بازدید 5295

تاثیر نتایج انتخابات کنگره بر سیاست خارجی آمریکا

یک کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: انتخابات کنگره آمریکا قطعا بر سیاست خارجی آمریکا تاثیرگذار است و می‌تواند چالش‌هایی را برای دولت بایدن ایجاد کند.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 10 November 2022

به گزارش «تابناک»، نوذر شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تاثیر نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا بر سیاست خارجی این کشور اظهار داشت: قطعا نتایج انتخابات بر تعاملات آمریکا با کشورهای مختلف و سیاست خارجی آن تاثیرگذار است در حال حاضر حزب دموکرات موفق شد ریاست جمهوری را از آنِ خود کند و با اختلاف بسیار کم مجلس نمایندگان را نیز در اختیار داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا تغییری در آرا و یا کرسی ها به وجود آید که حتما همین طور است به شدت به اعتبار بایدن و دموکرات ها لطمه می زند و کار آن ها را تا انتخابات ریاست جمهوری آینده بسیار سخت خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با بیان این که با ورود جمهوری خوهان به کنگره و سنا دولت آمریکا با چالش مواجه می شود، خاطرنشان کرد: تحت این شرایط مساله برجام یکی از موضوعاتی است که جمهوری خواه ها بر روی آن تمرکز دارند و رأی آوری آن ها بایدن را در تعامل با مساله برجام دچار مشکل می کند و ممکن است در عین حال قدرت چانه زنی بایدن را بالا ببرد.

شفیعی افزود: این که کار بایدن سخت می شود به این معنا است که یا اجازه ندهند رئیس جمهور درباره برجام وارد مذاکره شود و یا این که گزینه دیگرشان این باشد که رئیس جمهور وارد مذاکره شده و از مخالفت جمهوری خواهان به عنوان ابزاری برای افزایش چانه زنی خود استفاده کند.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین با قدرت گیری جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنا برجام دچار مشکل می شود، ضمن این که اکنون شرایط جهانی برای ایران به گونه ای است که کار سیاست خارجی اش به سختی پیش می رود و اروپایی ها نیز راجع به تحولات داخلی ایران موضع گیری کرده اند بنابراین حل کردن این موضوع زمان بر است .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار