بازدید 2762

گفتگوی ماکرون با پوتین در دستور کار نیست

دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده است که گفتگوی پوتین و ماکرون در دستور کار نیست.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 24 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، کرملین، برنامه ریزی برای گفتگوی پوتین و همتای فرانسوی اش را رد کرد. پسکوف در این ارتباط گفت: «گفتگوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش هنوز هماهنگ نشده و هیچ پیشنهاد خاصی در این رابطه وجود ندارد.»

وی افزود: «تاکنون برنامه‌ای برای گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه صورت نگرفته است.»

روز چهارشنبه برخی گزارش‌ها حکایت از آن داشت که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه قصد دارد در روزهای آتی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تماس مستقیم داشته باشد. جنگ در اوکراین و آخرین تحولات آن و احتمالاً زمینه چینی برای مذاکرات روسیه با غرب بر سر اوکراین از موضوعات اصلی مورد گفتگوی رؤسای جمهور دو کشور در گفتگوی احتمالی میان دو طرف عنوان شده بود.

پیش از این نیز «سباستین لیکورنو»، وزیر دفاع فرانسه گفته بود که پاریس با شرکای خود به دنبال راهکارهایی برای حل سیاسی نزاع در اوکراین است و این نزاع بدون راهکار سیاسی و دیپلماتیک خاتمه نمی‌یابد. وزیر دفاع فرانسه همچنین گفت که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور با تمام طرف‌های نزاع گفتگو کرده و فرانسه به این کار ادامه خواهد داد اما این تنها اوکراین است که زمان و شروط مذاکرات مورد قبول خود را مشخص خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی