بازدید 17001
۲
دفتر سازمان ملل در امور مواد مخدر اعلام کرد:

افزایش کشت خشخاش و قیمت آن در افغانستان

دفتر مواد مخدر سازمان ملل متحد امروز(سه شنبه) در اولین گزارش خود درباره مسئله مواد مخدر در افغانستان پس از قدرت گیری طالبان، از افزایش کشت خشخاش در این کشور در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 01 November 2022

 

به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از القدس العربی تئشت: دفتر سازمان ملل در امور مواد مخدر و جرایم اعلام کرد: «قیمت خشخاش پس از ممنوعیت های اعمالی توسط طالبان برای کشت آن در آوریل گذشته به شدت افزایش یافته است اما محصول امسال تا حد زیادی از این ممنوعت مستثنا بوده است».

این سازمان افزود: «کشت خشخاش در افغانستان در مقایسه با سال گذشته 32 درصد افزایش یافته و به 233 هزار هکتار رسیده است که باعث میشود محصول سال 2022 سومین سطح کشت شدن از زمان آغاز روند نظارت در سال 1994 میلادی باشد».

میزان خشخاش زیر کشت رفته تنها در سال های 2018 و 2019 بیشتر از سال جاری بوده است.

علاوه بر این، محصول خشخاش در سال 2022 همچنین سودآورترین محصول در سال های اخیر بوده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است: درآمد کشاورزان از فروش تریاک بیش از سه برابر شده و از 425 میلیون دلار در سال 2021 به 1.4 میلیاراد دلار در سال 2022 رسیده است.

براساس گزارش مذکور، کشاورزان افغان اوایل نوابر مشخص خواهند کرد که آیا برای سال آینده و مناطق کشاورزی تعیین شده برای کار علی رغم ممنوعیت کشت آن توسط طالبان، دست به کشت خشخاش بزنند یا خیر.

آنها می گویند که در دام اقتصاد غیرقانونی تریاک گرفتار شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نفرین کل معتادان دنیا دنبال آن سامان است.
داروگیاهی خشخاش تریاک ازنورخورشید وآب وخاک طبیعی رشد میکند و خواص درمانی و درمانگری بالایی دارد و نعمت خدادادی میباشد و محصول کشاورزی گرانبها وباارزش ضدآفات وسموم وضدطاعون میباشد ومردم ایران ازدولت محترم درخواست اجازه کشت داروگیاهی تریاک دارند که به احترام مردم ایران اجازه کشت کشاورزی صادر کن باتشکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار