بازدید 19278

انتقاد ستاد امر به معروف از پوشش دانشجویان

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: متأسفانه دانشگاه آزاد به دلیل ضعف در کار فرهنگی آسیب‌های جدی به فرهنگ شهر‌های کوچک زده و مردمان این شهر‌ها شدیداً گلایه دارند.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 14 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، کمتر از دو هفته قبل دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در نشستی خبری از برخی نهاد‌ها به دلیل عدم همکاری با ستاد در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب و همچنین احیای فریضه امر به معروف گلایه کرد.

یکی از این دستگاه‌ها دانشگاه آزاد اسلامی است. به همین منظور به سراغ حجت‌الاسلام سیدعلی خانمحمدی سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر رفتیم.

فریاد مردم شهر‌های کوچک علیه دانشگاه آزاد

وی با گلایه از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سفر‌هایی که به چند استان داشتیم، با گلایه‌های شدید مردمان شهرهای کوچکی مانند جهرم، دامغان و استهبان مواجه شدیم که دانشگاه آزاد اسلامی در آن شهر‌ها شعبه و مرکزی دارد. متأسفانه این دانشگاه در شهر‌های مختلف حضور یافته اما از نظر فرهنگی کار چندانی انجام نداده و حضور دانشجویان با پوشش‌ها و رفتار‌های نامتعارف در شهر‌های کوچک سبب تغییر فرهنگ جوانان و گلایه‌های شدید مردم شده است.

دانشگاه آزاد برنامه‌ فرهنگی درستی ندارد و اگر دارد تاکنون تأثیری نداشته

خانمحمدی با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید برنامه‌های خود را در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین موضوع امر به معروف اعلام کند، گفت: آنچه در این نهاد مشاهده می‌شود این است که برنامه خاصی در این راستا وجود ندارد و اگر هم مسئولان دانشگاه آزاد برنامه‌ای در این راستا دارند، باید توضیح بدهند که چرا این برنامه‌ها هیچ اثری نداشته است.

جریاناتی در دانشگاه آزاد اجازه تحول نمی‌دهد

سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه هنوز جریاناتی در دانشگاه آزاد اجازه تحولات فرهنگی را نمی‌دهند، گفت: ما پیش از این هم حضور برخی چهره‌ها و جریانات در این دانشگاه را هشدار داده بودیم و این جریانات هنوز هم در این دانشگاه حضور دارند و مانع تحول فرهنگی در این نهاد بزرگ و تأثیر‌گذار می‌شوند.

توصیه رهبر انقلاب به داشگاه آزاد روی زمین مانده است

وی با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت تزکیه در کنار تعلیم در دانشگاه آزاد گفت: این نکته‌ای است که آقای ولایتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد از رهبر معظم انقلاب نقل کرده‌اند، اما سؤال از مسئولان این دانشگاه این است که برای تحقق این امر چه کرده‌اند، برنامه‌های خود را در حوزه تزکیه دانشجویان بگویند که چیست؟

برنامه‌های فرهنگی دانشگاه برای هدایت و تزکیه دانشجویان چیست؟

خانمحمدی ادامه داد: سؤالی که از عزیزان مطرح است، این است که آیا دانشگاه آزاد صرفاً یک بنگاه اقتصادی است؟ آیا کار شما فقط صدور مدرک است؟ برنامه‌های فرهنگی دانشگاه برای هدایت و تزکیه دانشجویان چیست؟ تأکیدات رهبر معظم انقلاب به هیأت امنای دانشگاه در کجای برنامه‌ها قرار دارد. باید خطاب به این عزیزان بگویم: شما یک دانشگاه را در یک شهر تشکیل داده‌اید و دختر‌ها و پسر‌ها را به صورت مختلط آنجا برده‌اید و این افراد چند سال در بین اهالی آن شهر زندگی می‌کنند و با جوانان آنها معاشرت می‌کنند، حال چگونه می‌گویید که ما بر فرهنگ شهر‌ها اثر منفی نگذاشته‌ایم؟

به گزارش فارس در ادامه خانمحمدی به برگزاری جلسه با مسئولان وزارت ورزش و امور جوانان اشاره کرد و گفت: در این جلسه درباره مشکلات اماکن ورزشی خصوصاً اماکن ورزشی بزرگ مانند مجموعه ورزشی انقلاب صحبت شد. متأسفانه مجموعه وزرشی انقلاب تهران به شدت نیاز به ساماندهی دارد و کشف حجاب و بی‌بندوباری در آن بسیار رخ می‌دهد، البته معاون فرهنگی وزارت ورزش قول همکاری مساعد و همچنین ساماندهی مجموعه ورزشی انقلاب را داد.

سخنگوی ستاد امر به معروف افزود: در این راستا ما پیشنهاد دادیم که بلیط‌های رایگان این مجموعه در اختیار قشر مذهبی قرار گیرد تا فضای مجموعه ورزشی انقلاب تهران با حضور این افراد تغییر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸۹
انتشار یافته: ۱۱
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد در جامعه است همین است
رو چه حسابی به این ستاد دو موردی میگید معروف و منکر؟؟
مگه جز موسیقی و پوشش کار به منکر دیگه ای دارن؟
این ستاد جلو چندتا رشوه گرفته به چندتا اختلاس تذکر داده؟ چند تا مافیای فساد رو از هم پاشیده؟ چند تا پارتی بازی رو برملا کرده و ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
کاملا حق با شماست.نام این تشکیلات ستاد حجاب هست و هیچ مداخله ای در موضوعات غیر حجاب ندارد
آره همه مشکلات حل شده فقط همین مونده !
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
عزیزم نمیشه برای حل یک مشکل ، منتظر ماند تمام مشکلات مملکت حل بشود. هر چیری جای خودش را دارد و نمی توان معطل کرد. اما کار مؤثر باید کرد و غر زدن منجر به حل مشکل نمی شود. با سرباز و اسلحه و کاتر هم نمی توان مردم را با حجاب کرد.
ببینین همینا که تو ایران موندن رو هم میتونین فراری بدین ؟
یه کاری کنین که همینا که موندن هم فرار کنن برن
انقدر از تحصیل علم به دور موندن ایشون که نمی‌فهمن دانشگاه کجاست و دانشجو چی‌کار می‌کنه. به قول معروف کافر همه را به کیش خود پندارد.
جالبه که بدونید ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برای سال ۱۴۰۱ مبلغ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال بودجه دارد.
زنده به گور کردن دختران اصلا کار خوبی نیست ولی شاید مجبور بشیم.... انشالله که مجبور نمیشویم... بابا خود کره زمین هم خط استوا داره!!! چرا زن و مرد با هم و کنار هم باشند؟ منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری رو بدین متاهلان، نیمکره شمالی آقایان، نیمکره جنوبی هم خانوما.هر کسی هم در منطقه وسط دچار خطا شد جفتشونو برگردونین نیمکره مربوطه.به همین سادگی موضوع حل میشه ولی تا وقتی این دو موجود کنار هم هستند قصه همینه.حتی تو بهشت اگه اینا با هم نبودن که اخراج نمیشدند.
یه کاری می کنن که همه از مملکت خود بیزار بشوند
آقا جان تو حجاب دوست داری با حجاب باش
این همه کشور مسلمان داریم که حجاب اختیاری دارند و این همه بگیر و ببند و گرفتاری و تنش برای روسری زنان ندارند
عربستان مهد اسلام حجاب اختیاری کرده
چرا ما باید چرخ را مجدد اختراع کنیم ؟
مگه می شه همه شبیه هم فکر کنند ؟
کجای قران و سیره پیامبر حجاب اجباری شده ؟
من هر روز عصر توی یکی از معروف ترین خیابانهای تهران پیاده روی می کنم و نیمی از جمعیت حجاب ندارند و کسی اصلا توجه نمی کنه
مگه می شه تمام شهر را پر گشت ارشاد کنید ؟
این ستاد ها و نهادهای من دراوردی هم برای یه عده اشتغال ایجاد کرده و شده بلای جان مردم
طرف حقوق می گیره که گیر بده به زن و بچه مردم !
اگر حجاب اختیاری بشه یه تعداد زیادی بیکار می شوند !
یکی از موانع اختیاری شدن حجاب همین ها هستند که کم هم نیستند !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس