان بیرونی و پادوهای داخلی آنها را خنثی می‌کند، ملت را هم به یاری تمام قد دولتی که برخاسته از خود آنان است ترغیب می‌کند.

۷- این نکته نیز گفتنی است که آقای رئیسی تاکید داشته‌اند که درپی بیان مشکلات تحویل گرفته از دولت سابق نیستند که این دیدگاه درخور تقدیر است ولی امروزه مسئولان بلندپایه دولت قبل به‌جای آن که به‌خاطر ناتوانی‌های مشهود خود در اداره قوه مجریه، و آسیب‌هایی که بر سر ملت آوار کرده بودند، از مردم پوزش بخواهند، زبان و قلم به وارونه‌نمایی و تحریف واقعیت‌ها گشوده و می‌چرخانند! و رسانه‌های دشمن نیز با کف و سوت از این وارونه‌نمایی استقبال می‌کنند!

از این روی شرح مستند ماجرای یاد شده ضروری به نظر می‌رسد.

و اما، بدیهی است که هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم ولی در همان حال، اغراق نیست و شواهد موجود نیز به وضوح حکایت از آن دارند که دولت آقای رئیسی همه توان خود و امکانات و ظرفیت‌های نظام را برای رسیدن به نقطه مطلوب به‌کار گرفته است و البته از یک‌سو فشارهای بیرونی، سنگ‌اندازی‌های درونی و مشکلات برجای مانده از دولت پیشین را نمی‌توان و نباید در ارزیابی وضع موجود نادیده گرفت و از سوی دیگر حرکت در جاده ناهموار، بی‌افت و خیز نخواهد بود و دولت کنونی هم از این قاعده مستثنا نیست. مهم آن است که «افت‌ها» با «خیزها » همراه باشد که تاکنون در بسیاری از موارد این‌گونه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۳۳۷
انتشار یافته: ۳۷
عمو حسین ،پاشو از خواب..دیگه این حرفها،، برای ملت باهوش ایران،،شببه جوک شده...
دولت فعلی،، پر از ادعاس..هیچ دولتی به اندازه این دولت، حامی حکومتی نداشته...
یک زمانی همین اقا و همین روزنامه دستاوردهای معجزه هزاره سوم را با شرح طولانی می نوشتند و از دولتهای قبل بعنوان دولتهای سرطانی یاد می کردند . خدا بخیر گرداند
کی گفته تو حرف بزنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
خودش
این جی داره میکه معلومه دا ره طرفداریک جانبه میکنه پس کن عمو مردم ازنوشته ها خسته شدند
بیشتر روزنامه های ایران دست اصلاح طلبان با گرایش کارگزاران سازندگی هستند.
این روزنامه ها غربزده هستند و نباید فریب آنان را خورد
برای غربزده ها منافع آقازاده هایشان که در آمریکا و اروپا هستند مهم تر از 80 ملیون ایرانی است.
کیهان با گرایش داخل وطن است. اکثرا درست می گوید اما همه جا تشخیصش درست نیست.
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
دوست گرامی، گویا شما خوابید و با تامل در نتایج دولت منتخبان براحتی متوجه میشوید که نیم بیشتر مردم از اصلاح طلب و اصولگرا دست کشیده اند. مطالبه ما نه غرب هست و نه اصلاح طلبی، بلکه الان ما درد معاش داریم، درد آلودگی و پارازیت و بی آبی و اختلاس و بی تدبیری و دروغ و دوقطبی و بیکاری و ... داریم دوست گرامی. آقای رییسی وقتی این دولت را تحویل گرفت که از مریخ نیامده بودند و کاملا در این ۴۰ سال راس امور بوده اند و آن وعده ها را برای بهبود شش ماهه دادند و ما معترض این همه وعده های توخالی مسئولان بی لیاقت هستیم حالا شما بنویسید اصولگرا و یا اصلاح طلب...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
علی الحساب برو تنگه هرمز رو ببند تا بعد
آسمون ‌‌ریسمون نباف، شریعتمداری
موقع انتخابات ایشون فرمودن ۷ هزار صفحه برنامه دارند و راه حل همه مشکلات را می دانند، حالا شما می خواهی وقت بخری باشد، ۴ سال دوم هم اگر بود صبر کن بعد شروع کن بهانه بیاور
از ساخت سالی ۱ میلیون مسکن که مصوب مجلس هست شروع کن
بازی با کلمات و جمله های بی ربط!! مردم سیاست زده ایران به اندازه کافی از اقتصاد و سیاست سر درمیارن! نیاز به مثال نخ نمای مریض و اتاق عمل نیست! برای مردم درگیری شما با دولت قبل مهم نیست گرچه جنگ زرگری هست... دستاورد باید عینی و عملی و در زندگی مردم موثر باشد! نه اینکه چون تصمیم گرفته شده پمپاژ خبری کنین ، از دستاوردهای بی حد و اندازه ای سخن بگین که فقط باید خندید به آنها!! بنظر میرسه باید از 40 سال باید روش ها تغییر کنه ، یکی از مهمترین تغییراتم باید از خود این آقا (شریعتمداری) شروع بشه..
من واقعا متاسفم چرا کسی پیدا نمی شه غیر پرداخت بدهی دولت قبل توسط دولت کنونی در مورد دست آوردهای دولت کنونی حرفی بزند و مثالی بیاورد خود ریس جمهور و خودشما روزنامه کیهان فقط از دست آوردهای بزرگ حرف می زنید بدون اینکه در مورد آنها توضیحی بدهید چرا ما ملت جز گرانی بدبختی بی برنامگی سردرگمی مدیران و وزرا و نا بدلی منصوبین چیز دیگری نمی بینیم دولتی که در طول کمتر از دو سال اتعداد زیادی از وزرا آن برکنار شده یا با اغماض و چشم پوشی مجلسیان هنوز مشغولن به کارن بعد از دست آوردهای بزرگ حرف می زنید .آقا شما ملت وچی فرض کردین .
همش از اقتصاد زخمی و تصادفی مینویسند
از این ملت زخم خورده هم مطلبی بنویسند که روز به روز از دولت و صداسیماش دور تر میشه
آقای شریعتمداری خداوند متعال در کتاب آسمانی به قلم و آنچه که مینویسد قسم یاد کرده پس قلم و آنچه با قلم نوشته میشود مقدسه !!! برای چیزهایی که مینویسید باید به خدا پاسخ بدید!! بی کفایتی مدیران دولت فعلی بر همه آشکاره سعی نکنید با تخریب گذشتگان، مقصرهای کنونی بدبختی های مردم رو تطهیر کنید!! از خدا بترسید
مثال شما مثال بازاری است که کلی جنس به مردم نسیه داده و پول نگرفته حالا بجایی اینکه بره پول خودشو از مردم بگیره اومده تلویزیون و فرش خونه شو بفروشه
عزیزم برو صد میلیارد دلار پول نفت بگیر!
بسیار عالی مثل همیشه
و این نکته هم باید اضافه شود که پاشنه آشیل دولت فعلی انتصاب افراد ناکارآمد در آن است و جناب رییس جمهور باید دقت بسیار زیادی در انتصابات مسولین خود در تمامی رده ها و جایگاه ها داشته باشد.
چه آسمون ریسمونی به هم باقته ! قبلا در بافندگی توانمندتر بود ! حاج حسین هم دیگه پیر شده !
مثل همیشه می زنی وسط سیبل و این ها را رسوا می کنی
با این مثال‌های شریعتمداری من که دیگه کاملا توجیه توجیه شدم
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ممکنه اقای شرعت حرف نزنی حرف برن از روغن نباتی
گوشت دارو قرص مثلا ازقرص پلاویکس حرف بزن و
از خورو پراید حرف بزن بازهم خواشا حرف نزن
مناظره برگزار کنند و تکلیف را روشن کنند( به گفته خود آقای رییسی در ایام انتخابات ۹۶. )
سلام جناب شریعتمداری ما در زبان ترکی ضرب المثلی داریم که می گوید آبادی که مشاهده می شود نیاز به راهنما ندارد
آقای مدیر روزنامه دروغ بس دیگه چندین سال است مسوولیت می اندازند گردن دولت قبلی خودشان بدتر از دولت قبلی کار می‌کنند بعد وقتشان تمام میشود این دولت شروع نکرده وضع دلار ببین قیمت خودرو ومسکن ببین تا اقلام مصارف مردم
یادم هست در زمان انتخابات، آقای رئیسی یکی از حرف هاش این بود که دولت ما، دولت قوی خواهد بود و دنبال کارهایی که دولت های قبل کردن نیستیم و بهونه نمی کنیم دولت قبلی چیکار کرده. از وقتی اومدن سر کار، اول گفتن زمان کمه و الان هم افتاد تقصیر قبلی. اوضاع هم که روز به روز بدتر شد برای ما ملت الانم رسما برگشتن اینکه همه چی تقصیر قبلیاست
حالا معلوم نیست بابت همین متن جناب شریعتمداری چند نفر مشاور و خدم و حشم به کار گمارده شده و هزینه کردن که چیزی بنویسند و داستانی بسرایند که مردم بی عرضگی و بی برنامگی حضرات را به دولت قبل ربط دهند.بله دقیقا روشن شدیم .ولی شمایی که اینها را می‌دانستید چرا برای تمام مشکلات موجود مملکت نسخه نوشتید و راه حل دادید .در صورتی که خودتان هم می‌دانستید دروغ به مردم تحویل میدهید .والان موقع سخن قطع خطوط موازی نیست.بلکه ملت بفکر جمع کردن این خطوط موازی هستند که سالهای سال هیچ فایده ای برایشان نداشت
یعنی اقای شریعتمداری همه چیز میفهمه وبقیه مردم هیچی نمی فهمند
اگر دولت های قبل مخصوصادولت قبل نصف اندرنصف این دولت مورد حمایت قرار می‌گرفت کشورگلستان شده ولی قشرضعیف دراین دولت قدرت خریدندارن که هیچ خدانکندبرای یکی از اعضای خانواده عارضه مریضی پیش بیایدتنهاکا ی که ازدست آنهاساخته است نشستن وگریه کردن است
این متن و تحلیل بچه گانه ات که برای خودت و دوستانت خوب است. ولی مثالی که زدی خیلی با حال بود یعنی الان در فرض دوم متخصصان امر در حال درمان بیماری اقتصادی و ... هستند. مردم از خنده!
خدارو شکر ما نشدیم رئیس جمهور که دلار بشه چهل تومن
ما هم حدود 20 ساله داریم تلاش و کار می‌کنیم هر روز با تورم افسار گسیخته بدبخت تر می شویم چون در بخش خصوصی و با افتخار هم همانند بسیاری یک کارگر تحصیل کرده با درآمد متزلزل هستیم، معلوم نیست که واقعا این تلاش‌هایی که روزنامه کیهان میگه نتیجه بخش باشه،همه دولت‌ها از عملکردهایشان دفاع می کرده اند، مهم اینه که اکثریت مردم با دیده تردید به شرایط موجود نگاه نکنند، ولی در شرایط فعلی همه مجبورند بنوعی وضعیت را تحمل کنند، خواهشا این رسانه های طرفدار دولت دایما بدنبال نمک پاشیدن روی زخمهای مردم با تخطئه دولت قبل و سوپرمن جلوه دادن دولت فعلی نباشند شاید موثرتر باشه
چند نفر مانند مدیر کیهان و طرز فکرش در ایران باشد احتیاج به دشمنی امریکا نمی باشد چون صراحتا میگوید یک جناح طرف دیگر را از بین ببرد قطع کردن دو خط همین است بجای نظر سازنده
البته یا دمان نرفته که مجلس چه سنگ اندازیهایی جلوی پای دولت انجام داد ،الان که دولت و مجلس واسه هم نوشابه باز میکنند ملت درمانده شده‌اند
شریعتمداری تو مردم را چه فرض کردی خیال کردی این مردم چهل سال پیش هستند نه پیشرفت این دولت کجاست که‌مردم‌احساس نمی کنند نکند‌ در عالم رویا هستی برای یک بار که شده در عمرت حقیقت را بگو
حسین اقا بنظرمی رسدمقلاتتان راباذکرمستندات قابل لمس برای مردم بیان کنیدمردم به صداقت وتلاش دولت راباوردارندامابرسرسفره خودشان چیزی مشاهده نمی کننددولت بایددرکنارطرحهای بلندمدت طرحهای کوتاه مدت ضربتی اقتصادی داشته باشدتامردم طرحهای بلندمدت راباورکنندوخیلی مهم است که اعتمادبه کفایت دولت درحل مشکلات ریشه ای اقنصادداشته باشند
حرف شریعتمداری رابه فرض درست حساب کنیم دولت قبل مسبب تمام مشکلات هست. دولت قبل کی بوده ابراهیم ریسی ریاست قوه قضاییه وقالیباف شهردار پایتخت وریس مجلس وشما جناب شریعتمداری مثل همیشه بودید چرا ان موقع فریاد نزدید وجلوی مشگلات رانگرفتید سکوت کردید لااقل جناب شریعتمداری یه خط از نا کارمدی واینده راترسیم میکردی که تصمیم روحانی دراینده کمرملت میشکنه کحا بودید حالا هم نزدیک دوسال گذشته اگه کارایی داشت همون چندماه اول حل میکرد نمیذاشتید به اخر خط برسه. این اسنان ریسمان بافب دیگه حناش رنگی برای ملت نداره دلخوش به همون 17میلیون رای هستید که متاسفانه همون رای دهندگان هم ازشما وکاراتون ناامید شدن. افتاب پرست نشید هردفعه رنگ. عوض کنید ملت اگاه شده
باسلام آقاي شریعتمداری اینجانب بعنوان اصولگراازشما سوال میپرسم آقاي رئیس‌جمهور درمناظره گفتن براگرانی راهکار دارن صدرحمت به پدرومادرروحانی ایشان که اقتصاد رونابود کرد ارزش پول ملی صفرشده
آقای شریعتمداری
مسئولان دولت قبل هم پزشکان ماهری نبودند یا اگر بودند امثال جنابعالی بجای دادن وسایل برای جراحی فقط مجبورشان کردید مسکن تزریق این بیمار کنند که باعث خوب شدن حال آن نمیشود ، اما دوستان فعلی شما با ساتور و چاقوی قصابی مشغول نابودی بیمار هستند تا جراحی و قسمت‌های مختلف آنرا پاره کرده ولی خبری از درمان نیست. اگر فقط عینک سیاسی بینی خود را بردارید و با وجدان نگاه کنیداین زخم‌ها را بر پیکر جامعه می‌بینید.
که بفرموده مولا علی «وجدان یگانه محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد».
شما ۵ تا دولت و مجلس دیگه هم دستتون باشه بازم میندازین گردن روحانی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار