بازدید 4104

طالبان بازداشت محمود کرزای را رد کرد

بلال کریمی یکی زا سخنگویان طالبان اعلام کرد ، محمود کرزای، وزیر شهرسازی حکومت پیشین و برادر رئیس جمهوری اسبق افغانستان بازداشت نشده ولی به دلیل یک مشکل حقوقی، ممنوع‌الخروج شده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲ 08 November 2022

به گزاش «تابناک» به نقل از ایرنا، پیشتر رسانه های اعلام کرده بودند که استخبارات طالبان ، محمود کرزای روز شنبه هنگام خروج از کشور برای سفر به امارات متحده عربی در فرودگاه کابل دستگیر شد و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

رسانه های افغانستان اعلام کردند که محمود کرزای به دلیل داشتن دعوای حقوقی با شریک خود حامد هلمندی، ممنوع‌الخروج شده و طالبان گفته‌اند تا زمانی که مشکل حقوقی با هلمندی را حل نکند، نمی‌تواند از افغانستان خارج شود.

گفته شده که دعوای محمود کرزای و حامد هلمندی به دلیل شهرک عینو مینه قندهار است که چند سال پیش، این دو تن آن را در ولایت قندهار ساختند.

در کنار این، حامد کرزای، رئیس جمهوری پیشین افغانستان نیز پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان ممنوع‌الخروج شده و خود وی نیز این موضوع را تایید کرده است.

گزارش ها حاکیست که عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز که پس از بازگشت طالبان به قدرت، در افغانستان باقی ماند، از سوی طالبان ممنوع‌الخروج است و فقط اخیرا چندبار با گذاشتن ضمانت توانسته برای دیدار خانواده خود به هند رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان