بازدید 2110

انتقاد اتحادیه اروپا از رفتار ایتالیا در نجات پناهجویان

کمیسیون اروپا چهارشنبه شب به شدت از ایتالیا در زمینه نجات مهاجران انتقاد کرد و گفت که رفتار مقامات این کشور در قبال مهاجران باید مطابق قانون اتحادیه اروپا باشد.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 10 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "د.پ.ا" آلمان، کمیسیون اروپا اعلام کرد که برای آن که رفتار مقامات ایتالیایی مطابق با قانون اتحادیه اروپا باشد، باید به تمامی افراد نجات یافته در کشتی "اوشن وایکینگ" اجازه داده شود تا فوراً در بندر امن بعدی پیاده شوند.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که شرایط در کشتی مذکور به سطح غیر قابل تحملی رسیده است و برای آن که از فاجعه انسانی جلوگیری شود، نیازمند یک راه‌حل فوری است.

در بیانیه این نهاد اروپایی آمده است: صرف نظر از شرایطی که انسان را مضیقه قرار می‌دهد، تعهد قانونی به نجات انسان‌ها و تضمین امنیت آنها در دریا یک مسأله کاملا روشن و بدون ابهام است.

انتقاد کمیسیون اروپا از ایتالیا پس از آن رخ می‌دهد که مقامات این کشور اجازه ورود به کشتی اوشن وایکینگ را در بنادر خود ندادند.

مقامات ایتالیایی مدعی شدند که افرادی که مسافران این کشتی بودند، نه افراد غرق شده، بلکه پناهجو بودند، به همین دلیل ایتالیا نباید به آنان اجازه دهد که در سواحل آن پیاده شوند.

جورجیا میلونی نخست وزیر ایتالیا چهارم آبان ماه جاری متعهد شد که مهاجرت غیر قانونی از آفریقا را متوقف خواهد کرد و مانع از تجارت انسان در دریای مدیترانه می شود.

ماتیو بیانتیدوسی وزیر کشور ایتالیا نیز در همان روز گفت که مانع از کشتی‌های انسان دوستانه به ایتالیا می شود که شامل مهاجرانی است که نجات یافته‌اند، اقدامی که سیاست جنجالی سال ۲۰۱۹ را احیا می کند که «ماتیو سالوینی» رهبر حزب راست افراطی لیگ و معاون کنونی میلونی آن را کلید زد.

وزیر کشور ایتالیا مدعی شد که کشتی‌های حامل پناهجویان نجات یافته با روح مقررات اروپا و ایتالیا در مورد امنیت مرزها همخوانی ندارد.

هرچند در سال جاری میلادی حدود ۱۶ هزار و ۲۹۲ تن موفق شدند، خود را به ایتالیا برسانند، اما از ورود یک سوم مهاجران ممانعت به عمل آمده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر