بازدید 4662

حرکت ۱۰ هزار مهاجر ونزوئلایی به سمت آمریکا

تعداد مهاجران ثبت شده در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی (بیش از ۱۶۰ هزار) بیش از کل مهاجران در سال گذشته (۱۳۳ هزار مهاجر) است.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 11 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، حداقل ۱۰ هزار مهاجر ونزوئلایی که در شهری در شمال کلمبیا متوقف شده اند تلاش می‌کنند با عبور از پاناما به خاک کشور آمریکا برسند.

 یک فعال مدنی در شمال کلمبیا توضیح داد این مهاجران در شهرک "نیکوکلی" در شمال کلمبیا هستند. آن‌ها در انتظار قایق‌هایی هستند تا به شهر "اکاندی" بروند و از آنجا به سمت جنگل "داریان" حرکت کنند. این جنگل در شمال کلمبیا و در مرز با پاناما قرار دارد و همین موضوع، حرکت پناهجویان را با خطرات زیادی روبه رو می‌کند.

این منطقه شاهد اضافه شدن شمار زیادی از مهاجرانی است که تلاش می‌کنند با عبور از آمریکای مرکزی به خاک کشور آمریکا برسند. "مینکو" از فعالان اجتماعی گفت: "مهاجران به دنبال بلیط قایق‌های تندرو هستند، اما بلیط پیدا نمی‌کنند".

 

در چند هفته اخیر این منطقه شمال کلمبیا شاهد ورود بی‌سابقه مهاجران زیادی از آمریکای جنوبی است. اکثریت آن‌ها از ونزوئلا هستند و در آرزوی رسیدن به خاک امریکا، تلاش می‌کنند از امریکای مرکزی عبور کنند.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار مهاجر وارد این منطقه شده اند. این آمار را وزیر کشور پاناما (خوان پینو) اعلام کرد. او گفت که از حرکت این تعداد بالا از مهاجران به سمت پاناما و سکوت کشور‌های مبدا، شوکه شده است.

تعداد مهاجران ثبت شده در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی (بیش از ۱۶۰ هزار) بیش از کل مهاجران در سال گذشته (۱۳۳ هزار مهاجر) است. در ماه سپتامبر هم به تنهایی عبور ۴۸ هزار مهاجر ثبت شد و این در حالی است که به دلیل باران، رفت و آمد‌ها سخت می‌شود.

به گفته فعالان اجتماعی، در شهر نیکوکلی کلمبیا با جمعیت ۴۵ هزار نفری، روزانه ۲۵۰۰ مهاجر می‌رسد که اکثریت ان‌ها از ونزوئلا هستند. یعنی در هر چهار ساعت ۱۵ اتوبوس مسافران را در بندر پیاده می‌کند.

ونزوئلا با بحران اقتصادی و تورم بالایی روبه رو است و به همین دلیل شمار زیادی از مردم این کشور به دنبال مهاجرت هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست