بازدید 5500
۹

خطر فروپاشی شهر مرزی آمریکا درپی هجوم پناه‌جویان

یک شهر مرزی در جنوب آمریکا به دلیل هجوم چندصدهزار نفری پناهجویان به مرز فروپاشی کشیده شد.
کد خبر: ۱۱۹۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ 25 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از سی ان ان، هجوم و سیل پناهجویان به یک شهر مرزی در جنوب آمریکا، این شهر را به مرز فروپاشی کشانده است.

در همین ارتباط نیز، «اسکار لیزر»، شهردار شهر ال پاسو در ایالت تگزاس آمریکا گفته است که افزایش چند برابری هجوم مهاجرانی که از مرز مکزیک وارد می‌شوند، این شهر را در خطر فروپاشی قرار داده است.

گفته شده شهر ال پاسو در روزهای گذشته با ورود بیش از دو هزار پناه‌جو در روز مواجه بوده که فراتر از ظرفیت و امکانات این شهر برای پناه دادن به آن‌ها است.

اسکار لیزر در کنفرانس خبری گفت: «با ورود این حجم از پناه‌جو به شهر، ما اکنون به نقطه شکست در ارائه خدمات شهری رسیده‌ایم.»

شهردار ال پاسو ضمن انتقاد از وضع کنونی گفت که قصد دارد پناهگاه جدیدی برای مهاجران فراهم کند و در عین حال، برای انتقال مهاجران به نیویورک و شیکاگو و دنور اقدام خواهد کرد.

اسکار لیزر با بیان اینکه همه مهاجران در اتوبوس‌های ال پاسو به شهرهای دیگر اعزام خواهند شد، همچنین نظام مهاجرت آمریکا را ناکارآمد عنوان کرد و گفت: «در حال حاضر حدود دو سوم افرادی که به ال پاسو می‌آیند مردان مجردند. حدود ۳۲ درصد از پناه‌جویان را خانواده‌ها و فقط دو درصد را کودکان بی‌سرپرست تشکیل می‌دهند.»

شهردار ال پاسو همچنین خواستار بهبود قوانین مهاجرتی در آمریکا شد.

ماه گذشته نیز «اریک آدامز» شهردار نیویورک درباره خطر ورشکستگی این شهر به دلیل هجوم ماهانه ۱۰ هزار پناهجو و مهاجر هشدار داده بود.

آدامز در جریان نشست عمومی با مقامات محلی نیویورک گفت که این شهر در حال حاضر از کسری بودجه رنج می‌برد که تاکنون به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است و اگر هجوم مهاجران ادامه یابد، شهر در آستانه «ورشکستگی اجتناب ناپذیر» قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد که هجوم مداوم پناهندگان از سراسر مرزهای جنوبی و شهرهای مجاور به نیویورک، بر خدمات ارائه شده به هر فردی در این شهر تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در ماه مارس گذشته، نیویورک تایمز گزارش داد که مهاجرت در شهرهای مهم آمریکا حتی با وجود رشد منفی جمعیت، سه برابر شده است.

داده‌های سرشماری جدید نشان می‌دهد که شمار مهاجران در ۲۰ شهر از پرجمعیت‌ترین شهرهای آمریکا در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ تقریباً سه برابر شده، زیرا مهاجرت در سراسر این کشور به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته است.

از اسفندماه سال گذشته نیز دولت بایدن با هدف جلوگیری از هجوم مهاجران به مرزهای جنوبی (مرز با مکزیک)، محدودیت‌های جدید و سخت‌گیرانه‌ای علیه مهاجران اعمال کرده است. قوانین جدید تصریح می‌کند که مهاجران و پناهجویانی که از طریق مرزهای جنوبی وارد خاک آمریکا می‌شوند، دیگر مهاجر قانونی نخواهند بود و به گونه‌ای دیگر با آنها برخورد می‌شود.

در عوض پناهجویان ابتدا باید فرآیندهای ثبت‌نام و پرکردن فرم‌های اداره «گمرگ و گشت مرزی» را طی کنند.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا، ماهانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر تلاش دارند از طریق مرزهای جنوبی وارد خاک آمریکا شوند و این قوانین جدید نگرانی‌های آنها را بیشتر خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم در سخنرانی اخیر خود برای نخستین بار از لفظ «بحران» برای توصیف وضعیت مرزهای جنوبی این کشور در مواجهه با موج پناهجویان، استفاده کرد.

بایدن و دموکرات‌ها از مخالفان جدی برنامه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه پیشین بودند، اما اکنون از «بجران پناهجویان و لزوم برخورد جدی با آن» حرف می‌زنند؛ دونالد ترامپ برای برخورد با بحران پناهجویان در مرزهای جنوبی برنامه احداث دیوار در مناطق مرزی را عملی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
چندین و چند سال است که با هجوم میلیونها نفر افغان به ایران، اوضاع شهرهای ایران مانند الپاسو و بلکه بدتر شده است.
نوشته شده هجوم چند صد هزار نفر باعث شده تا شهر درمعرض فروپاشی قرار بگیرد!!!!!اگه مثل ایران 8میلیون افغانی وارد این شهر یا کلا کشور شون میشدن چی میشد؟؟؟؟؟؟
شهرهای مرزی خودمان که خیلی شرایط بدتری دارند از ورود غیرمجاز و بیش از حد افغانی ها
آمریکا دیگه کارش تمومه بیشتر ایالت های جنوبی که زمانی سفید پوست بودند الان اسپانیایی نشین و مکزیکی نشین شدند مثل تگزاس ایران هم دست کمی نداره بیست میلیون افغانی وارد ایران شدند این یک توطئه ی جهانی است قبلا با بمب و گلوله کشورهارو اشغال میکردن الان به اسم مهاجر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
بشین بابا الان آمریکا رو ایرانی ها گرفتن. کلی مهاجر ایرانی در آمریکا زندگی میکنن. زندگی که چه عرض کنم عشق و صفا میکنن
نجابت مردم مظلوم ایران می‌تواند علی رغم مشکلات و تحریم های شدید ملیون ها تبعه بیگانه را پذیرا باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
دوره پهلوان بازی گذشته/ خودمان نداریم بخوریم مهمون دعوت میکنی؟
کل آمریکا فروپاشیده، خبر نداری تابناک جان؟ یه شهر که سهله...
اونجا یک شهرش این اتفاق افتاده اینجا کل کشور درگیر مهاجرین افغانی شدند و با شرایط سخت کار و معیشت مردم ایران اینها هم شدن قوز بالا قوز و امنیت کشور و مردم را گرفته اند نمیدانم چرا صدایی از سردار رادان در نمیاید شاید ایشان هم خواب افتاده اند و گردنکشی فقط برای مردم خودمان میکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست