بازدید 2860

کانادا آزمایش کرونا برای ورود مسافر از چین را الزامی کرد

کانادا بامداد یکشنبه آزمایش کرونا برای مسافر ورودی از چین، ماکائو و هنگ‌کنگ را بطور موقت الزامی کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 01 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، آژانس بهداشت عمومی کانادا اعلام کرد که مسافران هوایی دو ساله و دو سال به بالا ملزم هستند از پنجم ژانویه (۱۵ دی ماه) قبل از سفر به کانادا نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ ارائه دهند.

بنا به اعلام این آژانس، این تصمیم فارغ از ملیت و وضعیت واکسیناسیون، برای همه مسافرانی که از چین به کانادا پرواز می‌کنند، لازم‌الاجراست.

این تصمیم موقتی است و به مدت ۳۰ روز به اجرا در خواهد آمد.

میلیون‌ها چینی در جریان افزایش اخیر گونه‌های اومیکرون در این کشور مبتلا شده‌اند، امری که زنگ خطر را برای جهان به صدا درآورده است.

دور جدید شیوع گسترده ویروس کرونا در چین از اواخر ماه نوامبر آغاز شد؛ یعنی زمانی که سرانجام پکن در پی اعتراضات سراسری سیاست سخت‌گیرانه «کووید صفر» را کنار گذاشت.

بدنبال اوج گرفتن شیوع کرونا در چین کشورهای آمریکا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، کره جنوبی، مراکش و هند ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی در مورد ورود مسافر از چین وضع کردند.

سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به تازگی یک جلسه بلندپایه بین مقام های این سازمان و پکن در مورد افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید–۱۹ در چین برگزار شد.

سازمان جهانی بهداشت بر اهمیت واکسیناسیون و تزریق دوزهای تقویتی برای محافظت در برابر بیماری حاد و مرگ و میر افراد در معرض خطر بالا تاکید کرد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین از چین خواست توالی‌یابی ویروسی، مدیریت بالینی و ارزیابی تاثیر را تقویت و نسبت به حمایت از این زمینه‌ها اعلام آمادگی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل