بازدید 13528

خواص شیرینی نخودچی حنایی برای کاهش وزن

شیرینی نخودچی از قدیمی ترین و خوشمزه ترین شرینی های سنتی است که علاوه بر طعم بی نظیرش بسیار سالم و مفید است.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸ 15 September 2022

یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی که بسیار نرم و لطیف است شیرینی نخودچی نام دارد که در شیرینی فروشی های معروف شهر های مختلف از جمله شیرینی حنایی اصفهان نیز تولید و عرضه می شود. این شیرینی با نام شکرریز نیز شناخته می شود و اصالت آن به شهر قزوین برمی گردد. این محصول مناسب برای استفاده در اعیاد، جشن ها و مراسمات مختلف بوده و به عنوان یک خوراکی خوشمزه در کنار چای خوش رنگ بسیار توصیه می شود. این شیرینی در اندازه های بسیار ریز و کوچک طبخ می شود و مواد اولیه آن شامل آرد نخودچی، پودر هل، پودر قند و روغن جامد و در برخی موارد روغن حیوانی می باشد.

خواص شیرینی نخودچی حنایی برای کاهش وزن

پذیرایی از مهمانان و مجالس خود را به مجموعه آراد برندینگ بسپارید و خیالتان آسوده باشد که بهترین ها در کنار شماست. در کارگاه های شیرینی پزی، پس از تولید شیرینی آن را در جعبه های مختلفی بسته بندی می کنند که ظرف نخودچی نیز در انواع و اقسام مختلفی وجود دارد. عمدتا از ظرف های طلقی و کریستالی جهت بسته بندی انواع شیرینی نخودچی استفاده می کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ترکیبات نخودچی از چه چیزهایی می باشد. در واقع نخودچی، از همان نخود معمولی به دست می آید.با این تفاوت که زمانی که نخود تازه است، آن ها را آب پز می کنند.

شیرینی نخودچی حنایی

یکی دیگر از انواع شیرینی های پرطرفدار که مانند شیرینی نخودچی ابعاد کوچک و بافت نرم و لطیفی دارد، شیرینی شاه پسند است و در تهیه و طبخ آن از سه نوع آرد استفاده می شود که شامل آرد برنج، آرد نخودچی و آرد سفید یا گندم می باشد. طعم این شیرینی بسیار نزدیک به نخودچی است و از نظر ظاهری بسیار شکیل و زیبا است که برای پذیرایی در اعیاد به خصوص عید نوروز مورد استفاده واقع می شود. این شیرینی را می توان با خلال پسته، خلال بادام، ترافل و شکلات آب شده تزیین کرد و چاشنی اصلی آن نیز هل می باشد که علاوه بر عطر و طعم بی نظیری که به شیرینی می دهد، خواص بسیار زیادی دارد.

خواص شیرینی نخودچی حنایی برای کاهش وزن

طعم، مزه و بافت لطیف از مهم ترین ویژگی هایی است که شیرینی نخودچی حنایی دارا هستند که این نشان دهنده کیفیت بالای مواد اولیه آن است. همانطور که گفته شد کیفیت مواد اولیه در کیفیت نهایی شیرینی بسیار موثر است اما نوع طبخ آن هم باید به روش های درست و دقیق انجام شود تا در نهایت شیرینی خوشمزه و لذیذی حاصل شود. آرد نخودچی که در تهیه ی این نوع شیرینی استفاده می شود از خواص بسیار بالایی برخوردار بوده که برای سلامتی بدن مفید واقع می شوند. با توجه به این مسئله در قسمت های بعد حتما در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد.

شرینی نخودچی بدون فر

بعضی از افراد براساس تجربه ای که در پخت انواع شیرینی دارند از پیمانه استفاده نمی کنند. اما ما در این قسمت برای اینکه اندازه دقیق تری از میزان مواد مصرفی در پخت شیرینی نخودچی را داشته باشیم، طرز تهیه آن را با پیمانه آموزش می دهیم.

مرحله سوم: در این قسمت مخلوطی که در قسمت قبل تهیه کردیم را با همزن دستی یا برقی می زنیم تا ترکیب سفید و خامه ای به ما بدهد و پس از آن آرد نخودچی را دوباره درون الک ریخته تا در 3 مرحله به پودر قند اضافه می کنیم و همه مواد را با هم مخلوط می کنیم تا ترکیب یک دستی داشته باشیم. کیک و شیرینی را از انواع آرد گندم و ذرت درست می کنند، اما در تهیه شیرینی نخودچی، از آرد نخودچی استفاده می کنند. جالب است که بدانید شیرینی نخودچی دارای پروتئین می باشد. نخودچی یکی از تنقلات پرطرفدار است که به تنهایی و در آجیل و عمدتا همراه با کشمش مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص شیرینی نخودچی حنایی برای کاهش وزن

این روزها معمولا بیشتر کیک و شیرینی ها در فر تهیه می شوند اما روش دیگری نیز وجود دارد که بتوانیم شیرینی نخودچی بدون فر درست کنیم.

برای تهیه شیرینی نخودچی بدون فر، ابتدا مواد لازم را از قبل آماده می کنیم که عبارتند از: آرد نخودچی 2 لیوان، آرد سفید 3 قاشق غذاخوری، پودر قند یا شکر سفید 1 لیوان، روغن جامد یا مایع و یا کره به مقدار لازم، پودر هل یا زنجبیل 1 قاشق چای خوری، میزان مواد آن بستگی به تعداد نفرات دارد که در این آموزش پیمانه های مصرفی برای 5 نفر کافی می باشد. در مرحله اول، آرد نخودچی را الک می کنیم، و در هنگام الک سه قاشق غذاخوری از آن را برمی داریم و 3 قاشق آرد سفید جایگزین آن می کنیم و آردها را با هم مخلوط می کنیم. در مرحله ی بعد، حتما باید هر آردی را 3 بار الک کرده تا یکنواخت شود، سپس پودر قند و هل را نیز الک می کنیم و در ادامه روغن جامد را آن ها اضافه می کنیم.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست