بازدید 70815

نظر سیدجواد هاشمی درباره اعتراضات و تمامیت ارضی

سیدجواد هاشمی با ابراز امیدواری برای برقراری آرامش در جامعه بیان کرد: در شرایط فعلی همه باید مراقب باشیم تا در عین ایجاد فضایی برای طرح اعتراض‌ها، جلوی سوءاستفاده‌ها نیز گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 09 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این کارگردان فعال در حوزه سینمای کودک قرار بود در پاییز امسال جدیدترین فیلم خود را روانه سینماها کند اما با توجه به اکران چند فیلم دیگر کودک و نیز وضعیت افت مخاطب، در حال بررسی است که چه تصمیمی در این شرایط باید گرفت. او به شرایط این روزهای کشور هم اشاره دارد و با ابراز امیدواری برای به آرامش رسیدن جامعه، تاکید دارد که فضای لازم برای طرح اعتراض همانطور که رییس‌جمهور عنوان کرد، باید ایجاد شود.

سیدجواد هاشمی ابتدا درباره وضعیت اکران فیلم «جزیره فضایی» (تورنادو۲) که پیش‌بینی می‌شد در هفته کودک روی پرده باشد، بیان کرد: بررسی این موضوع را برای اکران به آقای حبیب اسماعیلی (پخش کننده فیلم) سپرده‌ام و در روزهای آینده جلسه‌ای با سرمایه‌گذار و پخش‌کننده خواهیم داشت تا در این‌باره تصمیم‌گیری کنیم چرا که من فکر نمی‌کردم فیلم‌های «بام بالا» و «بازیوو» در این ایام اکران شوند و در کنار فیلم «پسر دلفینی» که فروش خیلی خوبی داشت، اضافه شدن فیلم ما هم تعداد فیلم‌های کودک را ناگهان به چهار فیلم می‌رساند؛ آن هم فیلم‌هایی که به نظرم بهترین‌های سینمای کودک در دو سال اخیر هستند.

او افزود: بنابراین با این شرایط کار کمی سخت شده، گرچه من از رقابت در سینمای کودک واهمه ندارم، بخصوص آنکه میدانم کسانی که «تورنادو یک» را دیده‌اند، منتظر دیدن «جزیره فضایی» و در واقع قسمت دوم تورنادو هستند. با این حال و با تمام این شرایط باید بررسی کنیم ببینیم در این مقطع چه کاری درست‌تر است تا مخاطبان علاقه‌مند بتوانند فیلم را ببینند.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایطی که پیش آمده سینما را دوباره دچار مخاطره کرده است. سینما بعد از دوران کرونا در حرکت به سمت موفقیت روزافزون برای جذب تماشاگر پیش می‌رفت ولی در این وضعیت دوباره یک ضربه مهلک خورده است و امیدوارم شرایط به نحوی تغییر کند که شاهد آرامش باشیم.

هاشمی درباره اعتراض‌های چند هفته اخیر در جامعه و پیامدهای آن بویژه در موضوع وحدت ملی و حفاظت از تمامیت ارضی کشور بیان کرد: من اساساً خیلی با ورود سینماگران و هنرمندان به عرصه سیاست موافق نیستم و به طور کلی در این مورد می‌گویم، من خودم از کسانی بودم که در اتفاق‌های پیش آمده همدردی کردم ولی معتقدم در عین حال باید مراقب باشیم. کشور ما در معرض حساسیت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است؛ چراکه از منظر کشورهایی که ما را دوست ندارند و ترجیح‌شان این است که ایران به خاک سیاه بنشیند و دوست دارند در کشور ما دخالت کنند، ما اصلاً شرایط خوبی نداریم و آن‌ها در حال سوءاستفاده هستند؛ به همین دلیل باید خیلی آگاهانه عمل کرد و درست پیش رفت. من به هیچ عنوان دوست ندارم کشور دچار مخاطره شود اما از طرف دیگر هم فکر می‌کنم عملکرد نهادهای مسؤول می‌توانست خیلی بهتر از این باشد تا این شرایط به وجود نیاید.

وی تاکید کرد: هیچ بخشی از مردم ما به‌رغم اینکه به آن‌ها جاسوس یا عامل خارجی گفته می‌شود، این چنین نیستند. آنها فقط معترضند و همانطور که رئیس جمهور اعتراض را به رسمیت شمرده است باید اجازه داده شود که اعتراض حداقل در دانشگاه مطرح شود. ایشان تاکید کرده که مثلاً در مکان‌های دانشجویی می‌توان این مسائل را مطرح کرد ولی در آنجا هم دیدیم که فضا به هم ریخته شد. ما در این شرایط رفتار بهتری می‌توانیم داشته باشیم تا اوضاع بهتر شود اما اگر هوشیار نباشیم، خارجی‌ها سوء‌استفاده می‌کنند و خدای ناکرده کشور ما به کشورهایی مثل سوریه، لبنان، عراق و کشورهایی که دچار مخاطره هستند تبدیل می‌شود؛ این چیزی است که نیمی از دنیا برای خاورمیانه می‌پسندد، در حالی که باور دارم فرهنگ و جایگاه ما ایرانی‌ها خیلی بالاتر از این‌هاست که ساده فریب بخوریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۱۷
انتشار یافته: ۱۸
.......همانطور که رئیس جمهور اعتراض را به رسمیت شمرده است.....جناب هاشمی حق اعتراض در قانون اساسی آمده است. ربطی به رییس جمهور ندارد.
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
من هم نظرم اینه که نظری ندارم ولی از اونجا که با خودم موافق نیستم لذا هیچ نظری خاصی لکن ندارم؟ دارم؟ چی دارم؟
اعتراض در دانشگاه را که معترضین به هم نریختند!
"در شرایط فعلی همه باید مراقب باشیم تا در عین ایجاد فضایی برای طرح اعتراض‌ها، جلوی سوءاستفاده‌ها نیز گرفته شود." اعتراض ها که تا پاسخگویی مسئولین نظام ادامه دارد، ولی جلوگیری از سوء استفاده ها، با تسریع پاسخگویی مسئولین نظام قابل انجام است.
شما برو تبلیغ املاک و ... که کارت بود رو بکن و نظر سیاسی نده
خطر اول برای تمامیت ارضی از جانب حاکمیت ضعیف و غیرمقبولانه است
شما که جراتشو نداری لطفا اظهار نظر نکن همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
چون مخالف شما نظر داده که نباید خفه بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
جرات داشتن یعنی حرفای گنده گنده و بی معنی و بی سند زدن؟

نه هر که طَرْفِ کُلَه کج نهاد و تُند نشست
کلاه داری و آیینِ سروری داند
ناشناس
| Luxembourg |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
چرا انتظار داری که کسی که توان این رو داره از نهاد های حکومتی بودجه برای تولید فیلم هاش بگیره اون ها رو بگذاره کنار و برای خوش آمد تو اظهار نظر کنه؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
پس از نظر جنابعالی هر کی حرفی علیه کشور و نظام بزند جرات دارد . یا هرکی بیاد تو خیابانها و مثل داعشی ها مامور آتش بزنند یا سر ببرند دل و جرات دارند . متاسفم برای شماها که نوکر بی مواجب خارجی ها هستید جانم فدای ایران و مردم ایران . ایران برای همیشه بزرگ و سربلند می ماند به کوری چشم تمام دشمنان این مرز و بوم
دوستان نون رو به نرخ روز بخورید اینقدر می چسبه!!!
امتحان کنید!!!
هر کی خورده راضی بوده!!!!
وقتی دانشجویان ما به جای اعتراض فحاشی و بی احترامی می کنند دیگر چه توقعی دارند ، چرا کسی نمی بیند فحاشی دانشجویان رو ، چرا میگویند اعتراض !! اعتراض با فحاشی فرق می کند، دانشجویان اعتراض نکردند فحاشی کردند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
والا با این بلا هایی که سرشون آوردید اگه فقط فحاشی می کنن بازم خیلی ملاحظه کردن
شما برو توراندو بساز
مگر اعتراض می شود شنیده نمیشود مگر هفته تپه شنید نشد یا طرح رتبه بندی معلمان یا نبود اب به خوزستان باید صادق بین باشیم
حداقل محض رضای خدا ، یه مقدار نقد میکردی نه اعتراض ،
گور پدر اون ور آبی ها
شما بگید تو این مملکت چه چیزش درسته ویا رشدی داشتیم.شدیم پایین ترین کشور خاورمیانه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر